Grens overgang Italie > slovenie naar Koper (vignet)

rrblade

Die hard MF'er
2 okt 2012
764
150
Omgeving Rotterdam
Hallo allemaal

Wij (groep collega's) zijn een motor trip aan het voorbereiden door de Dolemieten.
Startend vanuit Rotterdam > Belgie > Duitsland > Oostenrijk > Lichtenstein > Zwitserland > Italie > Slovenie. In Slovenie stappen we in Koper op de Autotrein naar huis.

In Slovenie is een Vignet verplicht.

We willen van Trieste naar koper rijden.
Als je via de snelweg rijdt, heb je voor de < 10km in Slovenie een tol vignet nodig.

We zijn dus op zoek naar een mogelijkheid om dit stuk zonder vignet te rijden.

Hierbij dus jullie ervaring , suggesties gevraagd.
Info zoals bv

alternatieve routes
ervaring bij de grens (wel / geen paspoort controles , wacht tijden etc)
de auto trein > met name de opstap in Koper
etc ..

Wij kijken uit naar jullie input ,, *O* *O* *O* :] :] :]
Groeten Peter
 
Laatst bewerkt:
Het antwoord is erg eenvoudig: vermijd de snelweg op die laatste 10km.

Inderdaad , maar lijkt gemakkelijker dan het is.

Als je inzoemt in deze locatie vind je , buiten de grensovergang op de snelweg ( TOL) maar weinig andere grensovergangen.

Heb je ervaring in die regio ? wil je meer details geven
 
Inderdaad , maar lijkt gemakkelijker dan het is.

Als je inzoemt in deze locatie vind je , buiten de grensovergang op de snelweg ( TOL) maar weinig andere grensovergangen.

Heb je ervaring in die regio ? wil je meer details geven
Mijn ervaring in Slovenië dateert van een jaar of 13 geleden. Geen meter snelweg gereden.
Ik kan dus geen details geven.
Je kunt ook gewoon een tolvignet kopen, heb ik van de winter in Oostenrijk ook gedaan.
 
Vorig jaar zomer naar Kroatië geweest, via Oostenrijk door Slovenië.
De grens controle die er was, was van Slovenië naar Kroatië, en die was vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Zwitserse grens controle.
Paar mannetjes dus die paspoorten willen zien maar dan nog de meeste door laten rijden.
Natuurlijk trekken de gasten van Slovenië alle Kroatiërs er uit en anders om mat NL platen konden wij gewoon door rijden.

Hoe het stukje snelweg waar jij het over hebt te vermijden.?? Goede vraag wij werden een flink aantal jaar gelden op het zelfde stuk ook een beetje verrast en konden dus ook niets anders dan daar een vignet te aanschaffen voor iets van 5 kilometer snelweg. |(

Oh dit was trouwens alles met de camper.. :$
 
Laatst bewerkt:
Dubbel post...!!!11Einzz.. })

Volgens googlemaps is het mogelijk:
Google Maps
En google heeft altijd gelijk toch.. :P

En op streetview zie ik ook gewoon een grens overgang:
Google Maps
Geen probleem dus. :]
 
Laatst bewerkt:
Dubbel post...!!!11Einzz.. })

Volgens googlemaps is het mogelijk:
Google Maps
En google heeft altijd gelijk toch.. :P

En op streetview zie ik ook gewoon een grens overgang:
Google Maps
Geen probleem dus. :]
Bedankt voor je reactie

Ik had deze routes ook gevonden op Google. Maar had geen idee van de mate van grens controles.
Zoals ik van jou begrijp , stelt de controle van Italie naar Slovenie weinig voor. Dus via de binnen wegen mogelijk "open" grens overgangen. Geen afgesloten wegen of zo.
 
Slovenië zit bij Schengen, dus normaal geen grenscontrole. Wel controleert de DARS op vignetten ! Je kunt vanaf Triest gewoon de kustweg volgen, die is gratis en komt in Koper uit.
 
Ik ben vanuit Triest naar Koper nog nooit gecontroleerd.
Wel vanuit Slovenie naar Kroatie, maar als ze zien dat je Nederlander bent wuiven ze je door.

En de route zonder tol vanuit Triest is erg mooi rijden, veel mooier dan de tolweg.
Het asfalt is er goed. zeker als je de SP11 neemt heb je een prachtige rit.

Rij ook even door naar Portoroz, lekker terrasje pakken vind ik gezelliger dan Koper.

:]
 
dan hoop ik dat je niet hier geboekt hebt voor je trein EETC Vakantietreinen BV,

die geven 2 dagen geleden aan dat ze deze zomer niet meer rijden....

en over het vignet....wat kost dan nou eigenlijk om daar zo moeilijk over te doen.....

Check ook Piran als je toch in de buurt bent....erg leuke havenplaats. En ga je ook naar de Triglav mountains.......vrsic pas?
 
dan hoop ik dat je niet hier geboekt hebt voor je trein EETC Vakantietreinen BV,

die geven 2 dagen geleden aan dat ze deze zomer niet meer rijden....

en over het vignet....wat kost dan nou eigenlijk om daar zo moeilijk over te doen.....

Check ook Piran als je toch in de buurt bent....erg leuke havenplaats. En ga je ook naar de Triglav mountains.......vrsic pas?
K.. :? :? :? :? :?
inderdaad de treinen vanuit denBosch allemaal gecancelled .
Dan de route maar omgooien en binnendoor terug

Betreft het vignet. Hadden we alleen nodig voor 3 km naar Koper. Dan is 15 euro toch wel geld. Zeker als je het kunt besparen . Koop ik er liever brandstof voor ... of biertje
 
vorige week nog in slovenie geweest maar zonder vignet
EjIv0SX.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan