groentje van 57 jaar vraagt advies

bluesman1950

Rookie
19 mrt 2008
3
0
in april ga ik voor een try the bike'' dag , maar ik zit nu al te kijken op marktplaats
naar mooie motoren ( het virus heeft al toegeslagen)
wat is wijsheid,ik ben nogal wild van de Honda VT 600 ,dat is een met ketting aangedreven motor,is dat iets voor een beginner?
Of is een machine met cardan aan te bevelen?Ik kan wel wat adviezen gebruiken.
 
gewoon veel proberen ... proefritjes maken
cardan is minder onderhoud ... qua rijeigenschappen maakt het vrij weinig uit
VT600 is een leuke machine .. maar ik zou voor iets zwaarders gaan
 
Laatst bewerkt:
Tja het grote verschil zit hem in onderhoud: hoe precies ben je ermee? Een ketting moet je regelmatig vetten, een cardan nagenoeg niet. Inderdaad zoals w84me zegt, maakt het weinig in rijeigenschappen uit. Let erop, dat chroom toch ook veel poetswerk nodig heeft. Daar kom je niet onderuit.

De dragstar is een goed alternatief, die heeft cardan en ziet er niet heel veel anders uit. Ga vooral proefrijden, da's toch heel belangrijk.
 
ej, niet zo lang geleden zat ik in het zelfde schuitje. Dat wil zeggen, ik zocht een bike wat ik mooi vond en wat wel bij me zou passen. uiteindelijk, ben ik van mening dat die japanse cruisers niet zo veel verschillen onderling. Dus staar je er niet te blind op.

Een ketting vergt, zoals gezegd het enige onderhoud en poets werk. Het kan daar vanachter echt smerig worden. Maar smeren is zo gebeurd en hoeft pas tegen de 400 - 500 km. IN mn eigenaarsboekje staat zelfs tegen de 1000 km. En poetsen moet je zowieso met al dat chroom en aluminium. Dat is het enige wat lichtelijk tegen staat.

Ik heb ook heel lang gericht gezocht naar een vt600. Het is dat ik een vt750 voor hetzelfde geld kon krijgen. Dus de keus was iets makkelijker.
 
Mee eens, Sleeer. Maar het zal niet de eerste zijn, die zicht schromelijk vergist in het poetsen van het chroom ;). Daarom werd mijn eerste motor geen cruiser ;).

Het is mijn derde
 
Laatst bewerkt:
in april ga ik voor een try the bike'' dag , maar ik zit nu al te kijken op marktplaats
naar mooie motoren ( het virus heeft al toegeslagen)
wat is wijsheid,ik ben nogal wild van de Honda VT 600 ,dat is een met ketting aangedreven motor,is dat iets voor een beginner?
Of is een machine met cardan aan te bevelen?Ik kan wel wat adviezen gebruiken.


VTX1300 S *D


full


*O*
 
hou er rekening mee dat de vt 600 onder andere maar een klein tankje heeft
en dat is best lastig. Beter een iets zwaardere nemen volusia , dragstar of marauder ofzo
 
hou er rekening mee dat de vt 600 onder andere maar een klein tankje heeft
en dat is best lastig. Beter een iets zwaardere nemen volusia , dragstar of marauder ofzo

Een vt600 van voor '95 heeft een 9 liter tank. Vanaf '95 komen ze met een 11 liter tank. Ik heb er geen ervaring mee, maar je moet er toch wel gauw 1:18 kunnen rijden toch?

Overigens zijn er aftermarkt tanks te krijgen van 14 en 16 liter, tenminste ook van horen zeggen.
 
Een vt600 van voor '95 heeft een 9 liter tank. Vanaf '95 komen ze met een 11 liter tank. Ik heb er geen ervaring mee, maar je moet er toch wel gauw 1:18 kunnen rijden toch?

Overigens zijn er aftermarkt tanks te krijgen van 14 en 16 liter, tenminste ook van horen zeggen.


klopt, maar die zijn (meestal) duur en lelijk. Verbruik klopt wel ongeveer ja, tussen 1:18 en 1:20 haalde ik


Welke bike? Geef mij maar een Dragstar. Ziet er goed uit, onderhoudsarm, stuurt en remt aardig goed voor een chopper.
 
Persoonlijk zou ik niet voor een VT 600 gaan. Ziet er leuk uit maar er zit geen pit in. Zelfs een
Yamaha Virago XV 535 is sneller. Ik zou ten eerste gaan voor meer trekkracht (daar gaat t tenslotte om als je een V2 hebt), en ten tweede voor iets wat iets breder is als een VT 600. Die dingen zijn zo smal dat je bij het opstappen moet oppassen dat je er niet naast gaat zitten :P! Persoonlijk ben ik wel redelijk verliefd op de XVS 1100 (die heb ik dan ook). Die 1100 cc zorgen er voor dat je menig autootje (of motortje) het snot voor de ogen blaast en met de dubbele voorremschijf en achter een enkele schijf remt die behoorlijk strak, zeker voor een chopper. Hij is wel zwaar en lang dus knee-down door de bocht is lastig, maar voor het geld dat je betaalt voor een XVS 1100 kun je niet veel beters krijgen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan