Grmbl, die koekblikken weer

tvb46

Die hard MF'er
28 sep 2004
652
1
Rotterdam
Ik werk in een zaak met veel glas en uitzicht op een druk kruispunt (hoek mariniersweg - goudsesingel) in rotterdam..
Nu was het rustig dus sta een beetje naar buiten te staren.. zie ik daar een politie busje op de stoep pakeren en een man in motorpak ernaast.. Dus ik denk daar moet ik het fijne van weten ... eenmaal buiten te zijn gelopen zie ik ook een grote groene koekblik de stoep op rijden om vervolgens met de politie verhaal op te doen. diegene die op de motor zat had zn motor een stuk verder staan vanwaar het gedoe zich afspeelde (meer mijn kant op) dus de beste man loopt samen met de agente mijn kant op (naar zijn mooie zilvere suzuki dus) .. wat blijkt nu de groene koekblik stond stil voor het stoplicht, de man op de motor dacht (met waarschijnlijk de beste wil van de wereld) nou als je toch stilstaat .. zet ik mn fiets er netjes voor ... dat vond diegene in het koekblikje niet zown geweldig idee en rijd vervolgens (hoe ik het hoorde, luisterde mee) de man op motor aan (zal een tikje zijn geweest want hij liep gwn nog overeind =)) ... de man op motor tik op het raampje waar de man in koekblik nu wel niet mee bezig is ... waarop de man in koekblik antwoorde dat dat niet mag/kan enz enz ...

Vind het maar een vage actie van die man in koekblik!! stommerd B|
Ik hoop dat de man van de motor hier ook rond surft, msshn kunnen we er nog een beter verhaal van maken!

Iig, wou ik even mededelen ...


Trouwens, afgelopen week, ergens middein liep ik bij station Dijkzigt van de RET waar ik op de hoek van de Hoge School Rotterdam en Nieuw Hoboken een motor op de grond zag liggen, een fietser die erbij stond en 2 politie busjes + ambulance, waarschijnlijk had de man op motor de fietser niet gezien en is onderuit gegaan ... hij werd wel afgevoerd naar het EMC (waar ik toevallig werk, vlak bij de ambulance sluis maar was te laat om nog te kunnen zien hoe de man uit de ambulance kwam) Ben wel benieuwd of ook die man op motor hier zich af en toe begeeft en ik hoop natuurlijk dat hij of zei niet al teveel letsel ernaan over gehouden heeft!

Tis duidelijk, weer voorzichtich als je :]
 
Laatst bewerkt:
Ik had het ook daarstraks. Reed op de a12. Een koekblik 2 meter achter me, ik kijk boos om en wuif hem weg. Reactie van koekblik was om dr nog dichter op te gaan rijden. Toevallig moesten we er bij de zelfde afrit af, dus ik ging dr ff achteraan om op een normale manier te vertellen dat ik dat niet zo'n geslaagde actie vond.
Ik wilde links naast hem komen omdat we met zn allen moesten stoppen, hij ging zoveel mogelijk links rijden zodat ik er niet tussen kon.
Dan niet dacht ik, mijn tijd komt nog wel.
Volgende verkeerslicht kwam ik dr langs.
ik vroeg vriendelijk waar wat nu eigenlijk het probleem was.
Man begon ee nheel verhaal te gillen, maar ik verstond het niet omdat de helf zn raam niet open durfde te doen, ook niet nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik hem op deze manier niet verstond.
Ik kreeg nog ee nvriendelijk wegwerp gebaar van de echtgenotte. Ik heb maar netjes mijn middelvinger opgestoken en ben maar linksomkeer gegaan. Wilde ze eerst blijven volgen om verhaal te halen, maar dat was het me uiteindelijk niet waard.
Je hebt een hoop zieltjes op deze wereld
 
Als zo'n idioot mij zou moedwillig zou aantikken dan trap ikz'n zijruit in (Mits ik me enkel niet breek :) ) en sleep hem via het raam naar buiten. tuig :r
 
Bovendien, zo'n achtervolgactie is tegenwoordig eerder een garantie op een mes in je rug.....

leve de maatschappij :X
de persoon die ik in het vizier had was niet zo'n type hoor. Blijkt ook wel uit het fijt dat i zn raam niet naar beneden deed.
Maar je hebt wel een punt.
In leeuwarden is het al zo dat je niet meer kan zeggen dat iemand geen flesje bier kapot moet gooien. Kost je 14 steken van een mes waarvan 1 in je hart :(
 
In rotterdam zal het vast niet anders zijn ... hier wordt je vast neergestoken, 2x overreden en je motor gejat :X
 
................
Diegene die op de motor zat had zn motor een stuk verder staan vanwaar het gedoe zich afspeelde (meer mijn kant op) dus de beste man loopt samen met de agente mijn kant op (naar zijn mooie zilvere suzuki dus) .. wat blijkt nu de groene koekblik stond stil voor het stoplicht, de man op de motor dacht (met waarschijnlijk de beste wil van de wereld) nou als je toch stilstaat .. zet ik mn fiets er netjes voor ... dat vond diegene in het koekblikje niet zown geweldig idee en rijd vervolgens (hoe ik het hoorde, luisterde mee) de man op motor aan (zal een tikje zijn geweest want hij liep gwn nog overeind =)) ... ..............

Vind het maar een vage actie van die man in koekblik!! stommerd B|
Ik hoop dat de man van de motor hier ook rond surft, msshn kunnen we er nog een beter verhaal van maken!

................ motor op de grond zag liggen, een fietser die erbij stond en 2 politie busjes + ambulance, waarschijnlijk had de man op motor de fietser niet gezien en is onderuit gegaan ... hij werd wel afgevoerd naar het EMC (waar ik toevallig werk, vlak bij de ambulance sluis maar was te laat om nog te kunnen zien hoe de man uit de ambulance kwam) Ben wel benieuwd of ook die man op motor hier zich af en toe begeeft en ik hoop natuurlijk dat hij of zei niet al teveel letsel ernaan over gehouden heeft!

Jezus, wat ben jij een sensatiebelust type!!!! D'r gebeurt wat en je staat er meteen met je neus bovenop! Poeh! Niet één keer, maar wel twee keer in een week!

Vervolgens begin je met een (voor)oordeel over een koekblikker, daar waar naar mijn zeer bescheiden mening de motorrijder de reactie van de koekblikker gewoon aan zichzelf heeft te danken door zich op een wat (on)handig wijze voor hem voor het stoplicht te manoeuvreren. Dit gedrag van de motorrijder is aan te merken als ronduit gevaarlijk, want wat doet de automobilist op het moment dat hij groenlicht krijgt en plotseling op dat moment geconfronteerd wordt met een motorrijder die hij totaal niet verwacht omdat deze zich voor hem manoevreert van tussen de file? Ik heb al een aantal motorrijders zo aan hun schades zien komen en heb daar absoluut geen enkele vorm van medelijden mee! En juist dit gedrag van motorrijders roept agressie op. De reactie van de autobestuurder die daarop volgt is zeker ook niet aan te merken als 'handig' of gepast, maar wel te begrijpen!

Stop met oordelen over automobilisten als het gedrag van motorrijders zelf de aanleiding voor het probleem is!
 
sensatiebelust noem jij het ... ach als jij politie met zwaarlicht ziet staan draai je natuurlijk 180 graden je nek om. Jonge ik vind het gwn intressant en dat is mijn goed recht.. ok? Verder als het stoplicht op Rood staat en die motor kruipt ervoor ... dan mag ik aannemen dat de man in de auto hem echt wel gezien heeft hoor! Als daarna het stoplicht op groen springt (wat nog niet gebeurd was voordat hij werdt aangetikt) lijkt het mij sterk dat de auto vol gas tegen de motor op rijd omdat hij niet gezien is.. maar goed ik sluit niets uit, het kan altijd..

Maar waarom nou eigenlijk je reactie? Je vind het stom dat ik zoiets post, ik ben sensatiebelust en ik voor-oordeel.. Dit is een van mn 1ste post hoe denk jij te weten wie ik ben?! Doe niet zo moeilijk man |( als je er niet tegen kan reageer dan niet.. ja sorry hoor maar ik post gwn vriendelijk wat ik gezien/mee gemaakt heb krijg je zoiets :X naja iig nog een fijne cruise-dag gewenst :]
 
Maar waarom nou eigenlijk je reactie? Je vind het stom dat ik zoiets post, ik ben sensatiebelust en ik voor-oordeel.. Dit is een van mn 1ste post hoe denk jij te weten wie ik ben?! Doe niet zo moeilijk man |( als je er niet tegen kan reageer dan niet.. ja sorry hoor maar ik post gwn vriendelijk wat ik gezien/mee gemaakt heb krijg je zoiets :X naja iig nog een fijne cruise-dag gewenst :]

Wen er maar vast aan, er zijn altijd mensen die fel reageren...of ze nou gelijk hebben of niet...
 
sensatiebelust noem jij het ... ach als jij politie met zwaarlicht ziet staan draai je natuurlijk 180 graden je nek om (Nee, dan rijd ik gewoon door/vervolg mijn weg, tenzij ik hulp kan verlenen). Jonge ik vind het gwn intressant en dat is mijn goed recht.. ok? (Ja, het is een vrij land)Verder als het stoplicht op Rood staat en die motor kruipt ervoor (Daar begint het probleem dus. Dat was mijn boodschap; dergelijk gedrag is in het wegenverkeersregelement niet toegestaan en wekt dus (mogelijk) agressie op)... dan mag ik aannemen dat de man in de auto hem echt wel gezien heeft hoor! (deel twee van het probleem; vaak zien autobestuurders zoiets niet aankomen en dat is iets waar je als motorijder altijd rekening mee moet houden)Als daarna het stoplicht op groen springt (wat nog niet gebeurd was voordat hij werdt aangetikt) lijkt het mij sterk dat de auto vol gas tegen de motor op rijd omdat hij niet gezien is.. maar goed ik sluit niets uit, het kan altijd..(Heb je het ongeval zien gebeuren? Nee, want dat stel je in je eerste bericht? Heb er dan ook geen oordeel over!)

Maar waarom nou eigenlijk je reactie? Je vind het stom dat ik zoiets post (Ik vind niets stom)[, ik ben sensatiebelust (Ja) en ik voor-oordeel.(Ja, je rekent het ongeval alleen en uitsluitend de autobestuurder aan) Dit is een van mn 1ste post hoe denk jij te weten wie ik ben?! Doe niet zo moeilijk man |( als je er niet tegen kan reageer dan niet..(En dat doe ik dus wel ja, vrijheid van meningsuiting) sorry hoor maar ik post gwn vriendelijk wat ik gezien/mee gemaakt heb krijg je zoiets :X naja iig nog een fijne cruise-dag gewenst :]

Blijf vooral posten, maar houd inderdaad rekening met het feit dat er mensen zijn die ook kritisch naar het gedrag van motorrijders zelf blijven kijken! Ook daar leer je van en dat was eigenlijk de reden van mijn posting. Ik kon het helaas niet laten ook een opmerking te maken over je sensatiebelust zijn. Van den andere kant: kijk is bij een gemiddeld ongeval op de snelweg: vaak staat er aan twee kanten een file, omdat........ precies!
 
Het is zeker niet in alle situatie's handig om vooraan te gaan staan bij een verkeerslicht. En het kan soms (als je halverwege bent en het licht springt op groen) behoorlijk linke situatie's opleveren.
Of als je net voor de voorste auto wilt gaan staan, het licht springt op groen en de automobilist zit omhoog te staren naar het verkeerslicht en jouw daarom niet ziet....


Maar als de situatie het wel toelaat, zie ik geen reden waarom dit aanstootgevend gedrag van de motorrijder zou zijn... :? Wat is het probleem? de motor is toch wel sneller weg, dus heeft de autodebielist er geen last van.

Ook in de file snap ik niet waarom er zoveel mensen zijn die express mijn kant op sturen zodat ik er niet meer langs kan...
- Ze hebben geen last van me als ze gewoon blijven rijden waar ze rijden
- Dit levert alleen maar een wisselwerking van frustratie's op....


P.S, ik ben het op een punt wel eens met ThunderSTreak: Motorrijders vinden ALTIJD dat het de schuld van de koekblikker is. 9 van de 10 keer is dit ook zo, maar blijf ook op jezelf letten...
(pfff opa 2Wheels :+ )
 
Laatst bewerkt:
sure, ik weet dat motor-rijders in veel gevallen denken dat ze niet fout zijn ... das onzin natuurlijk maar in dit geval blijf ik het stom vinden dat die auto tegen de motor aan loopt te bonken, das gwn absurd. zoiets doe je niet ... trek dan je bek open maar ga niet bewust tegen ander mensen hun met zuur verdiende geld eigendom opbeuken.. Hoop dat jullie dat me me eens zijn!
 
sure, ik weet dat motor-rijders in veel gevallen denken dat ze niet fout zijn ... das onzin natuurlijk maar in dit geval blijf ik het stom vinden dat die auto tegen de motor aan loopt te bonken, das gwn absurd. zoiets doe je niet ... trek dan je bek open maar ga niet bewust tegen ander mensen hun met zuur verdiende geld eigendom opbeuken.. Hoop dat jullie dat me me eens zijn!
de auto wordt hun wapen. Als ze uit het raam moeten hangen om wat te roepen zijn ze kwetsbaar.
 
Het is zeker niet in alle situatie's handig om vooraan te gaan staan bij een verkeerslicht. En het kan soms (als je halverwege bent en het licht springt op groen) behoorlijk linke situatie's opleveren.
Of als je net voor de voorste auto wilt gaan staan, het licht springt op groen en de automobilist zit omhoog te staren naar het verkeerslicht en jouw daarom niet ziet....

maar hij hoort me wel....

[me]Marco zegt: open uitlaten roeleren[/me] :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan