Grind op lekdijk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.343
3
Vanmiddag op de Lekdijk tijdig door een paar motorrijders gewaarschuwd voor flink veel grind.... helaas waren zij niet gewaarschuwd en er stond een mooie SP1 met fikse schade... gelukkig geen gewonden...

Grit in dezelfde kleur als het wegdek in nagenoeg elke bocht. En veel!!!!

Wees gewaarschuwd... ligt tussen IJsselstein/Nieuwegein en Jaarsveld.
 
Dat stuk kom ik gelukkig nooit (meer)... wat een ruk asfalt ligt daar!

Gisteren zelf nog een flinke dijkrit gemaakt, maar ik ben gelukkig nagenoeg helemaal geen grind tegengekomen! *O*

Maar wel enorm zonde van zo'n SP1 zeg... '(
 
die bochten zijn toch al verrot, je kan beter de andere dijk pakken van nieuwegein richting wijk bij duurstede.
net nog ff geweest en hmmmm wat een bochten daar
 
Je moet ook een beetje op het seizoen letten. Regen, blubber, verrotte berm icm. auto's en landbouwverkeer die gooien alles uit de bermen op de rijbaan.

Idem op de bouwput vanaf vianen richting arnhem, ligt nu eindelijk een degelijk stuk asfalt maar er wordt steeds zand op gereden door bouwverkeer en bewoners.

Maar goed, gewoon goed blijven uitkijken. :P
 
Heej, Lekdijk
daar na de MM per ongeluk op terechtgekomen (route dan, niet vallen)

Maaruh, 1 blik is al duidelijk dat er grind kan liggen, 1x een auto door de berm zien crossen
en de stofwolk erachter zegt genoeg

Kan nou niet zeggen dat het er gevaarlijker is dan langs de gemiddelde Vinex-locatie in aanbouw
 
Gaan we nu voor elk beetje grind een topic openen? :?

De Waaldijk ligt ook vol.... en als ik hier 't steegje uit ga ligt er ook wat grind...
 
Dan ga je toch lekker knallen... de dijk ligt niet altijd vol, en al rijd je er netjes aan de max snelheid dan ga je daar er nu geheid uit. Het is amper zichtbaar omdat het dezelfde kleur heeft als het wegdek. Er zijn ook geen voortekenen, zo druk met auto's is het er niet. Men heeft de bermranden weer opnieuw vol gegooid en dat wordt dus door het elkaar passerende verkeer de weg op gereden. Over het algemeen liggen er wel een paar grindkorrels maar dit was extreem. Anders had die motorrijder ook niet onderuit gegaan. Maar goed, had ook niks kunnen posten. nu zijn er misschien een paar rijders meer die vooraf gewaarschuwd zijn.
Verder vind ik de dijk daar prima (afgezien van een klein stuk).
 
Ik ben er vandaag gelukkig niet geweest, maar de vorige keer dat er dit zelfde grint gestrooid was ben ik rechtuit gegaan in een bochtje waar dit toevallig kon.

Het probleem is dat hetzelfde grint wordt gebruikt als in de toplaag van het asfalt.
Rijdend is dit erg moeilijk te zien.
Rijdend ver onder de maximum snelheid betekent al dat je op je bek kan gaan.

Als dit altijd zo was, is er rekening mee te houden.
Echter, het gebeurt een paar keer per jaar. Een waarschuwing is dus wel op zijn plaats. :(
 
Ja donderdag daar ook gereden en toen lag er idd flinke zooi in de bocht. Niet zo verwonderlijk met dat grind in de "berm". Paar bochten heb ik me dan ook lelijk in vergist en flink op de rem gemoeten -O- .
 
ik werd vanmiddag gewaarschuwd door een andere motorrijder dat ze op 2 plaatsen op snelheid stonden te controleren.
met het grind en alle rotzooi weinig reden om te knallen... was dus geen bal an! :(
 
Als je obstakels als grind etc niet kan zien liggen rijd je te snel voor de omstandigheden.
Hoe makkelijk kan het zijn?
 
Als je obstakels als grind etc niet kan zien liggen rijd je te snel voor de omstandigheden.
Hoe makkelijk kan het zijn?
Zoals gezegd is het grind vrijwel onzichtbaar.
Ik kom al 25 jaar op deze dijk en ben er nog nooit gevallen.
Je slipt al weg als je met de helft van de max snelheid rijdt. :(
Als dit soort grind op alle wegen zou liggen, zouden er nu haast geen motorrijders meer zijn. :+
 
Zoals gezegd is het grind vrijwel onzichtbaar.
Ik kom al 25 jaar op deze dijk en ben er nog nooit gevallen.
Je slipt al weg als je met de helft van de max snelheid rijdt. :(
Als dit soort grind op alle wegen zou liggen, zouden er nu haast geen motorrijders meer zijn. :+




Ssstttt, zo breng je nog mensen op een idee.................. 8-)
 
Als je obstakels als grind etc niet kan zien liggen rijd je te snel voor de omstandigheden.
Hoe makkelijk kan het zijn?
Daarom ook de waarschuwing, je ziet het amper liggen.
Grind is niet de juiste benaming, split wel.
 
Goed topic, beter een keer te vaak waarschuwen dan weer iemand met schade door zoiets lulligs.
 
Heb er gisteravond nog gereden. Vond het allemaal niet zo'n drama. Was wel ff uitkijken. Maar dat moet je toch altijd al? :P
 
Vanmiddag op de Lekdijk tijdig door een paar motorrijders gewaarschuwd voor flink veel grind.... helaas waren zij niet gewaarschuwd en er stond een mooie SP1 met fikse schade... gelukkig geen gewonden...

Grit in dezelfde kleur als het wegdek in nagenoeg elke bocht. En veel!!!!

Wees gewaarschuwd... ligt tussen IJsselstein/Nieuwegein en Jaarsveld.

Leuke bochten daar, maar inderdaad vaak veel grind op de weg. B|
 
moet je voor de gein is aan de andere kant van de lek gaan rijden.

toerrittb003jl7.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan