Groentje wil Suzuki GSXR 750 kopen....:]

theclaw

Rookie
21 sep 2004
9
0
den haag
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw in de wereld van de motoren en ik heb al gelijk een vraag.
Ik zal me eerst even voorstellen:
Mijn naam: Serge
Ik ben 29 jaar en heb nu sinds 1 week mijn rijbewijs en het bevalt fantastisch.

Nu wil ik een motor gaan kopen en merk dat op dit moment de prijzen heel erg fluctueren. Ik heb nu een hele mooie gevonden die er ook heel goed uitziet. Het is een Suzuki GSX-R 750. Bouwjaar 1997 met 21.000 op de teller. Vraagprijs: 5700,-Ziet er goed uit.

Maar is dit een redelijke prijs en waar moet ik nu op letten als ik zo'n motor wil kopen? Waar moet ik uberhaupt op letten als ik een tweedehands motor wil aanschaffen?

Alvast bedankt?

Serge :}
 
full


Welkom :]

Elly
 
Gave fiets hoor en gefeliciteerd met je rijbewijs.

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je vast wel wat tegen over waar op te letten bij een aanschaf van een nieuwe fiets.
Maar buiten de motorische dingen waar je op moet letten, kan het zeker geen kwaad om te letten op;
-kwaliteit van de banden (setje nieuwe kost al gauw +/- 350 euries)
-kwaliteit accu (=of goed of leeg na een paar keer starten, kost +/- 70 euries)
-kwaliteit tandwielen+ketting (setje kost al gauw +/-200 euries)
-koppelingsplaten (slippen ze[vooral bij warme motor] dan moet je deze ook
vervangen (kost +/-250 euries[mits je dit zelf kan])
-let ook ff op de vering, of deze lekkages heeft of niet. (Meestal niet)
-en kijk ff bij het lopen van de motor ofdat hij rookt (dikke witterook
=lekke koppakking, grijze rook= mengsel, zwarte rook is olie)

Dit is een greep uit de dingen waar je op moet letten, het kan je een op achteraf betaal schelen. Je kunt nl. een goede prijs voor de fiets betalen, maar als je achteraf nog voor zo'n 500-1000 euries er op bij moet leggen is dat voordeel snel weg. In ieder geval heel veel suc6 met de aanschaf van je nieuwe fiets en veel veilige kilometers toegewenst ;)
 
Laatst bewerkt:

Prima keuze naar mijn idee, hij is 29 dus geen kiddo die meteen aan het gas gaat lurken (neem ik aan).
Maatje van me (Deadeye)is 26 en heb sinds aug zn rijbewijs meteen op een GSXR600, heeft er ondertussen ook bijna 3.000 km opzitten en dat gaat prima heb ik al wel gezien.
Reden: hij rijdt prima met het koppie (in tegenstelling tot een hoop kiddo's) en zolang je dat doet kun je als beginner overal opstappen.
 
:)
ik voel me gevleid....maar toch ook credits aan mn instructeur dan.

@topicstarter....ken ook wel mensen die op gsx-r 750 zijn begonnen....zolang je jezelf niet direct Rossi waant en de tijd neemt om je motor te leren kennen kun je prima op zo'n motor beginnen.
 
gewoon doen en 1 ding onthouden wanneer je voor het eerst rijdt: Het is geen CB500 of ER5. Dus rustig met die rechterhand (de eerste 2 dagen).
 
Jo Serge ik weet niet van waar je bent ma ik ben van Meise (Brabant) en bij ons in de winkel staat een 750 met 11000km voor 6800€ en krijgt daar mss nog wel iets af echt geen schrammetje en hij is van 2001 kijk maar er is een foto bij heb juist daar een gsxr600 van 2003 1400km 7100€gekocht en ben er zeer tevreden van

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/122870/b11d4a1214c4a8c194be7398019fcddd (gsxr750.jpg)​
 
Prima keuze naar mijn idee, hij is 29 dus geen kiddo die meteen aan het gas gaat lurken (neem ik aan).
Maatje van me (Deadeye)is 26 en heb sinds aug zn rijbewijs meteen op een GSXR600, heeft er ondertussen ook bijna 3.000 km opzitten en dat gaat prima heb ik al wel gezien.
Reden: hij rijdt prima met het koppie (in tegenstelling tot een hoop kiddo's) en zolang je dat doet kun je als beginner overal opstappen.

Wordt echt ZO moe van dit soort reactie's. Dus als je 19 bent heb je geen verstand en als je ouder bent zo spontaan opeens wel. 3000! ZO he :X
Reden hij rijdt met zijn koppie....ik rijdt met mijn motor en heb als kiddo zijnde al 21500 in 1,5 jaar tijd gedaan. Nee is geen Gixxer, maar heb de motor van de avatar (oftewel ZX-12R) al twee keer gereden, en nee dan gaat deze kiddo NIET uitproberen wattie kan :z
 
Wordt echt ZO moe van dit soort reactie's. Dus als je 19 bent heb je geen verstand en als je ouder bent zo spontaan opeens wel. 3000! ZO he :X
Reden hij rijdt met zijn koppie....ik rijdt met mijn motor en heb als kiddo zijnde al 21500 in 1,5 jaar tijd gedaan. Nee is geen Gixxer, maar heb de motor van de avatar (oftewel ZX-12R) al twee keer gereden, en nee dan gaat deze kiddo NIET uitproberen wattie kan :z

Maar jij spoort dan ook niet.

Maar vooruit, uitzonderingen daar gelaten dan....topper! :+
 
Wordt echt ZO moe van dit soort reactie's. Dus als je 19 bent heb je geen verstand en als je ouder bent zo spontaan opeens wel. 3000! ZO he :X
Reden hij rijdt met zijn koppie....ik rijdt met mijn motor en heb als kiddo zijnde al 21500 in 1,5 jaar tijd gedaan. Nee is geen Gixxer, maar heb de motor van de avatar (oftewel ZX-12R) al twee keer gereden, en nee dan gaat deze kiddo NIET uitproberen wattie kan :z
Als je nu al ZO snel moe wordt, zul je mijn leeftijd beslist NOOIT halen!

;)

Enne... @TS: Welkom!
 
Ok... Als je selfcontroll hebt gewoon kopen ZO`N motor. Prijs is wel aan de hoge kant. 5000 max zou ik zeggen voor zo`n motor. Al t gelul over te snel of te gevaarlijk blablabala word ik echt doodmoe van. Mijn eerste fiets was een TL1000R dus..... pffffffff Do i have to say more!?

Veel succes bij je keuze enne
full
 
Dames/Heren,

Alvast ontzettend bedankt voor al jullie reatcies. Dat bewijst voor mij maar weer hoe leuk motorrijden is :)
Ik ga zeker aan de slag met alle tips en laat ze maar komen hoor, ik leer al doende.
Svenneke laat me nog even weten welke winkel of waar ik hem kan vinden!!
Mocht maandag de Suzuki die ik op het oog heb niet door gaan (jaymn bedankt voor de financiele tip) dan wil ik die fiets zeker even komen proberen.

Nogmaals, echt SUPER al die reacties. :}

Gr. Serge
 
ik heb een hele mooie gsxr600 voor je.
Hij is van 97 met 24000km.
PRIJS 2850 euro.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/124376/096a447b3a92cf8482a5d0158e48d719 (MVC-006S.JPG)​
 
:^ Lolz

Een (echte) gsxr 750 is geen ideale opstapmotor. Maar je kan het niet altijd ideaal hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan