Gripone S4 Honda CBR 954rr wheelie / traction / launch control

Camargo

Die hard MF'er
3 mrt 2009
641
167
Geschikt voor de Honda CBR 954 rr sc50 uit 2003 of 2004. Plug en play er hoeft niets aangepast te worden in de bekabeling. Voorziet de motor in een keer van diverse hulpmiddelen die echt goed werken. Ontwikkeld door Gubellini met techniek vanuit de Motogp. Standaard mapping voldeed bij mij maar eventueel volledig na wens in te stellen via de laptop.

De S4 is de vijfde generatie traction control van GRIPone. Het systeem beschikt over verschillende functies zoals als traction control, anti wheelie control en launch controll.

Het systeem meet met verschillende sensoren en de ecu om zo de vermogensafgifte te beperken. Dit werkt feilloos en zorgt voor meer controle over de motor maar optioneel kan er nog een imu aangeschaft worden die de hellingshoek van de motor bepaalt en de snelheid en acceleratie meet om zo de gevoeligheid van de Traction Control nog secuurder aan te passen. Mocht je bijvoorbeeld echt met de motor gaan racen. Ook zonder de imu werkt het systeem echt zeer goed. Het is zelfs mogelijk om een datalogger (DAM) aan te sluiten op het systeem (niet inbegrepen). Verschillende standen zijn ook via de bijgeleverde schakelaar onderweg te bedienen. Het systeem is uiteraard uit te schakelen onderweg. De led indicator geeft aan wanneer het systeem ingrijpt of wanneer launch control is geactiveerd. De kit bevat alles wat je nodig hebt om het systeem te installeren op de motor.

Nieuwprijs was €1.200.. De traction control heeft mij in de regen daadwerkelijk behoed van een val en daarmee zichzelf al direct terugverdient..

Vraagprijs €599,-.
 

Bijlagen

  • 20230812_124511.jpg
    20230812_124511.jpg
    268 KB · Weergaven: 5
Heb jij hem zelf ingebouwd of laten doen? Heb er ook 1 op m'n R1 maar moet nagekeken worden, maar tot nu toe niemand gevonden die er verstand van heeft.
 
Ik had hem zelf ingebouwd destijds. Moet zeggen dat de standaard mapping vöor mijn motor bij mij wel volstond met ronde tijden van rond de 2:03 op Assen.

Waar loop je tegenaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan