Grind op lekdijk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had vandaag ook last van een beetje grind O-)

full
 
Hallo mede-motorrijders. Helaas komt deze waarschuwing voor mij net een paar dagen te laat...
Ik ben op donderdag 17 mei tussen Nieuwegein en Jaarsveld met een flinke smak ten val gekomen. Werd plotseling van mijn gsx-r afgeworpen toen ik met normale snelheid een bocht nam. Motor begon te schudden en even later lag ik languit op het asfalt... Oorzaak: grind dat op een plaats ligt waar het niet hoort te liggen! In de ambulance hoorde ik dat er verderop op de dijk ook een motorrijder door waarschijnlijk dezelfde oorzaak ten val was gekomen. Heb het ervanaf gebracht met een hersenschudding en wat blauwe plekken. Gsx-r is na vier weken! helaas al ernstig beschadigd. Weet iemand misschien ofdat ik hiervoor de gemeente/wegbeheer aansprakelijk kan stellen, of heb ik geen poot om op te staan?
 
En ooh ja, hoorde gisteren dat er nog twee andere motorrijders onderuit waren gegaan. Op dezelfde onheilsplek als bij mij.. En inderdaad, het losse grind heeft dezelfde kleur als het wegdek, dus je ziet het gewoon niet! Een waarschuwing is zeker dus wel op zijn plaats!
 
Hallo mede-motorrijders. Helaas komt deze waarschuwing voor mij net een paar dagen te laat...
Ik ben op donderdag 17 mei tussen Nieuwegein en Jaarsveld met een flinke smak ten val gekomen. Werd plotseling van mijn gsx-r afgeworpen toen ik met normale snelheid een bocht nam. Motor begon te schudden en even later lag ik languit op het asfalt... Oorzaak: grind dat op een plaats ligt waar het niet hoort te liggen! In de ambulance hoorde ik dat er verderop op de dijk ook een motorrijder door waarschijnlijk dezelfde oorzaak ten val was gekomen. Heb het ervanaf gebracht met een hersenschudding en wat blauwe plekken. Gsx-r is na vier weken! helaas al ernstig beschadigd. Weet iemand misschien ofdat ik hiervoor de gemeente/wegbeheer aansprakelijk kan stellen, of heb ik geen poot om op te staan?
køt man.... ik denk dat je ze aansprakelijk kunt stellen, ze hebben aan de weg gewerkt, de weg is bezaaid met split/grind/gruis en er zijn geen waarschuwingen in welke vorm dan ook. Gewoon doen, bij de verzekering aankaarten en hopen dat je heel ver komt. Moet denk ik wel mogelijk zijn.
 
køt man.... ik denk dat je ze aansprakelijk kunt stellen, ze hebben aan de weg gewerkt, de weg is bezaaid met split/grind/gruis en er zijn geen waarschuwingen in welke vorm dan ook. Gewoon doen, bij de verzekering aankaarten en hopen dat je heel ver komt. Moet denk ik wel mogelijk zijn.
Uiteraard heb jij dit ook netjes gemeld bij de autoriteiten zodat zij op de hoogte waren en het idd nalatigheid is
 
Ga in ieder geval proberen gemeente/wegbeheer aansprakelijk te stellen. Is gewoon zwaar klote als je na drie jaar sparen eindelijk een mooie fiets kan kopen en er op zo'n manier een vroegtijdig einde aan komt. Kan mezelf i.i.g. niet de schuld geven want er zijn blijkbaar dus al veel meer van deze gevallen.
 
Uiteraard heb jij dit ook netjes gemeld bij de autoriteiten zodat zij op de hoogte waren en het idd nalatigheid is
Ik heb me afgevraagd waar dit te melden (doe dat meestal, melding maken), Rijkswaterstaat is niet de juiste. Er zijn (volgens de ambu broeders) al eerder mensen onderuit gegaan dus dit alles was al eerder aan de hand en er zijn dus dingen geregistreerd en neem aan dat de diverse instanties actie ondernemen. Neem aan dat de motorrijders die vrijdag onderuit gegaan zijn ook een melding hebben gemaakt.
 
Het zou mooi zijn als ik de gegevens zou hebben van diegenen die hetzelfde zijn overkomen in ongeveer dezelfde tijdsperiode, zelfde plaats en vergelijkbare gevallen , samen sta je sterker als alleen. Heb er alleen een zwaar hoofd in, omdat er wel degelijk borden staan van opspattend gesteente en gevaarlijke berm. Maar je ziet het, ik nam ook de voorzichtigheid in acht en dan nog overkomt het je. Gewoon dikke vette pech!
 
Hallo mede-motorrijders. Helaas komt deze waarschuwing voor mij net een paar dagen te laat...
Ik ben op donderdag 17 mei tussen Nieuwegein en Jaarsveld met een flinke smak ten val gekomen. Werd plotseling van mijn gsx-r afgeworpen toen ik met normale snelheid een bocht nam. Motor begon te schudden en even later lag ik languit op het asfalt... Oorzaak: grind dat op een plaats ligt waar het niet hoort te liggen! In de ambulance hoorde ik dat er verderop op de dijk ook een motorrijder door waarschijnlijk dezelfde oorzaak ten val was gekomen. Heb het ervanaf gebracht met een hersenschudding en wat blauwe plekken. Gsx-r is na vier weken! helaas al ernstig beschadigd. Weet iemand misschien ofdat ik hiervoor de gemeente/wegbeheer aansprakelijk kan stellen, of heb ik geen poot om op te staan?

Hallo Geert-jan,

Ik lees hier dat het gelukkig goed met je gaat, wij reden namelijk een paar honderd meter achter jouw met de motor en hebben na je val natuurlijk ook meteen geholpen. Zover we konden zien is het met je moto niet zo best afgelopen of viel dat nog mee?
Sorry dat we meteen weggingen toen de amulance er was maar mijn vriendin moest naar een bevalling toe.

Succes met herstel en reparatie..
 
Vandaag rond een uurtje of 12 over de dijk gereden, het grind is inderdaad moeilijk te zien, maar werden er door motorrijders op gewezen.
Helaas zagen we in een bocht flink wat remsporen en een groep motorrijders stilstaan, waarschijnlijk weer iemand uit de bocht gevlogen ;(
 
Hey thanks! Nog bedankt voor de ondersteuning ter plaatse. Ben in het ziekenhuis helemaal gecheckt. Was even helemaal de kluts kwijt, maar alles is gelukkig (naar omstandigheden) goed afgelopen. Heb een hersenschudding en wat blauwe plekken. Ben echt op mijn achterhoofd terechtgekomen, in de helm zit een barst van ongeveer 15 cm. Heb denk nog aardig gelukkig dat ik er zo vanaf ben gekomen. De motor is flink beschadigd aan de linkerkant, maar het zijn gelukkig "slechts" kuipdelen, ben vandaag even bij de berging wezen kijken. Nu maar kijken of ik de schade kan verhalen. Hoop het wel...
 
Dat stuk kom ik gelukkig nooit (meer)... wat een ruk asfalt ligt daar!

Gisteren zelf nog een flinke dijkrit gemaakt, maar ik ben gelukkig nagenoeg helemaal geen grind tegengekomen! *O*

Maar wel enorm zonde van zo'n SP1 zeg... '(

Niks mis met het ASFALT op de lekdijk tussen Nieuwegein en Schoonhoven.. ! (ik kan het weten, woon er al m´n hele leven langs.)
Die bermen zijn alleen zo verrot, elke keer als er aangevuld word rijden de koekblikkers het grind de weg weer op en gaan de motoren weer met bosjes onderuit.. B|
 
Echt triest man! Moet echt snel wat gebeuren want anders vallen er nog doden!
Ze gaan er ook wat aan doen, gemeente besturen zijn het er inmiddels over eens dat het een fietsvriendelijke dijk moet worden, betekend minder toegankelijk voor motoren. |( Dus zal er rustiger gereden gaan worden omdat de mogelijkheid tot knallen er niet echt meer is en zul je dus het grind of ander gevaar op de weg eerder zien.

Ook hebben ze het plan om het in de verre toekomst helemaal af te sluiten voor motoren 8en ander gemotoriseerd verkeer) en het gewoon een veredelde toeristische fietsroute van te maken :(
 
Vandaag stukje wezen sturen op deze dijk, af en toe wel geschrokken van het grind. Daarna gewoon inhouden of rustig afremmen voor de bocht.
 
Vanmiddag op de Lekdijk tijdig door een paar motorrijders gewaarschuwd voor flink veel grind.... helaas waren zij niet gewaarschuwd en er stond een mooie SP1 met fikse schade... gelukkig geen gewonden...

Grit in dezelfde kleur als het wegdek in nagenoeg elke bocht. En veel!!!!

Wees gewaarschuwd... ligt tussen IJsselstein/Nieuwegein en Jaarsveld.
IJsselstein ligt toch niet aan de Lekdijk? Of is 't water al zo hoog gestegen? Iig lullig voor degenen die daar op hun plaat gegaan zijn doordat er geen duidelijke waarschuwingen staan.
 
Er staat nu bij jaarsveld wel een waarschuwingsbord voor opspattend grind. Ik weet niet wanneer die neergezet is.
Ik de krant stond wel een stukje over de slechte staat van de wegen, en dat je wel de gemeente (lopik) aansprakelijk kan stellen maar dat je wel moet bewijzen dat je niet te hard hebt gereden.(max=60km/h). je wordt dus snel afgewimpeld worden onder het mom van "je zal wel te hard hebben gereden" -O-

Succes iig
 
Afgelopen weekend heb ik ook geluk gehad op dat stukje weg....
Mijn voorwiel ging er vandoor dus zet de motor recht en kon nog net de bocht halen....gelukkig geen tegenligger.
De rest van de bochten als een opa genomen.... :+

Zoals eerder geschreven is het niet het asfalt maar de berm verharding...welke slimmert heeft bedacht daar grind voor te gebruiken... |(
 
Ik heb afgelopen vrijdag avond een stukkie Lekdijk gepakt. Vanaf Krimpen tot aan Schoonhoven, maar dat zag er goed uit daar. Geen last van grind.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan