gratis website

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
Wie van de it-ers hier kan mij vertellen waar ik het beste een gratis website kan gaan bouwen.

Ik zoek er een waar ik makkelijk wat in elkaar kan bouwen, en waar je niet zoveel spam van krijgt.

advies graag
 
Neem een Wanadoo Free account :) Daar heb ik m\'n pagina ook staan. Goed snelle server en je hebt 20mb ruimte om je rotzooi op te gooien. DAarna kan je via www.dot.tk een domeinnaam gratis aanvragen, bijv www.johanverhagen.tk (helaas alleen .tk domeinen) welke je dan verwijst naar je wanadoo pagina.
 
Neem een Wanadoo Free account :) Daar heb ik m\'n pagina ook staan. Goed snelle server en je hebt 20mb ruimte om je rotzooi op te gooien. DAarna kan je via www.dot.tk een domeinnaam gratis aanvragen, bijv www.johanverhagen.tk (helaas alleen .tk domeinen) welke je dan verwijst naar je wanadoo pagina.

Kijk uit met dei gratis doorverwijs diensten. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Maar na een jaar mag je alsnog gaan betalen voor je \"gratis\" domein naam. Jij bent namelijk nooit de eigenaar maar de firma (bv dot). Ik heb mijn domein gewoon gekocht via demon.nl. Dan ben je wel zelf eigenaar. Kost je 100 piek per jaar maar afpakken kan niemand het je. En je hebt meteen een mooi account waar je mail op kunt ontvangen zonder restricties :)
 
Kijk uit met dei gratis doorverwijs diensten. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Maar na een jaar mag je alsnog gaan betalen voor je \"gratis\" domein naam. Jij bent namelijk nooit de eigenaar maar de firma (bv dot). Ik heb mijn domein gewoon gekocht via demon.nl. Dan ben je wel zelf eigenaar. Kost je 100 piek per jaar maar afpakken kan niemand het je. En je hebt meteen een mooi account waar je mail op kunt ontvangen zonder restricties :)

heb wel een .tk domein, maar laat ze maar geld vragen dan volgend jaar :) Dan doe ik mooi niet mee. Dan jatten ze m\'n domeinnaam maar weer terug. Zo belangrijk issie nu ook weer niet.
En verder geen behoefte om 100 piek neer te leggen voor een domeinnaam... dat geef ik liever uit aan benzine ofzo. Tenzij je site erg groot kan worden, er enorm veel belangstelling voor is en er misschien wat mee te verdienen valt :)
 
heb wel een .tk domein, maar laat ze maar geld vragen dan volgend jaar :) Dan doe ik mooi niet mee. Dan jatten ze m\'n domeinnaam maar weer terug. Zo belangrijk issie nu ook weer niet.
En verder geen behoefte om 100 piek neer te leggen voor een domeinnaam... dat geef ik liever uit aan benzine ofzo. Tenzij je site erg groot kan worden, er enorm veel belangstelling voor is en er misschien wat mee te verdienen valt :)

Als je het geen probleem vindt om je adres ieder jaar te wijzigen is zo\'n gratis dienst natuurlijk prima. Ik heb mijn domein alleen maar geclaimd om te voorkomen dat ik ieder half jaar een nieuw email-adres moet doorgeven. Voor webhosting gebruik ik mijn domein (salden.org) niet eens.
 
Laatst bewerkt:
Neem een Wanadoo Free account :) Daar heb ik m\'n pagina ook staan. Goed snelle server en je hebt 20mb ruimte om je rotzooi op te gooien. DAarna kan je via www.dot.tk een domeinnaam gratis aanvragen, bijv www.johanverhagen.tk (helaas alleen .tk domeinen) welke je dan verwijst naar je wanadoo pagina.

Jaa ja;

\"Kan de pagina niet vinden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.\"

Mooie PR ;)

Btw, bij wanado free heb je een maximum van 1 gyg data verkeer per maand, dus voor dowloads is het minder...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jaa ja;

\"Kan de pagina niet vinden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.\"

Mooie PR ;)

Btw, bij wanado free heb je een maximum van 1 gyg data verkeer per maand, dus voor dowloads is het minder...

:+ Ik geef gewoon de rechstreekse link naar wanadoo, of een andere vast DHS domein welke doorlinkt naar WAnadoo. Dus mijn pagina is altijd bereikbaar.
En inderdaad 1 gig dataverkeer, ja ik gooi er niet teveel downloads op... ligt eraan wat je er idd mee wilt doen... voor informatie en wat foto\'s is het ruim voldoende.

En op je eigen ADSL bak hosten kan natuurlijk ook, alleen niet als je de Comfort/Basic hebt, tot mei heb je 8kb/s upstream, daarna 16kb/s. Dan is het wat beter te doen... maarja als 30 man op je pagina tegelijk zitten dan heb je een probleem.

Dus afhankelijk van wat je wilt moet je kijken waar je je pagina wilt hosten Johan :)
 
BTW JK, Weet je wat ook errug onhandig is? Dat je verplicht via wanadoo moet inbellen om je site up te loaden.. Fijn, met 6kb een site van 20 mb uploaden... :r

Maar goed, ik zoek nog wel ff verder!!!

Greetzzr

Oh, je site doet het weer, de mijne had ook geze.ik...
 
Bedankt voor de info. Ik heb me aangemeld bij geocities. Daar staat nou een pagina van mij. Ik moet er nu alleen nog wat dingen op gaan zetten. Er staat nu alleen een foto van mijn motor en een link naar hier.
 
BTW JK, Weet je wat ook errug onhandig is? Dat je verplicht via wanadoo moet inbellen om je site up te loaden.. Fijn, met 6kb een site van 20 mb uploaden... :r

Maar goed, ik zoek nog wel ff verder!!!

Greetzzr

Oh, je site doet het weer, de mijne had ook geze.ik...

Geen last van. Met Planet ADSL upload ik rustig naar Wanadoo hoor !! Anders deed ik het natuurlijk ook niet. Geocities vind ik nix vanwege pop-ups.. er is ergens een lijst met servers waarbij je ziet hoe je kan uploaden (HTTP of FTP) en of je popups hebt of niet en hoe snel de server ongeveer is. Is wel makkelijk. Had een hele snelle server in Duitsland (piranho.de) maar daar kan je maximaal bestanden uploaden van 100kb/s |(
 
Geen last van. Met Planet ADSL upload ik rustig naar Wanadoo hoor !!

Ik niet... Snap ik niet, hoe doe jij de upload dan? Ik krijg bij cuteftp steeds weer de melding dat ik moet inloggen met Wanadoo-verbinding...

\"COMMAND:>      USER joelplaza
      331 Password required for joelplaza.
COMMAND:>      PASS ********
      530- Access from ip3e83f33e.speed.planet.nl denied.
      530 You must dial in with your wanadoo account.
ERROR:>      Can\'t login. Still trying...
ERROR:>      Can\'t login. Disconnecting...
STATUS:>      Disconnect: Monday 15:36:09 02-25-2002 \"
 
Ik niet... Snap ik niet, hoe doe jij de upload dan? Ik krijg bij cuteftp steeds weer de melding dat ik moet inloggen met Wanadoo-verbinding...

\"COMMAND:>      USER joelplaza
      331 Password required for joelplaza.
COMMAND:>      PASS ********
      530- Access from ip3e83f33e.speed.planet.nl denied.
      530 You must dial in with your wanadoo account.
ERROR:>      Can\'t login. Still trying...
ERROR:>      Can\'t login. Disconnecting...
STATUS:>      Disconnect: Monday 15:36:09 02-25-2002 \"

Hmm zal wel ff proberen als ik vanavond laat thuis ben (ben om 22u klaar met werken), laatst geupdate op 1 februari, dus sinds die tijd niet meer geupload. Wie weet is het in die tijd veranderd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan