Groen uitgeslagen carbon, iets aan te doen.

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
Het carbon op de uitlaten van deze Monster is groen uitgeslagen. Is hier nog iets aan te doen?

IMG_0036.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ga dan maar niet aan de slag met wd40 of lampolie want dat maakt de boel alleen maar vet en is geen constructieve oplossing.
Eenmaal vettig kan je hars/lak ook wel vergeten.

Toch niet helemaal met je eens, wd40 (of lampolie blijkbaar) was voor mij een tijdelijk oplossing om nog te kunnen rijden met op het oog of nette kappen. Zelf rondrijden met gare kappen ook geen zin in. Afijn, op langere termijn moeten deze demperhulzen vervangen of ‘gespoten’ worden natuurlijk.
 
Ik heb net een achterspatbord van een exc klaar waar ze ook met nepcarbon en hars op hebben lopen verneuken.... Kwam er zelfs met (neppe) verfafbijt en benzine er niet af :')

Heb ik eraf lopen krabben met een verfkrabber 😂😂 met kappen maakt dat niet uit want is plastic... Met zo'n demper maak je dus krassen erop.
Zou dan eerder warm gaan stoken en dat lijm troep eraf krabben met hout oid

Edit dat was nou net niet de bedoeling lees ik nu.... Ik zou op de achter/onderkant gaan proberen netjes te krijgen met spuiten oid idd... Als je gewenst resultaat hebt voor de hele demper doen... Wegbrengen kan dan altijd nog... Tenzij je er geen moeite voor wil doen dan gewoon direct wegbrengen :)

20220422_213927.jpg

20220422_213935.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is het wel carbon? Of is het carbon look? Kunststof zonder blanke lak laag? In geval van het laatste dan zou je het misschien met iets van een "bumper zwart" kunnen behandelen of "black in a flash" van turtlewax of zo.
 
Ik zou er maar een fles thinner en een harde borstel tegenaan gooien om al die troep eruit te wassen. Daarna gewoon zijdeglans zwart spuiten. Door het structuurverschil van het weefsel (als het tenminste echt carbon is want daar lijkt het niet echt op) krijg je toch wel iets van je carbon look terug ook al spuit je het in 1 kleur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan