Groep motorrijders geeft politie nakijken

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Uit de leeuwarder Courant:
BOORNZWAAG - Zes motorrijders zijn zaterdagavond op de A7 bij Boornzwaag ontsnapt aan de politie en aan een hoge boete. Nadat ze vanwege te hoge snelheden staande waren gehouden, passeerde er een auto met 207 kilometer per uur. De politie zette de achtervolging in en wist de 39-jarige automobilist uit Middelie (NH) aan te houden. De zes motorrijders grepen deze gelegenheid aan om er via de parallelweg vandoor te gaan.

De politie verrichtte de controle bij Boornzwaag na afloop van de TT in Assen. Deze Grand Prix haalt bij veel toeschouwers racegevoelens boven. Met enkele onopvallende wagens en motoren en in bijzijn van een filmteam van het tv-programma 'Blik op de Weg' werden van de weggebruikers snelheden gemeten. Pas boven de 140 kilometer per uur werd er ingegrepen.

Er werden 68 bekeuringen uitgedeeld waarvan 37 aan te snelle automobilisten en tien aan snelle motorrijders. Zeven weggebruikers moesten hun rijbewijs inleveren. Vier motorrijders droegen geen helm en twee anderen hadden het nummerbord omgebogen om voor de radarcontrole onherkenbaar te zijn.

Hoezo mazzel.....
 
:}

Maar toch ook boos omdat ze extra na de TT gaan controleren. Laat motorrijders nou één dag in het jaar vogelvrij zijn... Euh nee, 2 dagen, ook met de Superbike ;)
 
Weet iemand wat voor boete je krijgt voor het ombuigen van je nummerplaat?

t'zal wel niet te weinig zijn.....
 
:} :} :} HULDE

Is twee dagen vogelvrij motorrijden dan teveel voor de Nederlandse politie. Laat ons dan die keren gewoon gaan en je merkt dan gelijk dat het motorrijden onzettend mooi is.
 
Euhm.. ??? |(


Voor de rest, WELL DONE :)

Moeten ze zelf weten of ze met of zonder helm rijden. Je ziet ook zat mensen zonder motorpak rijden. Helmpje op of af maakt dan ook geen zak uit.

Ik stoorde me zaterdagavond wel verschrikkelijk aan motorrijders die terugkwamen van de TT en dan met groot licht over de snelweg rijden... andere weggebruikers zien je of ze zien je niet. Daar helpt grootlicht niet bij want dan kan men de afstand niet meer inschatten. En ja, ik zat toen in mijn koekblikje :P
 
Leuke actie :} :} :}

Maar vraag me af hoe je een auto die met die snelheid voorbij komt vanuit stilstand nog weer kunt achterhalen, zal toch echt heeeel moeilijk worden.....
 
Leuke actie :} :} :}

Maar vraag me af hoe je een auto die met die snelheid voorbij komt vanuit stilstand nog weer kunt achterhalen, zal toch echt heeeel moeilijk worden.....
Laat je baas het maar niet lezen, recreatieve substanties die voor burgers legaal zijn mogen ook niet door je collega's gebruikt worden als het aan de minister ligt.
 
L :+ L!

Vooral ook dat laatste stukje: 37 automobilisten bekeurd en maar 10 motorrijders... Zie je nou wel dat die motorrijders helemaal niet zo erg zijn als iedereen zegt... O-)
:+
 
Is twee dagen vogelvrij motorrijden dan teveel voor de Nederlandse politie. Laat ons dan die keren gewoon gaan en je merkt dan gelijk dat het motorrijden onzettend mooi is.

En dan met zijn allen zeuren dat er zoveel dooie vallen die dagen, en dat idereen goed moet uitkijken enzo, sommige mensen moeten nou eenmaal tegen zichzelf en anderen tegen hen beschermd worden
 
BOORNZWAAG - Zes motorrijders zijn zaterdagavond op de A7 bij Boornzwaag ontsnapt aan de politie en aan een hoge boete. Nadat ze vanwege te hoge snelheden staande waren gehouden, passeerde er een auto met 207 kilometer per uur. De politie zette de achtervolging in en wist de 39-jarige automobilist uit Middelie (NH) aan te houden. De zes motorrijders grepen deze gelegenheid aan om er via de parallelweg vandoor te gaan.

De politie verrichtte de controle bij Boornzwaag na afloop van de TT in Assen. Deze Grand Prix haalt bij veel toeschouwers racegevoelens boven. Met enkele onopvallende wagens en motoren en in bijzijn van een filmteam van het tv-programma 'Blik op de Weg' werden van de weggebruikers snelheden gemeten. Pas boven de 140 kilometer per uur werd er ingegrepen.

Er werden 68 bekeuringen uitgedeeld waarvan 37 aan te snelle automobilisten en tien aan snelle motorrijders. Zeven weggebruikers moesten hun rijbewijs inleveren. Vier motorrijders droegen geen helm en twee anderen hadden het nummerbord omgebogen om voor de radarcontrole onherkenbaar te zijn.
Moeten ze vaker doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan