Grindwegen, waarom?

in zweden heb je er veel van, met de dnepr met span was het leuk, met de enfield leer je sturen met het gas..
 
Nou zelfs het koekblik ging schuiven, er ligt echt een pak van 4 cm los grind op de weg. Zelfs de echte mannen vinden dat niet fijn hoor :+
Echte mannen (met borsthaar, zoals ik) rijden gewoon door op split... :+

Nee, serieus...ooit een keer op mijn eerste motor op vakantie in Frankrijk...rij een berg af, echt iets van 15% helling, komt er ineens een stuk van een paar km split. En dan een cm of 4-5 dik. Rij je dan met je Diversion met koffers en een tentje erop... Angstige momenten heb ik beleefd, maar gewoon doorgereden zoals het hoort: op de versnelling naar beneden en een beetje extra voorzichtig in de bochten.

En nee, ik ben niet gevallen (nog nooit gevallen trouwens).

Misschien is dat split een goede reden om altijd goed op te letten en de 160km op een circuit te doen. Buiten dat split is er op de binnenwegen genoeg ellende om niet altijd op de limiet over dit soort wegen te razen. Een hapje grind is op zich niet erg als je snelheid niet te hoog ligt. Een zwabbertje kan ik best hebben. Maar ja...als je als Rossi Lorenzo over zo'n weggetje rost, ben je gauw klaar.
 
Ze mogen hier wel wat waarschuwingsborden plaatsen als ze die troep erop gooien.
Heb het vorig jaar gehad... kwam ik met 160 aanrijden en een stuk verderop lag er ineens een pak van die zooi op de weg.
Niet overdreven maar het was zeker 3 à 4 cm :X
Gelukkig keek ik ver vooruit en zag dat er een afwijkend beeld was van de laatste keer dat ik er langs kwam.
Meestal ga ik precies op die plek vol in de ankers voor een bocht, nu dus maar meteen gedaan toen ik zag dat er iets niet klopte.
Voor de moraalridders... ja ik weet dat je op zulke wegen meestal maar 60 mag :+


echt grappig dit ik ben zelf zon klootzak die de bebording plaatst langst de wegen als de aannemer die troep heeft gestrooidt en altijd zeggen de mensen maar ik heb geen bord gezien whaha mens eigen volgens mij of is de mens gewoon gewend aan de situatie zoals die normaal is
 
echt grappig dit ik ben zelf zon klootzak die de bebording plaatst langst de wegen als de aannemer die troep heeft gestrooidt en altijd zeggen de mensen maar ik heb geen bord gezien whaha mens eigen volgens mij of is de mens gewoon gewend aan de situatie zoals die normaal is
Nederlandse wegen waar je 50/80 mag kan je makkelijk met die snelheid doorheen. Met grint op de weg niet B|
 
Ja, afgelopen weken ben ik dat hier ook veel tegengekomen :o

Ze worden hier gelukkig wel na korte tijd met zo een wagentje schoongeveegd :P

Tot die tijd gewoon stapvoets er overheen :(
:^
Hier ligt alles vol, mooi klote met inhalen/bochten enzo :/
 
Echte mannen (met borsthaar, zoals ik) rijden gewoon door op split... :+

Nee, serieus...ooit een keer op mijn eerste motor op vakantie in Frankrijk...rij een berg af, echt iets van 15% helling, komt er ineens een stuk van een paar km split. En dan een cm of 4-5 dik. Rij je dan met je Diversion met koffers en een tentje erop... Angstige momenten heb ik beleefd, maar gewoon doorgereden zoals het hoort: op de versnelling naar beneden en een beetje extra voorzichtig in de bochten.

En nee, ik ben niet gevallen (nog nooit gevallen trouwens).
Grappig, ik was vorig jaar voor het eerst op vakantie, in Frankrijk, kwam dezelfde situatie tegen. Stonden keurig borden. Ook een bord "einde slipgevaar/opspattend grind". Voorzichtig rijden en alles was goed gegaan. De weg leek weer mooi. En toen had een grapjas besloten ergens halverwege een bocht toch nog een stukje te bestrooien :( Daar ging ik!
 
Nederlandse wegen waar je 50/80 mag kan je makkelijk met die snelheid doorheen. Met grint op de weg niet B|

mensen letten totaal niet op de borden je moest eens weten hoevaak ik dat meemaak als ik een omleiding of iets plaats dan krijg je te horen ik heb geen bord gezien meneer die borden zijn verplicht met split anders is het een duur kosten plaatje als een motor rijder onderuit gaat of wat dan ook en er staan geen borden ;) ;) ;)
 
De meeste mensen zien alleen problemen, sommige denken in oplossingen *O*

893258732_jADws-XL.jpg
 
in zweden heb je er veel van, met de dnepr met span was het leuk, met de enfield leer je sturen met het gas..
In Zweden hebben ze veel van dat soort wegen. Bijzonder vermakelijk met het koekblik. Met de motor in Frankrijk ook wel meegemaakt. Sja, dan doe je wel rustig aan op je huurmotor met je 1600 EUR eigen risico.
 
klagen over grind terecht. Hier hebben ze de volgende actie....... de gemeente/bouwbedrijf heeft hier 10cm (hoogte) zand op de rijplaten op de weg gelegd op de weg niet te beschadigen ofzo. en dat 4 meter lang vlak na een flauwe bocht waar je 80 mag..... je schrikt je het apenlazer op de motor..... echt gevaarlijk want na de bocht is een sloot/rivier....
 
Terug
Bovenaan Onderaan