Grieks

js29

Rookie
15 okt 2014
12
5
is er iemand die grieks kan lezen? Zag een motor op een griekse site maar kom er niet uit. Mvg,jerry.
 
'De kleur is sinaasappel'

Of is die tijd inmiddels voorbij? Lang geleden dat ik translate heb gebruikt, maar toen was het leuk om een rode draad idee te krijgen, maar niet voor details.
Zelde met youtube auto translate, leuk om globaal wat mee te krijgen, maar niet voor details geschikt (net te veel vertaalfouten. Heb het niet over spelling, maar verkeerde interpretatie of vertaling)
 
Ken wel Dùits, en Haags... Volges mè is Grieks vooâh heaumeausuelen
 
Ik kan geen grieks, maar ben wel heel tevreden over de vertaal machine van DeepL. En ik zie dat deze sinds kort ook Grieks begrijpt.
Alle vertaal machines hebben hun zwakke punten natuurlijk. Maar ik durf tegenwoordig zonder schaamte een vertaling van DeepL naar collega's te sturen. Naar klanten is het nog een stapje te ver, maar er komt een verassend goede vertaling uit.
 
'De kleur is sinaasappel'

Of is die tijd inmiddels voorbij? Lang geleden dat ik translate heb gebruikt, maar toen was het leuk om een rode draad idee te krijgen, maar niet voor details.
Zelde met youtube auto translate, leuk om globaal wat mee te krijgen, maar niet voor details geschikt (net te veel vertaalfouten. Heb het niet over spelling, maar verkeerde interpretatie of vertaling)
Ik gebruik Google translate vrij regelmatig en moet zeggen dat deze, iig voor Engels en Duits, een heel stuk beter is geworden. Het is natuurlijk niet 100%, maar context en grammatica gaat steeds beter.
 
Tja....t is vrijdag...had ergens de perverse hoop dat dit een pittiger topic was toen ik Grieks las..
 
Is een voorbeeld, miene zoon
Is miene zoon de hoogopgeleide versie van "vriend"?

Ik gebruik Google translate vrij regelmatig en moet zeggen dat deze, iig voor Engels en Duits, een heel stuk beter is geworden. Het is natuurlijk niet 100%, maar context en grammatica gaat steeds beter.
Naar Engels vertalen doet google translate heel degelijk tegenwoordig. Ik heb alleen het gevoel dat vanuit sommig talen naar Nederlands een tussenstap wordt gemaakt met een andere taal. En daar gaat het vaak mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan