Gratis je motor op een supergrote poster

Barts

Die hard MF'er
28 feb 2003
265
0
Utrecht
Wil je je motor afdrukken op posterformaat? Op http://homokaasu.org/rasterbator kun je zelf levens grote posters maken! Maximaal formaat 500cm X 400cm!!! Van dichtbij is het niet super mooi maar vanaf een meter of 5 ziet het er echt super uit.Ik zou dit wel printen op een lazerprinter van je baas. Veel plezier ermee!

Het programmatje maakt van je JPG een pdf die je moet uitprinten.

full

dat is waar, maar van een afstand is het echt wijs. Voor voorbeelden kunt je ook op de site kijken.

Wat dit aangaat kan je toch ook gewoon een foto van superkwaliteit uitprinten op meerder pagina's? (is alleen vrij duur, kan je beter naar een online foto shop sturen)

[me]smitjr gaat nu uitzoeken hoe duur dat nou eigelijk is, posterformaat foto laten drukken :o [/me]

erm.... Fotosoep heeft die functie ook, alleen dan kan je ze maximaal 5x5 A4tjes maken. En als je er een vectorplaatje ingooit (eps, pdf, pds of iets dergelijks) dan is de kwaliteit ook beter als je hem vergroot hebt.

quote uit een ander forum
" even een ander vraagje...

Ik wil graag digitale foto's op posterformaat 50x75 cm af laten drukken... De laagste prijs die ik tot nu toe in het oosten gezien heb, is €15,-

Weet iemand waar dit goedkoper kan? "

valt best mee toch :?

EDIT: bij de fotoserve van hema is datzelfde formaat 7,95 :} hahaha, gaaf joh. Moet je es kijken op www.hema.nl en dan fotoservice....je kan et OVERAL op laten drukken joh, en nie eens duur :}

ik heb eerst de bladen in rijen aan elkaar geplakt, en cervolgens de rijen aan elkaar (aan de achterkant). dit alles met afplakband. om de rijen recht te krijgen heb ik het langs een lat gelegd voor het te plakken. het geheel hangt aan twee spijkers en een klein plakbandje aan de hoeken. het geheel is ongeveer 1,5m x 1,5m

het resultaat:

full

(vriendin op haar tweede rijles)

Wil je je motor afdrukken op posterformaat? Op http://homokaasu.org/rasterbator kun je zelf levens grote posters maken! Maximaal formaat 500cm X 400cm!!! Van dichtbij is het niet super mooi maar vanaf een meter of 5 ziet het er echt super uit.Ik zou dit wel printen op een lazerprinter van je baas. Veel plezier ermee!

Het programmatje maakt van je JPG een pdf die je moet uitprinten.
moet dan wel op hoge resolutie? Anders zie je toch alleen maar pixels man?

Ben nu bezig met poster voor een feest wat ik op 12 juni organiseer. Deze komt langs het spoor in Amersfoort waar vaak treinen voor een rood sein moeten wachten. Is dus gratis (voor de baas niet :) ) publiciteit. Hierbij is de resolutie niet belangrijk omdat het van een grote afstand bekeken word. Is 130 a4 pagina's.

PS: alle motorforum vrienden zijn ook welkom op het festival Willems Wondere Weiland in Hooglanderveen op 12 juni as. Als jullie willen komen voor een pilsje en goede muziek dan regel ik ook een bewaakte stalling. Is gratis toegang en van 14:30uur tot 01:30uur

Grt Bart

moet dan wel op hoge resolutie? Anders zie je toch alleen maar pixels man?

Reso maakt niet uit. Deze poster worden net zoiets als wanneer je een heleboel gaatjes in een witte muur zou boren. ongeveer dan.

@ RKD denk het niet, want dan had ie dat niet gevraagd. :)

Wat dit aangaat kan je toch ook gewoon een foto van superkwaliteit uitprinten op meerder pagina's? (is alleen vrij duur, kan je beter naar een online foto shop sturen)

[me]smitjr gaat nu uitzoeken hoe duur dat nou eigelijk is, posterformaat foto laten drukken :o [/me]
Het valt best mee. Wicked1100 heeft mijn motor mooi gesoept :} (zie pag. 62 in Het grote Photoshop topic), ff op cd zetten (moest toch een back-up maken) copyshop, printje op A3 formaat à €3,- Ff naar de hema, lijstje gehaald à 5,50 euries, en ziehier het resultaat.
full

Staat leuk hoor, voor nog géén 9 pleuro *D

Ach.. met photoshop oid slices maken ben je er ook.. dan kan het nog in kleur ook :P

Bij mijn lokale vakfotograaf kost 100x60 €30,- ... dan heb je wel een foto :)
(de rol is 60cm breed, ik heb al 2 panorama's laten afdrukken van 107,5x17,5cm 8-) )

Laatst bewerkt:
€30 dus, omdat het van de rol komt die 60cm breed is en ik dus minstens een meter wilde hebben. Nou hadden ze daar een lijst van 107,5x17,5 dus die keuze was snel gemaakt. Dus ik had veeel ruimte over.. Daarom in photoshop een plaatje aangemaakt van 107,5x60cm (op ongeveer 250dpi).. 2 panorama's erop.. paar 20x30 foto's en een paar 10x15 foto's. Totaalprijs voor dit alles was dus €30.. Prijs per foto viel dus wel mee :)
edit: Dit panorama heb ik trouwens laten afdrukken (zonder tekst)
argyle.jpg

€30 dus, omdat het van de rol komt die 60cm breed is en ik dus minstens een meter wilde hebben. Nou hadden ze daar een lijst van 107,5x17,5 dus die keuze was snel gemaakt. Dus ik had veeel ruimte over.. Daarom in photoshop een plaatje aangemaakt van 107,5x60cm (op ongeveer 250dpi).. 2 panorama's erop.. paar 20x30 foto's en een paar 10x15 foto's. Totaalprijs voor dit alles was dus €30.. Prijs per foto viel dus wel mee :)
Is op zich toch wel een redelijke prijs vind ik. (of niet :? ) En mooier als zwart-wit zoals op de eerste pagina.

Terug
Bovenaan Onderaan