Groepsgesprekken op de motor

Ik weet niet waar het fout gaat.
Ik kan in helmchat een "ruimte" aanmaken en een vriend uitnodigen via Whatsapp.
Ik zie hem dan ook in die ruimte.
Ook heb ik het juiste afspeelapparaat geselecteerd, maar we horen elkaar niet.
Ik heb het geluid zo hard mogelijk gezet.
Ook zoals aangegeven in veel gestelde vragen het absoluut volume uitschakelen, ingeschakeld.
Ik lees afspeelapparaat, in android kun je ook aangeven of daar telefoon gesprekken op gevoerd kan worden, dat staat ook goed?
Heb je al eens geprobeerd om alleen de telefoon te gebruiken om te testen of het dan wel werkt?
 
Ik heb al geprobeerd om de app gewoon op 2 telefoons te gebruiken. (zonder te koppelen aan de headset)
Helaas werkte zelfs dit ook niet.
 
ik gebruik dit al sinds vorig jaar samen met mn maten.
ik hebzelf een sena srl2 mn ene maat een cheap ass china com en de ander een sena.
werkt geweldig, we starten altijd samen, maar het laatste stukje op de terugweg gaan we ieder naar ons eigen huis.
ook dan kunnen we nog steeds met elkaar praten.
enigste naddel is dat bij gebruik van helmchat de tomtom geen aanwijzingen meer doorgeeft.
Wellicht een instelling in android, maar ben er nog niet uit.
recent opgereden met de auto welke een android radio heeft hier ook helmchat op gezet, werkt dus ook
 
Daar had ik niet specifiek naar gekeken.
Helaas staat de machtiging voor de microfoon al wel aan.
Ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen.
 
Hey het is wel erg stil hier.

Word de app inmiddels al meer gebruikt en zijn er nog updates geweest?
 
Misschien heb ik er overheen gelezen maar als ik nou mijn helm vol zou zingen, moet de rest dat dan altijd horen }):+ of is er ook een mute-knop aan mijn kant?
 
Hey het is wel erg stil hier.

Word de app inmiddels al meer gebruikt en zijn er nog updates geweest?
Ik probeer er komend jaar meer gebruik van te gaan maken, dit jaar maar 1 keer geprobeerd. Dat ging niet helemaal goed, door o.a. echo en heel laag volume. Ik verwacht niet dat dat aan de app lag, meer aan de instellingen in onze spulletjes. Een hele dure Sena van m’n maatje en een ultra goedkope Ali Interphone V6 van mij. Ben wel benieuwd of er veel gebruik van gemaakt wordt, ik vind het een erg leuke toepassing.
 
Ik heb het afgelopen seizoen de app meerdere keren gebruikt. Werkte eigenlijk altijd prima.
Ik heb zelf een Sena, mensen waarmee ik rij hebben Cardo, ook Sena of een goedkope China unit.
Merk in werking van de app geen verschil.
Wat mij betreft een top app!
 
`Binnenkort eens uitproberen.

Ik ga op vakantie met m'n vriendin scooters huren en willen daar dan toch ook gezellig kunnen bespreken wat we allemaal zien en doen en navigeren. Eigen helmen met ingebouwde communicatie meeenemen is vrijwel onmogelijk dus we zijn op zoek naar alternatieven.

Iemand die dit al geprobeerd heeft met een bedrade headset? Als in, gewoon oortjes in doen met een microfoontje in de buurt?
 
@Sjefman Gewone oortjes hebben als nadeel dat het windgeruis meestal de communicatie erg lastig maakt. Motorgeluid valt nog mee, maar die microfoons hebben moeite met wind. Mogelijk dat de helmchat server nog wat kan filteren, dat zou je vooraf kunnen proberen.

En je kunt geen gehoorbescherming in, maar dat Is misschien minder van belang op een lichte scooter.

Dit soort headsetjes bestaan ook, geschikt voor het Alibaba praatkastje (Vnetphone) Kan niet direct op je telefoon en dan zou je alsnog de ruisonderdrukking missen. Ik heb deze wel gebruikt bij helms waar nog niets ingebouwd zat en dat ging goed.

7A0208EE-BA2D-4DEB-9563-3997F5D189F2.jpeg
 
groepsgesprekken tijdens het motorrijden..brrr.....
deed het in het begin ook met mijn vrienden/collega's als we weer eens gingen toeren.

de "groepsgesprekken" die gevoerd werden was in 9 van de 10 gevallen totale onzin, een opsomming van wat ik hoorde:
"kijk es links op de stoep lekker wijf"
"shit, moet pissen, stoppen"
"wat een achterlijke mongool in de auto"
"ben benieuwd wat de vrouw vanavond gaat koken"
"fuck, vlieg in mijn bek"
"zohee net een scheet gelaten in mijn motorpak. wat stinkt dat ontiegelijk. ruik hem helemaal in mijn helm"
enz., enz., enz.

of kinderliedjes zingen tijdens het rijden. zit je minuten lang te luisteren naar iemand met een zangstem die het dichts bij een motorkettingzaag in de buurt komt qua geluid en toonhoogte.

of tijdens een moment van stilte ineens iets keihard roepen zodat je helemaal kapot schrikt, zie je ineens een paar maten van schrik zwabberen op de motor.

of minuten lang ouwehoeren wat men wil gaan eten en drinken bij de volgende stop/terrasje.

bij de volgende ritten mijn headset lekker uitgelaten. zie nog steeds de logica niet in om allerlei onzin over en weer te blèren over zo'n headset.
 
@Sjefman Gewone oortjes hebben als nadeel dat het windgeruis meestal de communicatie erg lastig maakt. Motorgeluid valt nog mee, maar die microfoons hebben moeite met wind. Mogelijk dat de helmchat server nog wat kan filteren, dat zou je vooraf kunnen proberen.

En je kunt geen gehoorbescherming in, maar dat Is misschien minder van belang op een lichte scooter.

Dit soort headsetjes bestaan ook, geschikt voor het Alibaba praatkastje (Vnetphone) Kan niet direct op je telefoon en dan zou je alsnog de ruisonderdrukking missen. Ik heb deze wel gebruikt bij helms waar nog niets ingebouwd zat en dat ging goed.

Bekijk bijlage 1757623

Bedankt voor de tip.
Zo'n headset zoals je afbeeldt is wel een idee. Adaptertje naar usb-C er op en gaan toch zeker?

Het is, als het werkt, wel leuk om ook te bewaren voor als er eens iemand achterop mee wilt die geen communicatie heeft.

De gehoorbescherming boeit me inderdaad ook niet zo. Het gaat om rustig tuffen op een 125cc scooter. Vroeger in m'n brommertijd had ik ook nooit oordoppen in. Op de motor wel altijd, maar voor een paar korte stukjes op zo'n scooter geloof ik het wel.
 
Bedankt voor de tip.
Zo'n headset zoals je afbeeldt is wel een idee. Adaptertje naar usb-C er op en gaan toch zeker?
Nee dat heeft weinig voordelen tov normale oortjes denk ik, misschien alleen de plek van de microfoon. Het is alleen een oplossing om iets niet in een helm te hoeven bouwen. Ze passen op zo’n Vnetphone en daar zit nou net de ruis- en achtergrond geluidsonderdrukking in. Op een normale telefoon geeft het weinig of geen voordeel tov gewone oortjes, als het al compatible is…
 
groepsgesprekken tijdens het motorrijden..brrr.....
deed het in het begin ook met mijn vrienden/collega's als we weer eens gingen toeren.

de "groepsgesprekken" die gevoerd werden was in 9 van de 10 gevallen totale onzin, een opsomming van wat ik hoorde:
"kijk es links op de stoep lekker wijf"
"shit, moet pissen, stoppen"
"wat een achterlijke mongool in de auto"
"ben benieuwd wat de vrouw vanavond gaat koken"
"fuck, vlieg in mijn bek"
"zohee net een scheet gelaten in mijn motorpak. wat stinkt dat ontiegelijk. ruik hem helemaal in mijn helm"
enz., enz., enz.

of kinderliedjes zingen tijdens het rijden. zit je minuten lang te luisteren naar iemand met een zangstem die het dichts bij een motorkettingzaag in de buurt komt qua geluid en toonhoogte.

of tijdens een moment van stilte ineens iets keihard roepen zodat je helemaal kapot schrikt, zie je ineens een paar maten van schrik zwabberen op de motor.

of minuten lang ouwehoeren wat men wil gaan eten en drinken bij de volgende stop/terrasje.

bij de volgende ritten mijn headset lekker uitgelaten. zie nog steeds de logica niet in om allerlei onzin over en weer te blèren over zo'n headset.
Dit zegt meer over jou vrienden dan over het nut van helmchat...
 
Is het beetje te doen, ik bedoel opstarten en op tijd iedereen ‘connected’…..en niet dat je 10mind staat te klooien voordat je gaat rijden……. :?
 
Thuis maak je een groep aan en die kun je delen (gewoon een unieke naam bedenken). Iedereen kan dan thuis die groep aanmaken en voordat ze vertrekken alvast connecten. Je kunt zo'n groep blijven gebruiken en als je handig bent, is het opstarten van de app, groep kiezen en rijden/lullen maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan