Grease geschikt voor ketting, of beter Lube gebruiken?

Doler

Rookie
7 aug 2018
5
0
Ik heb niet zo lang geleden Forté Red Chain Grease gekocht.
Zonder echt na te denken of dit wel goed is om te gebruiken.
Blijkt dat als je het internet mag geloven meestal 'lube' gebruikt word inplaats van 'grease'
Omdat bijvoorbeeld zand in de ketting komt hierdoor?
Klopt dit? wat is jullie mening? ik waardeer deze.

PS dit is mijn eerste topic, so be gentle.
full
 
Hier al van alles gebruikt; van duckhams tot diverse merken spuitbussen waarbij S 100 het beste is bevallen. Vorig jaar kreeg ik een bus kettingzaagolie en smeer daar nu mee.
Na iedere rit weer dunnetjes aan de binnenkant insmeren. Ketting blijft schoner dan met de sprays en slingert bijna niets op de velg.

Volgens mij maakt het niet veel uit waar je mee smeert; als je de rolletjes en o ringen vettig houd is het prima.
Als er niets meer voorhanden is in het schuurtje smeer ik er desnoods olijfolie op :+
 
Precies, met een oude doek smurrie/vuil mbv was benzine schoonmaken om daarna in en spuiten met S100 waarvan ik een fan van ben....andere sprays heb ik geprobeerd, maar met S100 komt het minste vet om mijn velg terecht.

Zodra de rollers beginnen te glinsteren dan spray ik....

Thnx! :t Aldoende leert men.
 
Als je al tienduizenden km gereden hebt met kettingen weet je dat de rollen niet stuk gaan bij een goede ketting maar dat de afdichtingen van de o ringen stuk gaan en de ketting daar speling dan wel roest achter komt.

De smerige plak zooi van de spuitbussen trekt zo hard aan de o ring dat deze amper kan draaien en slijt.
Alle spuitbussen en merken leeg gespoten op de dure ketingen
Dus potje met vet en je ziet de o ring weer glijden dan wel x ring.
En wil je dat je ketting nog langer mee gaat smeer systeem gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan