Greenib officieel failliet

DanTheMan

MF'er
2 apr 2004
166
0
Heb vernomen dat het nu toch echt gebeurd is met Greenib. Hoe het nu verder gaat met de Moto Guzzi fans onder ons in de Benelux?
 
Greenib is nog niet helemaal failliet (scheelt weinig). Totdat Safe definitief de importschappen overgenomen heeft, hobbelen ze voort. Dit hangt af of Guzzi (Piaggio eigenlijk) het importschap aan Safe toevertrouwd. En zolang ze in Italië dagelijks denken "morgen geven we een antwoord" weet niemand nog iets zeker, ook het huidige personeel van Greenib niet.
 
Inside information zeg maar. Heb vernomen dat Safe de import niet overneemt. Er is daar al een mailing uitgegaan dat de deuren gesloten worden. Nog geen linkje dus, sorry.
 
Ik heb ook begrepen dat Safe geen importeur wordt...en da's ,,jammer,, want ik had/heb daar wel wat kontakten en een baantje in den Guzzi ambieer ik wel...
Feit is dat Guzzi geen importeur meer heeft..en dat was al te zien op Utrecht!
Lamers schijnt er ook geen trek in te hebben dus ik ben ernstig benieuwd wie de kar gaat trekken? Heel jammer dit net nu de breva 1100 zit te komen met over een half jaar de Griso..
Verder had ik begrepen dat Piagio zich met cruisers gaat focussen op de Us markt dus voor de sportievelingen onder ,,ons,, zie ik het wat somber in...ook omdat de mgs01 niet in deze vorm lijkt te komen! Ik hoop dan toch op een overgangsmodel met een opgepept V11 blok erin tot ze die waterkoeling gereed hebben! Al hou ik niet van waterkoeling...het is beter dan niets...




En ik heb toch nog genoeg zooi om te sleutelen 8-)
 
de zoveelste keer dat ze Guzzi weer eens laten klappen in Nederland....

gek he dat niemand nog zo´n ding nieuw durft te kopen....je moet maar afwachten of je ooit garantie krijgt op zo´n manier...wel jammer hoor...
 
Heee Bral...je bent 'm nog niet kwijt zo te lezen?
Ben het wel met je eens maar niet durven kopen is een groot woord...de ,,onafhankelijke,, dealers kennen toch nieuwe fietsen leveren en garantie geven ze ook! 'Da's dan het enige voordeel van de haperende importeurschap: de anderen zijn redelijk sterk met Lamers voorop? De laatste tijd vind ik Lamers als zaak weer groeien dus dat komt wel goed...
Er zijn genoeg zaken in nl die Guzzi blijven verkopen,Hmi, motortoer, Robers etc dus de verkoop valt niet weg...alleen de reclame en promotie...da's een probleem!
Als niemand echt weet dat er weer een goede Guzzi is verkoop je niet! Gelukkig zijn zelfs de bladen positief over Guzzi!






En aan mij verkopen ze toch geen nieuwe Guzzi, aan jou ook niet....,dus ik red me wel...ook zonder Importeur!
 
Maar sommige motorrijders die op een Guzzi reden hadden ook al een vreemde kijk op de vrouwelijke anatomie?
Als je een BMW een Guzzi noemt met hangtieten, wil ik niet weten waar zij hun mannelijk lid in stoppen.....
 
Maar sommige motorrijders die op een Guzzi reden hadden ook al een vreemde kijk op de vrouwelijke anatomie?
Als je een BMW een Guzzi noemt met hangtieten, wil ik niet weten waar zij hun mannelijk lid in stoppen.....


Ik wil sowieso niet weten waar anderen hun lid in steken of het moet erg mooi vrouwelijk schoon zijn...
Maar hoezo iets mis met anatomische kennis...? vervelend voor vrouwen zijn hun borsten vaak onderhevig aan de zwaartekracht en naarmate de jaren vorderen gaan ze hangen...feit is dat de cilinders van een bmw in ogen van de guzzisti hangen,niks vreemds aan....
Okee...ook wij mannen kunnenlast krijgen van de zwaartekracht..
Nu weer ontopic? Ik ben wel benieuwd wie er importeur wordt?
Ik heb jammergenoeg de pecunia niet maar ik zou er graag op een of andere manier deel aan hebben...helaas...
 
wel eens in die Guzzi fabriek geweest. De inrichting daar is van voor de oorlog en zijn ze volgens mij al jaren failliet. Wat een ouwe troep!!
 
wel eens in die Guzzi fabriek geweest. De inrichting daar is van voor de oorlog en zijn ze volgens mij al jaren failliet. Wat een ouwe troep!!
Nadat ze door Aprilia zijn overgenomen is de fabriek een half jaar dicht geweest om te moderniseren. (Was ook hard nodig :X ) Dus het zou nu beter nmoeten zijn.

[me]Kofferrek is ergens begin jaren '90 ook in dat pre-historische complex geweest :) [/me]
 
Da's al een poosje geleden zeker? Wat ik begreep en op fotoos gezien heb is dat de assemblagelijnen knap gemoderniseerd zijn..
De buitenkant van de fabriek is weer een ander verhaal...historisch enz...vergeet niet dat het een van de oudste fabrikanten van Europa is en onderhoud is in Italie niet zo'n prioriteit als elders...
 
tsja, niet echt mijn smaak en duidelijk weer een doorontwikkeling van het bestaande blok.
Ze hebben zoveel kennis in huis, maar door gebrek aan investeringen blijven ze steeds maar voortborduren op hetzelfde (zware) blok, dat heeft destijds de 1100 sport ook genekt.
Was een hele mooie fiets maar werd door Greenib op de nederlandse markt gezet als DE Moto Guzzi super sport; tsja dat die "super sport" dan 50 kilo zwaarder is als de dichtsbijzijnde concurent en een kleine 40 pk tekort komt om dat gewicht nog een beetje van z'n plaats te krijgen???
Als je alleen Guzzi gewent ben is het inderdaad een hele fijne fiets, net als de V11 (ik zo best wel zo'n versnellingsbak willen hebben bijvoorbeeld, en het is de eerste guzzi waar ik mee gereden heb die standaard vlotte wheelies trekt)

Maar zet hem naast een R1 of een duc 996 o.i.d?? en je bent echt helemaal nergens meer.

Guzzi zal als fabriek nog wel even blijven staan, maar als de huidige eigenaren hun focus op de amerikaanse markt willen leggen (heeft Guzzi al eerder gedaan, de eerste California was het resultaat van de ontwikkeling van een motorfiets voor de californische highway patrol)
Ben ik toch bang dat het voor de sport en lange afstands liefhebbers onder ons toch wat rustiger gaat worden.

Steven
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact
 
tsja, niet echt mijn smaak en duidelijk weer een doorontwikkeling van het bestaande blok.
Ze hebben zoveel kennis in huis, maar door gebrek aan investeringen blijven ze steeds maar voortborduren op hetzelfde (zware) blok, dat heeft destijds de 1100 sport ook genekt.
Was een hele mooie fiets maar werd door Greenib op de nederlandse markt gezet als DE Moto Guzzi super sport; tsja dat die "super sport" dan 50 kilo zwaarder is als de dichtsbijzijnde concurent en een kleine 40 pk tekort komt om dat gewicht nog een beetje van z'n plaats te krijgen???
Als je alleen Guzzi gewent ben is het inderdaad een hele fijne fiets, net als de V11 (ik zo best wel zo'n versnellingsbak willen hebben bijvoorbeeld, en het is de eerste guzzi waar ik mee gereden heb die standaard vlotte wheelies trekt)

Maar zet hem naast een R1 of een duc 996 o.i.d?? en je bent echt helemaal nergens meer.

Guzzi zal als fabriek nog wel even blijven staan, maar als de huidige eigenaren hun focus op de amerikaanse markt willen leggen (heeft Guzzi al eerder gedaan, de eerste California was het resultaat van de ontwikkeling van een motorfiets voor de californische highway patrol)
Ben ik toch bang dat het voor de sport en lange afstands liefhebbers onder ons toch wat rustiger gaat worden.

Steven
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact


Zit veel waarheid in wat je schrijft maar om de v11 met een r1 te vergelijken is voor mij wat mank...Een v11 is in mijn ogen een sportieve tourder met een nostalgische inslag...de mgs01 daar in tegen had best eens tot op zekere hoogte mee kunnen doen met de sportievere jongens, maar helaas geen geld en inderdaad gaat de prioriteit op de cruiser en chopperachtigen gelegd worden in de toekomst.
En achterhaald concept?Harley bouwt toch ook door op een blokidee uit 1300? Op de vrod na en die is door Porche ontwikkeld..Als Guzzi door zou kunnen met het watergekoelde blok wat ze in de ijskast hebben staan..tja...helaas...

Offtopic...je zoekt een 6 bak? Heb er nog wel eentje buiten de twee die ik aan het inbouwen ben in m'n eigen speeltjes...je moet alleen wel alu kunnen lassen...en er voor willen betalen..*S
 
Safe mocht in mijn ogen zowiezo geen guzzi's verkopen :9 want anders had Ted van motortoer iets groots aan zijn fiets hangen! of mss wel andersom })
 
Terug
Bovenaan Onderaan