Grenzen verleggen met of zonder nadenken?

christ: staant op je tank motorrijden en dan je armpies als een kruis

Voordat ik dat ga doen wil ik eerst een oude tank op m\'n motor anders vindt \'ie dat niet leuk ;) .

En verder denk ik dat ik ergens nog aardig wat lef vandaan mag halen...
 
Klopt het trouwens dat in de cross wereld de cancan en de nacnac truukjes zijn die je met je voeten boven je voorwiel uitvoerd ? Dus bijvoorbeeld met je hielen tegen elkaar tikken boven je voorwiel terwijl je door de lucht vliegt.
 
Klopt het trouwens dat in de cross wereld de cancan en de nacnac truukjes zijn die je met je voeten boven je voorwiel uitvoerd ? Dus bijvoorbeeld met je hielen tegen elkaar tikken boven je voorwiel terwijl je door de lucht vliegt.

Dat is volgens mij gewoon een soort van crossover.
Ik weet in elk geval wat je bedoelt :)

WKA/WKJ : kunnen jullie dit ook :

headstand.jpg

:)
 
Laatst bewerkt:
Wat mij opgevallen is in de aantal jaren dat ik nu motor rij is dat je steeds je grenzen verlegt.

Ook is mij opgevallen dat je soms stiekem iets meer geeft dan je volle verstand je aanraad, dus echter knopje \"No Fear\" aan en er gewoon voor gaan.

De eerste paar jaar ging ik samen met me motor-maat WheelieKing (alias WKA) alleen maar puur voor de bochten, zo hard mogelijk erdoor heen... :] Wij beiden met de instelling, ik moet harder dan me maat :j Dus hier werden in no-time onze grenzen verlegt. Maar dit meer omdat we niet voor elkaar onder wilden doen :j

Nu we weer wat verder zijn hebben we het stunten ondekt }) Hetgeen ik leuker vind dan bochtjes rijden :9 Ook hier krijg je weer te maken met je grenzen verleggen. Wheelies moeten steeds hoger en langer. Het evenwichts punt moet steeds behaalt worden en op de raarste plaatsen. Ook de switch-back en christ moesten we onder controle hebben 8-) In het na seizoen zaten we dus alleen maar te lullen over volgend seizoen de nacnac, cancan, high-chair-wheelie en dat soort extreme stunts })

Omdat het woord \"Fear\" op de motor bijna is verdwenen ga je steeds gekker doen |( Ik zelf heb 1x meegemaakt tijdens een wheelie dat ik in het evenwichts-punt zat en doorschakelde. Dit ging echter iets te lomp en de wheelie ging nog hoger en ik vond het niet zo super cool en liet mijn gas los om de fiets te laten zakken maar de motor zakte niets en reed zonder gas een stukje door op het achterwiel. Het vreemde was dat ik niet eens geschrokken was, of enig gevoel van damm, lucky had :? En gelijk maar weer een wheelie deed *D

Afgelopen woensdag heb ik met WKA zitten praten over wat we het aankomende seizoen gaan doen op de bike. Natuurlijk hadden we het over stunten.. Toen wij dus serieus over grens verleggen ed. begonnen te praten kwamen we tot de conclusie dat we eigenlijk gestoord bezig zijn. Wij zien zelf het gevaar niet meer in van onze acties |( Blind grensverleggen :? Wij hebben ons zelf nu een aantal grenzen vast gelegt. Dus we willen geen te gekke dingen meer doen. Hopelijk kunnen wij ons daar ook aan houden op het moment dat we op de bike zitten te stunten.

Ik was dus benieuwt of jullie wel eens brainen over \"waar ben ik in gods naam mee bezig?\" en verleggen jullie bewust je grenzen of wil je je niet laten kennen en gaan je stieken boven je eigen grenzen rijden?


Zo te lzen heb je de site van Las vegas extremes gezien..

Als ik ga stunten of gewoon motorrijden denk ik nooit na en ga altijd tot de limit zal ook wel komen omdat ik steeds fiets van Safe mocht meenemen. Pas als de dag voorbij is en ik zit weer thuis denk ik na.. (dan hoop ik nergens geflits te zijn)

Wat ik een van de leukste dingen vind is de bocht in glijden.. heel hard remmen met de voorrem word de achterkant licht dan de achtrem er bij pakken en hem een beetje dwars zetten en dan de bocht insturen :) en wheelies alleen ik krijg hem nog niet echt lekker van zijn 2 naar zijn 3 \ '(
 
Ik heb laatst mijn eerste wheelie getrokken.Vanaf zo\'n 3000tpm het gas erop en het voorwiel kwam los.Ik durf nog niet echt door te zetten want ik wil niet op mijn bek gaan.Heeft iemand nog adviezen hoe je met een dikke V-twin wheelies maakt?Kan ik een beetje oefenen.Ik denk dat ik maar een kleiner voortandwiel monteer (16 ipv 17), moet het ook makkelijker gaan.Schijnt ook beter door zijn versnellingen te lopen.
 
Tja, wat zal ik hier nu eens op gaan zeggen :)

Inderdaad, WKJ en ik hebben eens zitten praten over de gekke shit die we uit halen en nog willen gaan uithalen. En we kwamen tot de conclusie dat we nu al genoeg gekke dingen uithalen en dat het niet gekker meer hoeft. Als we nog eens een kleine krijgen moeten we er ook nog mee kunnen voetballen enzo... :)

En een crossover is ook niet zo moeilijk als het lijkt. Je moet het gewoon doen :) Dat is dus het hele probleem met dat stunten. Als je eenmaal niet meer bang bent wil je alleen maar extremer gaan en nog gekker doen... En als je dan bijna op je bek gaat dan lach je even en ga je het opnieuw proberen... |(

Dus wat WKJ en ik hebben besloten is om de stunts die we al deden gewoon te blijven doen en het verder niet meer uit te breiden :)

Maar als er nog mensen zijn die het leuk vinden om samen te wheelien, dan zijn we van de partij! 8-)
 
Op vrijdag 08 februari 2002 14:01 schreef jackass het volgende:Als ik ga stunten of gewoon motorrijden denk ik nooit na en ga altijd tot de limit zal ook wel komen omdat ik steeds fiets van Safe mocht meenemen. Pas als de dag voorbij is en ik zit weer thuis denk ik na.. Wat ik een van de leukste dingen vind is de bocht in glijden.. heel hard remmen met de voorrem word de achterkant licht dan de achtrem er bij pakken en hem een beetje dwars zetten en dan de bocht insturen :) en wheelies alleen ik krijg hem nog niet echt lekker van zijn 2 naar zijn 3 \ '(
Vind je het gek dat Safe failliet ging..... ;)
 
1 tandje kleiner voor issie niet meer aan de grond te houden *D
In zn 2...3/4 van je max vermogen....en doen alsof je vanuit stilstand hard wegrijdt...is hoe ik het het best uit kan leggen....

hard wegrijden=koppeling inknijpen, gas erop, koppeling los.....zelfde manier en tempo...alleen dan wat hoger in zn toeren he...
 
met bochten wekr had ik idd wel is het idee dit gaat wat harder dan goed voor me is.
kwa stunten nog nooit gedacht maar dat doe ik dan ook bijna nooit.
 
Heren, ik wil niet moraliserend gaan doen ofzo. Maar ik heb enkele jaren geleden een crash meegemaakt simpel omdat een automobilist niet uitkeek. Ik was nog niet eens bezig met stunten ofzo. Reed gewoon naar mijn werk en dat heeft me een week ziekenhuis en een kapotte rug voor het leven opgeleverd.

Een kennis van me is gewoon op zijn motor op weg naar het werk geschept en heeft dit niet overleefd. Hij was ook niet aan het stunten.

Ik lees hier wel eens over de stunts die worden uitgehaald of men van plan is uit te gaan halen. En het lijkt soms wel of men elkaar zit op te naaien. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Hierdoor gaan mensen verder dan dat ze durven of kunnen. En dat zou wel eens je dood kunnen betekenen.
Ik heb een CBR1000 die best hard van zijn plaats gaat. Ik houd ook van stevig doorrijden en mijn bochtentechniek verbeteren. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik zo nodig met >160 een maximale wheelie moet trekken. Daar heb ik geen behoefte aan.

Je leven verliezen omdat je iets gekker wil doen dan een ander is niet cool. Laten zien dat je de wijste bent wel.

Heb je wel eens iemand met een dwarslaesie gezien?
Zoiets kan jou ook overkomen, en je hoeft er niet eens zo gek voor te doen. Denk daar aub goed aan.
 
Je leven verliezen omdat je iets gekker wil doen dan een ander is niet cool. Laten zien dat je de wijste bent wel.

Heb je wel eens iemand met een dwarslaesie gezien?
Zoiets kan jou ook overkomen, en je hoeft er niet eens zo gek voor te doen. Denk daar aub goed aan.
[/quote]
Zo denk ik er ook over, daarom kan ik nu nog steeds lekker :] :] :]
 
Zit wel wat in, maar volgens mij is wheelies maken (als je \'t op de goeie plek doet) vaak minder link voor dan gewoon naar je werk rijden en onderweg automobilisten tegenkomen die onderweg bellen terwijl ze tijdens hun ontbijt een krant lezen e.d. |( Risico loop je op de motor toch wel.

Daar denk ik overigens best over na, maar niet motorrijden is gewoon geen optie.

Overigens, wheelies maken doe ik zelf niet, maar dat is vooral omdat ik daarvoor te zuinig op m\'n fiets ben en te weinig vertrouwen in mezelf heb :+
 
elk jaar verleg ik mijn grenzen steeds weer.
dat zit denk ik tussen mijn oren.
en ik probeer het steeds wel hoor om rustig te rijden, maar naar een paar km als hij warm is komen de eerste schraap geluiden al weer en worden er al weer wheelies getrokken.
mijn zwager rijd bijna altijd achter me ,niet omdat hij langzamer is maar puur om mij weer eens een voutje te zien maken (maakt mij niets uit hoor)
ben in de loop der jaren veel keer goed weggekomen maar toch weer iets harder.
niet om mezelf te bewijzen voor toeschouwer maar gewoon omdat de adrenaline dan begint te pompen.
ik rijd gewoon motor voor mezelf en denk daarbij niet teveel na.
let wel steeds meer op rotzooi op de weg en ik zal als ik ergens een tijdje niet ben geweest eerst de zaak verkennen om daarna pas voluit tegaan.
en soms heel soms laat ik me verleiden tot iets meer
zat eens achter een r6 aan met de fazer op de baars en moest 3 keer in de zelfde bocht echt van het gas omdat hij niet meer te controleren was
maar naar 2 rondjes baars was hij maar 200mtr uitgelopen.
en geloof me dan past er een smile van 2 mtr in mijn helm en pomt de adrenaline.
 
Laatst bewerkt:
Zo\'n 12 jaar geleden hadden wij speciale fietsen met trappers. de zogenaamde crosfietsen. Daar een hoop stunts mee uitgehaald en vaak op mijn plaat gegaan. |( Stunts op de motor? be my guest :} Denk alleen ff aan degene die je achterlaat. Die ene boom geeft absoluut geen voorrang. Die ene dakkoffer voelt jou niet eens bij 180/uur. Jij waarschijnlijk ook niet. Iedereen moet maar lekker doen wat ze niet na kunnen laten, maare, laat dan wel die pochers hun bek houden omdat ik geen wheelies trek en of met mijn schouder op de grond door de bocht ga!!!

Kijk uit en ken inderdaad je eigen grensen en keep on :] :] :]
 
hhmmmm....en ik scheet gisteren al 7 kleuren
stront in mijn broek omdat mijn voorwiel
1cm van de grond kwam toen ik het gas
in zijn een goed opentrok...
 
Zit wel wat in, maar volgens mij is wheelies maken (als je \'t op de goeie plek doet) vaak minder link voor dan gewoon naar je werk rijden en onderweg automobilisten tegenkomen die onderweg bellen terwijl ze tijdens hun ontbijt een krant lezen e.d. |( Risico loop je op de motor toch wel.

Ben ik met je eens, ik zit behoorlijk veel op de weg, en het liefst met de motor. Je hoeft niet veel moeite te doen om ruzie te krijgen met een automobilist of zo\'n @%$*&%$# busje. Je ziet daarom ook vaak dat de betere automobilist ook motorrijder is.

Daar denk ik overigens best over na, maar niet motorrijden is gewoon geen optie.

Overigens, wheelies maken doe ik zelf niet, maar dat is vooral omdat ik daarvoor te zuinig op m\'n fiets ben en te weinig vertrouwen in mezelf heb :+


Is een gezonde instelling, toch?
En om met Ruud uit Big Brother te spreken:
\"laat je nie gek maken...\" ;)
 
Ja, wat moet ik hier nu op zeggen.. ;)


hhmmm...dit was een reactie op desmoquattro of
hoe het ook geschreven wordt.. :?
 
Laatst bewerkt:
Zit wel wat in, maar volgens mij is wheelies maken (als je \'t op de goeie plek doet) vaak minder link voor dan gewoon naar je werk rijden en onderweg automobilisten tegenkomen die onderweg bellen terwijl ze tijdens hun ontbijt een krant lezen e.d. |( Risico loop je op de motor toch wel.

Ben ik met je eens, ik zit behoorlijk veel op de weg, en het liefst met de motor. Je hoeft niet veel moeite te doen om ruzie te krijgen met een automobilist of zo\'n @%$*&%$# busje. Je ziet daarom ook vaak dat de betere automobilist ook motorrijder is.

Daar denk ik overigens best over na, maar niet motorrijden is gewoon geen optie.

Overigens, wheelies maken doe ik zelf niet, maar dat is vooral omdat ik daarvoor te zuinig op m\'n fiets ben en te weinig vertrouwen in mezelf heb :+


Is een gezonde instelling, toch?
En om met Ruud uit Big Brother te spreken:
\"laat je nie gek maken...\" ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan