Grind op de lekdijk!!

Terminator

Die hard MF'er
1 jun 2001
524
0
Nieuwegein

Oef!

Ging ik vanavond bijna op m'n smoel... alweer... |(
Bij het uitkomen van een bocht zag ik wat grind liggen, ik kon nog een andere lijn kiezen maar ik kon niet voorkomen dat de achterband wat grind pakte. Die gleed dus goed hard weg. Dit is zekers geen tof gevoel!

Goed adrenaline gierde dus ik ben maar even gestopt.

Enig idee hoe ik dit eerder had kunnen zien?
 
Als ze grind langs de rechte stukken gestrooid hebben :( ligt er in 99% van de gevallen grind in de bocht :r . Het is de laatste tijd trouwens weer goed raak op die dijken met dat @#%^%5 grind. Welke motorrijder zal als eerste de wegbeheerder voor schade aan zijn motor aansprakelijk stellen, of moeten we dit melden aan de m.a.g. in de meeste gevallen zijn er niet eens waarschuwingsborden geplaatst. :redface: .
De m.a.g. schijnt wegbeheerders hier op aan te spreken. })
 
Klopt. De gemeente is verandwoordelijk voor een goed onderhouden en voor alle weggebruikers veilig wegdek. Grind in een bocht is voor alle tweewielers (en skaters ook btw) niet veilig en daar door kun je de gemeente aansprakelijk stellen voor eventuele schade bij een valpartij.
 

Dat is een leuk verhaal. Maar als je gaat: LAAT JE FIETS LIGGEN TOT DE POLITIE EEN RAPPORT HEEFT OPGEMAAKT!!! Ik ben bij een bouwput gewoon gevallen op een kruispunt met 30 km/pu. Een dikke 7000,-. schade en er zat al 3000,-. schade op de RF van een eerdere val partij. Maar om een lang verhaal kort te maken:

Ik viel omdat de weg niet schoon gemaakt was.
Geen politie laten komen.
Rechts bijstand in geschakeld.
Een jaar later een brief krijgen dat ik geen centjes krijg.

'(

Motor bijna total loss buiten mijn schul en kunnen fluiten naar je centjes.
;(

 
laatst ook op zo'n dijk gereden.
Hadden ze de gaten aan de zijkanten van de bochten gevult met wit grof grint! zonder waarschuwingsborden voorraf...

Kom je net een bocht in zeilen, weet je niet hoe gauw je 'm weer recht moet zetten.

echt levensgevaarlijke automobilistische-wegenreparatie-praktijken.

 
het blijft klote dat grind, we kunnen ook allemaal een bezem op onze rug binden en de bochten voor collega rijders vegen :? .
zal strks wel nieuwe mode worden pak met bezemhoudertje *D *D als dat grind blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan