Grind op lekdijk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb afgelopen vrijdag avond een stukkie Lekdijk gepakt. Vanaf Krimpen tot aan Schoonhoven, maar dat zag er goed uit daar. Geen last van grind.
Het gaat hier over het stuk tussen Jaarsveld en Nieuwegein; dat is aan de andere kant van Schoonhoven.
 
Helaas zagen we in een bocht flink wat remsporen en een groep motorrijders stilstaan, waarschijnlijk weer iemand uit de bocht gevlogen ;(

En helaas is dat zeer waarschijnlijk het probleem. Op wat grind op het wegdek kun je prima rijden (op achterafwegen in Frankrijk kom je eigenlijk niks anders tegen). Het probleem ontstaat als iemand ervan schrikt en gaat remmen, want dan ga je wel onderuit. Eigenlijk zou iedereen eens een goede offroad cursus moeten volgen (of nog beter, dat zou een onderdeel van de lessen moeten zijn, een half uurtje in het grind).
 
Vandaag heb ik op de regionale radio van Midden Nederland gehoord dat er een motorrijder op dat stuk van de lekdijk onderuit is gegaan en met zware verwondingen naar het ziekenhuis is gebracht. Mensen wees gewaarschuwd.
 
21 mei 2007 15:34 uur

Motorrijder onderuit op dijk bij Jaarsveld
JAARSVELD - Op de lekdijk bij Jaarsveld is een motorrijder zwaar gewond geraakt. Hij reed over de dijk en ging onderuit.

Vermoedelijk doordat het wegdek net was opgeknapt en er daardoor veel los grind op de weg lag. Ook zou de bestuurder van de motor te hard hebben gereden.

De man is naar het ziekenhuis gebracht.

print artikel

© RTV Utrecht
 
''Lekdijk in Lopik gevaarlijk voor motorrijders

Afgelopen weekeinde zijn er zeker drie motorrijders onderuit gegeleden op de Lekdijk in Lopik. Oorzaak hiervan is het grit, een soort fijn grind, dat de gemeente vorige week in de bermen van de dijk had gestort ter hoogte van Jaarsveld . Er is veel vracht- en autoverkeer op de Lekdijk Oost. Bij het inhalen wordt er door de bermen gereden waardoor grit op de weg terecht komt. Veel motorrijders glijden hierop uit. Een 57-jarige motorrijder uit Zoetermeer die op de dijk was uitgegleden liep daarbij een botbreuk op. De gemeente heeft inmiddels op last van de politie de dijk schoongeveegd en er zijn borden langs de weg geplaatst. Daarnaast wordt het wegdek dagelijks gecontroleerd.''

weet niet wanneer dit was maar volgens mij ergens half april...zijn zeker gestopt met controleren van het wegdek???
 
Dan ga je toch lekker knallen... de dijk ligt niet altijd vol, en al rijd je er netjes aan de max snelheid dan ga je daar er nu geheid uit. Het is amper zichtbaar omdat het dezelfde kleur heeft als het wegdek. Er zijn ook geen voortekenen, zo druk met auto's is het er niet. Men heeft de bermranden weer opnieuw vol gegooid en dat wordt dus door het elkaar passerende verkeer de weg op gereden. Over het algemeen liggen er wel een paar grindkorrels maar dit was extreem. Anders had die motorrijder ook niet onderuit gegaan. Maar goed, had ook niks kunnen posten. nu zijn er misschien een paar rijders meer die vooraf gewaarschuwd zijn.
Verder vind ik de dijk daar prima (afgezien van een klein stuk).


Ha ik kan het weten.
Oostenrijk was er voor mij ook geen waarschuwing.........
De auto´s daar kwam ons groepie met spinnende banden te gemoet toen mijn motor op zijn zij lag door een beetje grit :X
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede-motorrijders. Helaas komt deze waarschuwing voor mij net een paar dagen te laat...
Ik ben op donderdag 17 mei tussen Nieuwegein en Jaarsveld met een flinke smak ten val gekomen. Werd plotseling van mijn gsx-r afgeworpen toen ik met normale snelheid een bocht nam. Motor begon te schudden en even later lag ik languit op het asfalt... Oorzaak: grind dat op een plaats ligt waar het niet hoort te liggen! In de ambulance hoorde ik dat er verderop op de dijk ook een motorrijder door waarschijnlijk dezelfde oorzaak ten val was gekomen. Heb het ervanaf gebracht met een hersenschudding en wat blauwe plekken. Gsx-r is na vier weken! helaas al ernstig beschadigd. Weet iemand misschien ofdat ik hiervoor de gemeente/wegbeheer aansprakelijk kan stellen, of heb ik geen poot om op te staan?

Volgens mij verspilde moeite, of misschien als je er erg veel tijd in steekt. Ben 2 jaar geleden daar ook onderuit gegaan nadat er in dat zelfde weekend eerst 3 op de zelfde plek waren afgereden. (van de dijk afgereden dus)
Misschien als je het met elkaar (mede-lotgenoten) eens probeer, dan sta je in ieder geval sterker
Open eens een topic zou ik zeggen.
Ik doe mee *O*
 
Laatst bewerkt:
Goed topic mensen..!! ( TS., :} )

Zeker voor mij want ik woon aardig in de buurt
en kom er ook regelmatig..!!

Altijd klote als ze daar weer hebben lopen renoveren..
Je begint dan echt zomaar te glijden uit 't niks en omdat
je het gewoon echt niet ziet liggen is het SUPER GEVAARLIJK..!!

Normaal is 't echt zeer goed asfalt.. Zeker tussen Schoonhoven
en Vianen..! Het ziet er wel niet zo uit maar ik weet geen dijk
in nederland waar je zomers zoveel grip hebt als daar..!!
Het stuk naar Wijk & Rhenen is wel breder., maar vind ik qua grip
een stuk minder met al die liters verf op 't zwarte goud..

Kijk goed uit mensen..!!

Ik lees liever een waarschuwings-topic
dan een ander onderwerp..!!
 
Enige keren als het wel goed opvalt is als het net geregend heeft en het grit nog enigzins vochtig is, dan is het nog donker. Althans, dat was in het verleden altijd zo.
 
Heb vandaag vernomen dat er weer (!) een motorrijder op het traject Nieuwegein/Jaarsveld onderuit is gegaan... Naar horen zeggen is de wegsituatie allang bij de verantwoordelijke instantie bekend (Dit blijkt dan ook aan bovenstaande berichten). Er is volgens mij dus sprake van grove nalatigheid van deze instantie.
 
Zoals jullie weten hoor ik ook bij een van de ongelukkigen die door losliggend grind/gravel/grit onderuit is gegaan op 17 mei jl. Ben net als Jansoes van mening dat als wij (mede-lotgenoten) in kontact kunnen komen waarschijnlijk meer aanspraak zullen maken op een mogelijke schadevergoeding, want met meerderen sta je altijd sterker als alleen. Mijn email is: gjvanlieshout@hotmail.com. Ik ga i.i.g. proberen de verantwoordelijke instantie aansprakelijk te stellen! Ik hou jullie op de hoogte!
 
... Naar horen zeggen is de wegsituatie allang bij de verantwoordelijke instantie bekend...

Moet kloppen, het is niet de eerste keer dat ze daar de wegkanten opvullen met dat grijze grit, blijkbaar hebben ze nog een voorraad liggen.

Ik las trouwens ergens (waar durf ik niet te zeggen) dat dit jaar nog een traject van 18 Km van de noordelijke Lekdijk wordt heringericht... (een correcte verkeersterm voor wat ik noem "verknoeien"). Er komen rode fietstroken en obstakels. :r
Geniet er nog even van nu het nog kan, straks is het net zo verknald als de overkant...
 
Ik heb afgelopen zaterdag ook over dit mooie stukje dijk mogen rijden.. Totaal geen last van grit, totdat ik de tractor passeerde die de boel aan het aanvegen was ;) Gelukkig was dat voor mij een goeie hint dat het glad kon zijn door rotzooi. -O-

Blijkbaar was de gemeente die dag dus wel op de hoogte van de rotzooi op de weg, of het moest een over ijverige boer geweest zijn!
 
Nou, ik ging gisteren anders bijna onderuit vanwege een berg zand in een binnenbocht. Door de laagstaande zon had ik die even over het hoofd gezien. In een reflex mijn rechterbeen naar de grond, waardoor ik overeind bleef, gelukkig. Weinig grind gezien overigens (maar ik zag dankzij die zon sowieso niet zoveel).
 
Ook niet denken dat het nu na een bezemwagen weer opgelost is..
Morgen rijden er weer een paar koekblikken door de berm en het
gedonder begint weer opnieuw..!!

Blijven opletten., en houd de goede kant boven..!!

.. :] ..
 
Ook niet denken dat het nu na een bezemwagen weer opgelost is..
Morgen rijden er weer een paar koekblikken door de berm en het
gedonder begint weer opnieuw..!!

Blijven opletten., en houd de goede kant boven..!!

.. :] ..

Gelukkig vegen ze nu elke dag, maar het blijft gevaarlijk idd
 
Ben er vanavond nog geweest: het is nog steeds waardeloos :( Vooral tussen Nieuwegein en Jaarsveld inderdaad, maar ook op het stuk tussen Jaarsveld en Schoonhoven ligt in sommige bochten ineens een hele hap split. Kwam nog een tractor met veegwagen erachter tegen, dus ze vegen nog steeds, maar het is dus nog lang niet schoon!
 
Ga in ieder geval proberen gemeente/wegbeheer aansprakelijk te stellen. Is gewoon zwaar klote als je na drie jaar sparen eindelijk een mooie fiets kan kopen en er op zo'n manier een vroegtijdig einde aan komt. Kan mezelf i.i.g. niet de schuld geven want er zijn blijkbaar dus al veel meer van deze gevallen.
geert jan mail me even ben vandaag om dezelfde reden onderuit gegaan!!! en wil het wegbeheer ook aansprakelijk stellen , 2staan sterker dan 1!!!

o sorry eerst lezen :X ik heb een mail naar je gestuurd laat even wat horen!
 
Laatst bewerkt:
geert jan mail me even ben vandaag om dezelfde reden onderuit gegaan!!! en wil het wegbeheer ook aansprakelijk stellen , 2staan sterker dan 1!!!

o sorry eerst lezen :X ik heb een mail naar je gestuurd laat even wat horen!


snap best dat je je recht wil halen.

maar als ze overspoelt worden met aanklachten.
wat denk je dat er dan gaat gebeuren?
nou ik weet het wel '(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan