groene olie?(kleur)

Wizz

MF'er
15 aug 2009
70
0
hallo
wilde dus mijn kawasaki zx12 een beurtje geven en heb me geinformeerd welke olie er in moet.
Ik vond dus deze (zie foto) en wilde die gebruiken maar zag plots dat die olie dus echt groen is...en ik bedoel dus echt kawa groen :) van kleur.
Is het veilig deze olie te gebruiken want dit is de eerste keer in mijn leven dat ik "groene" olie zie?
full

full



grts
 
_O- _O- _O-

herkenbaar :+

Maar klopt hoor, die olie die je hebt is GROEN.

Anekdote: De buurman.. Ducati terug van zijn beurt (al een paar dagen) tijd voor een ritje. Buurman kijkt eens naar zijn olie pijl.. paniek... zie alleen groene vloeistof... " koelvloeistof is in het blok gelopen....paniek paniek" geen ritje dus... paar dagen later motor op de trailer terug... dag later belletje... alles is oke met de motor.. geen koelvloeistof in het blok... PS maar weet u wel dat deze motorolie van Motul ook groen is _O- _O- "
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel in de gaten houden of de koppeling gaat slippen met deze vol synthetische olie.
In mijn '00 ZX-12R heb ik wel eens Castrol vol syntheet gehad, meteen slippende koppeling bij flink aan het gashangen.
Weer terug naar half syntheet geen last meer van slippende koppeling.
 
Ik zou wel in de gaten houden of de koppeling gaat slippen met deze vol synthetische olie.
In mijn '00 ZX-12R heb ik wel eens Castrol vol syntheet gehad, meteen slippende koppeling bij flink aan het gashangen.
Weer terug naar half syntheet geen last meer van slippende koppeling.

Met Motul 300V nog nooit zulk soort klachten gehad.

Met Castrol zou ik niet eens de scharnieren van mijn deuren smeren, wat een meuk is dat zeg.......
 
Mijn S4R hield ook lang de groene kleur vast, schat telkens zo'n 2000km.
Sinds dit jaar rood (7100), toch minder...
Vond dat chemische groen altijd wel mooi in het kijkglaasje.

Km.stand nu ca 18K en altijd Motul volsyntheet gehad, scheelt ook.
 
Ik zou wel in de gaten houden of de koppeling gaat slippen met deze vol synthetische olie.
In mijn '00 ZX-12R heb ik wel eens Castrol vol syntheet gehad, meteen slippende koppeling bij flink aan het gashangen.
Weer terug naar half syntheet geen last meer van slippende koppeling.

Ik heb de moto (2005model)nu 10 jaar en steeds met full syntheet gereden meestal denicol olie en nooit problemen met koppeling gehad.(ook niet met volgashangen en tweemaal circuit gebruik)
Maar ik zal het in de gaten houden...

1edereen bedankt voor de feedback....ik ga olie verversen :)

groetjes
Wizz
 
Ik en vele mensen om mij heen rijden met 300V en heb nog nooit problemen gehad. Sterker nog, toen ik de motor kocht heb ik twee keer na twee trackdays de olie gewisseld om zo veel mogelijk te spoelen. Nu 11 trackdays verder ( einde seizoen ) de olie eruit en nog steeds doorzichtig groen. Wel wat donkerder natuurlijk maar herkenbaar 300V.

Topspul👍🏻
 
hallo
wilde dus mijn kawasaki zx12 een beurtje geven en heb me geinformeerd welke olie er in moet.
Ik vond dus deze (zie foto) en wilde die gebruiken maar zag plots dat die olie dus echt groen is...en ik bedoel dus echt kawa groen :) van kleur.
Is het veilig deze olie te gebruiken want dit is de eerste keer in mijn leven dat ik "groene" olie zie?
[afbeelding]
[afbeelding]


grts
absoluut. normaal gesproken zijn HC-synthese,PAO's en ester oliën kleurloos. daarom geven ze er een kleurtje aan. had ook net zo goed rood kunnen zijn. minerale oliën (groep I&II) zij eigenlijk altijd geel/bruin of bruin.
 
Is deze vraag van TS nou serieus, of is dit gewoon een vrijdag middag topic?

Hou je wel in de gaten dat er niet te veel kleurverschil mag zitten met je remolie?
 
'Tis weer vrijdag hoor....

Voor jou dan......


Is deze vraag van TS nou serieus, of is dit gewoon een vrijdag middag topic?

Hou je wel in de gaten dat er niet te veel kleurverschil mag zitten met je remolie?

Deze vraag was doodserieus....ik rij al 35 jaar met allerhande motoren en ben nog nooit groene(kleur) motorolie tegengekomen,vandaar mijn vraag ..ik weet niet alles en sommigen weten meer over olien dan ik.
Als ik al een "vrijdag" topic zou openen zou ik dat zeker niet in "tech "doen.

groetjes en een fijn weekend nog

Wizz

(mag slotje op voor er weer totaal onzinnige antwoorden op komen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan