Groepsgesprekken op de motor

Geen idee waar de TSer het allemaal over heeft, ik was hem al kwijt bij een groep chat, en het lastig is om te communiceren met de rest
van zijn maten....

Waarom moet je met elkaar l#llen als je op de brommerT zit??
Hand gebaren beste TSér, HANDGEBAREN...
En de voorste piloot vertrouwen!

Vertrouw je de voorste piloot niet, dan moet je er niet mee gaan rijden!


Maar begrijp best dat je met de tijd moet mee gaan, doe ik ook.
Heb sinds kort Navi op de brommert.
Niet dat ik dat ding iedere rit bij mij heb..
 
Hee @Elect , hoe gaat het met je servertje? Wordt er gebruik van gemaakt en werkt het zoals je dacht?

Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen helaas, heb vrijwel de hele zomer alleen gereden.

Hee Bramb0. Leuk dat je er ff naar vraagt. Tot nu toe loopt het niet echt storm. Net als @E.G.J. zit niet iedereen er op te wachten. Ik denk dat er zo'n 2/3 gesprekken per dag zijn. Maar wat jullie ook al zeiden, niet iedereen praat continue. Ik denk dat het vooral momenten zijn dat een man of 3 even wilt praten voor een tijdje.
Ik merk zelf bij het rijden dat het meestal een half uur veel geouwehoer is, maar daarna vallen er best wel stille momenten. Tot we weer een stadje in rijden en er ongevraagd een mening over alles en iedereen gegeven worden. Normaal hou je dat in je helm :+
 
Waarom moet je met elkaar l#llen als je op de brommerT zit??
Hand gebaren beste TSér, HANDGEBAREN...
En de voorste piloot vertrouwen!

Als er iets is wat niet werkt is het hopen dat de hele groep ziet wat je met je knipperlichten of handen doet. Maar dat zal misschien aan mijn groep en de duur van de ritten liggen...

Overigens heb je gewoon mooi de keus of je dit wel of niet doet. Ik vind het met momenten best fijn om te praten met de groep, op andere momenten hoeft het van mij ook echt niet. Gelukkig heb je een keus en kun je gewoon blijven introverten op de motor :+
 
@Elect, wat een geweldig initiatief, thx man!!

Rij regelmatig met een vriend. Hij heeft een Sena headset, ik een van Interphone. Pairen lukt wel, maar de hele trip moet ik dan naar het windgeruis van zijn microfoon luisteren.

Vervolgens hebben we allebei een BTTalk button aangeschaft die ook via 3G data werkt. Werkt wel, maar niet super.
Toch maar eens kijken of jouw oplossing iets voor ons is.

Overigens, we gebruiken deze communicatie functie alleen voor staccato meldingen als: "tanken", "sanitaire stop", "koffie" o.i.d.
 
Altijd leuk dat iedereen een mening heeft. Ik heb jaren de wens gehad om te kunnen babbelen op de motor, een ander vindt het helemaal niks.

De techniek staat niet stil, je kiest zelf wat je handig vindt. De echte puristen rijden nog op houten banden, tanken petroleum met een scheut olie, hebben een leren helm, zweren bij de kickstarter en doen aan handgebaren.
 
Ik hoop binnenkort mijn XT500 met kickstarter weer rijdend te hebben zodat ik m'n petroleum kan verstoken terwijl ik gezellig in m'n headset loop te lullen tegen alle gasten die ik niet bij kan houden _O-
 
@RR Vliet Niet lullig bedoeld he, dat van die kickstarter ;)
Als je in mijn onderschrift kijkt, zie je dat ik een paar motoren heb gehad die daar ook over beschikten. Alleen van de Honda weet ik nog dat die wel eens een trap wilde teruggeven. Altijd fijn als je onervaren met gestrekt been net erop staat...

Mijn eerste motorervaring (qua zelf sturen) was op een XT550, sindsdien heb ik een zwak voor XT's. Leuk dat jij hem weer rijdend maakt!
 
Lijkt mij een leuk alternatief en het enige voordeel wat ik mij kan bedenken is dat het met weinig data af kan. Maar ik heb onbeperkt MB's, 18 GB in het buitenland en onbeperkt bellen in de EU. Cardo's DMC doet qua geluid niet onder voor bellen alleen is daar de afstand de beperkende factor. Wat wel handig kan zijn is het oppakken van de verbinding zoals Cardo's DMC dat doet. Nu vind ik Duitsland best Kud met de verbindingen dus pak ik vrijwel altijd DMC.

Wat ik mij afvraag is, heeft dit voordeel voor ons?
 
Ik heb Jitsi Meet op mijn iPhone geinstalleerd.

Afgelopen zaterdag even getest met 3 mensen van mijn motorbrigade. Dat werkte goed, zolang je niet allemaal door elkaar praat.

Van het weekend gaan we testen met meerdere mensen tijdens de Omloop van de Braakman met meerdere EVR's.
 
Ik heb Jitsi Meet op mijn iPhone geinstalleerd.

Afgelopen zaterdag even getest met 3 mensen van mijn motorbrigade. Dat werkte goed, zolang je niet allemaal door elkaar praat.

Van het weekend gaan we testen met meerdere mensen tijdens de Omloop van de Braakman met meerdere EVR's.

Voor de iPhone heb ik helaas geen applicatie online staan. Apple vraagt 100 euro per jaar om alleen al een developer account te hebben, dat is wat te duur voor een hobby. Gelukkig werkt de Jitsi Meet app exact hetzelfde als je de server op meet.helmchat.eu instelt. Alleen even opletten dat hij geen videoverbinding open zet, maar de server probeert dit actief te voorkomen als je een chat start/joined.

Mooi dat het goed werkte. Het kan zeker met een grotere groep af en toe net een café zijn als iedereen tegelijkertijd praat :+

Als je wilt ben ik ook wel benieuwd naar je ervaring dit weekend. Vanochtend naar een nieuwe & snellere server gewisseld omdat er afgelopen weekend een hoop nieuwe gebruikers waren en de rek er alweer uit was. Als het goed is, en dat hoop ik, is je ervaring op de nieuwe server hetzelfde. Alleen maar goed als het gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Voor de iPhone heb ik helaas geen applicatie online staan. Apple vraagt 100 euro per jaar om alleen al een developer account te hebben, dat is wat te duur voor een hobby. Gelukkig werkt de Jitsi Meet app exact hetzelfde als je de server op meet.helmchat.eu instelt. Alleen even opletten dat hij geen videoverbinding open zet, maar de server probeert dit actief te voorkomen als je een chat start/joined.

Mooi dat het goed werkte. Het kan zeker met een grotere groep af en toe net een café zijn als iedereen tegelijkertijd praat :+

Als je wilt ben ik ook wel benieuwd naar je ervaring dit weekend. Vanochtend naar een nieuwe & snellere server gewisseld omdat er afgelopen weekend een hoop nieuwe gebruikers waren en de rek er alweer uit was. Als het goed is, en dat hoop ik, is je ervaring op de nieuwe server hetzelfde. Alleen maar goed als het gebruikt wordt.

Ik ben er helaas dit weekend niet bij, ga een paar dagen toeren in Luxemburg.:]

Ik zit wel in de appgroep van de brigade, dus ik zal je zeker op de hoogte houden van de ervaringen.
 
Lekker! Ik hoop dat het weer zich een beetje gedraagt en dat het meevalt met de regen. Anders is het bier vast ook lekker 8-)
 
Hé, @Elect! Jij dezelfde als die ene die een jaar of 20 geleden 'dat andere MF' heeft opgezet?

Ohja, inhoudelijk: kost dit niet onwijs veel data? Met elkaar praten via een Jitsi-server? Staat gewoon op je site, 30MB per uur valt best mee. :)
Inderdaad altijd geouwehoer (pun intended) om headsets fatsoenlijk met elkaar te laten communiceren dus het lijkt me los van het datagebruik best een aardige oplossing. :t
 
Laatst bewerkt:
Hoi @HighKing. Als je met MF MetalFan.nl bedoelt, dan klopt dat :) Dat is inderdaad alweer een decennia of 2 geleden... Stilzitten is lastig :+ Kom jij er nog?

30 MB per uur is echt heel goed te doen. In NL hebben we nog best krappe en dure data bundels, maar het zal voor een weekendje per maand vast bij iedereen goed te doen zijn. In het buitenland maakt niemand zich zorgen denk ik.
 
Als je met MF MetalFan.nl bedoelt, dan klopt dat :)
Lache! Tijd geleden. Dan hebben we nog wel met elkaar gesjet in die periode. ;)
Heb destijds ook het shirt nog gehad maar die ben ik al heel erg lang kwijt (denk ook niet dat 'ie nog zou passen).

Kom jij er nog?
Heel af-en-toe. Laatste tijd weer iets vaker, maar dat forum is erg stil. Laatst wel een mooie review van de ceedee van m'n eigen band (KFFR) op de site. Dat doet me toch goed, de eerste metal-gerelateerde website waarop ik ooit kwam.

30 MB per uur is echt heel goed te doen.
Absoluut. Zelfs met mijn 2GB bundeltje. Je gebruikt zulks immers bepaald niet dagelijks. Misschien binnenkort eens proberen. :t
 
Heb het zelf nog steeds niet kunnen testen ( te weinig vrienden om mee te rijden blijkbaar ;( ;( )

Maar ben wel benieuwd of iemand het al in combinatie met een Navigatie gebruikt heeft? Zoals een Garmin of TomTom ride.
Snapt hij dan dat de navigatie wel even tussendoor mag?
 
Lache! Tijd geleden. Dan hebben we nog wel met elkaar gesjet in die periode. ;)
Heb destijds ook het shirt nog gehad maar die ben ik al heel erg lang kwijt (denk ook niet dat 'ie nog zou passen).


Heel af-en-toe. Laatste tijd weer iets vaker, maar dat forum is erg stil. Laatst wel een mooie review van de ceedee van m'n eigen band (KFFR) op de site. Dat doet me toch goed, de eerste metal-gerelateerde website waarop ik ooit kwam.

Absoluut. Zelfs met mijn 2GB bundeltje. Je gebruikt zulks immers bepaald niet dagelijks. Misschien binnenkort eens proberen. :t

Dat je m'n nickname nog hebt onthouden joh, daar is toch een hele hoop bier tussen toen en nu gaan zitten. Of ben ik de enige die grijzer is geworden in die periode ;) Het shirt heeft het bij mij helaas ook niet meer overleefd. Ik heb ook de originele digitale tekening niet meer wat ik best zonde vind. Anders had ik hem nog wel eens opnieuw laten drukken. Aantal vrienden hadden toen ook de shirts... Ach nu hebben we met dezelfde mensen echte Skidmarks MC shirts :]
Mooi dat je ook nog in het genre zit, met een eigen band nog actief zelfs! Ik zal jullie nieuwe album op Spotify luisteren bij de volgende rit, moet goed zijn voor het tempo aan de Youtube video van jullie site te horen!

Good old days... Ik vraag mij af of m'n account nog werkt...
 
Heb het zelf nog steeds niet kunnen testen ( te weinig vrienden om mee te rijden blijkbaar ;( ;( )

Maar ben wel benieuwd of iemand het al in combinatie met een Navigatie gebruikt heeft? Zoals een Garmin of TomTom ride.
Snapt hij dan dat de navigatie wel even tussendoor mag?

Ik heb het zelf nog niet getest vanwege het feit dat ik een losse TomTom Rider heb, maar het is hetzelfde als muziek luisteren. Een vriend die het gebruikte zei dat het op z'n LG telefoon prima ging. Bij de overstap naar een Chinese variant werkte het niet meer. Als je zou willen testen en mij willen laten weten of het werkt of niet, dan kan ik eventueel kijken of ik in de Android app nog aanpassingen kan doen waardoor dit beter (of wel) werkt. Ik had al gelezen dat er met Android waarschijnlijk wel mogelijkheden zijn.
 
Ik heb het zelf nog niet getest vanwege het feit dat ik een losse TomTom Rider heb, maar het is hetzelfde als muziek luisteren. Een vriend die het gebruikte zei dat het op z'n LG telefoon prima ging. Bij de overstap naar een Chinese variant werkte het niet meer. Als je zou willen testen en mij willen laten weten of het werkt of niet, dan kan ik eventueel kijken of ik in de Android app nog aanpassingen kan doen waardoor dit beter (of wel) werkt. Ik had al gelezen dat er met Android waarschijnlijk wel mogelijkheden zijn.

Ik bedoel ook met een losse Garmin, hij moet dan wel netjes het voice kanaal naar de achtergrond drukken..
 
Dat je m'n nickname nog hebt onthouden joh, daar is toch een hele hoop bier tussen toen en nu gaan zitten.
Wie kan de grote baas van Metalfan nou vergeten!? :+

Ach nu hebben we met dezelfde mensen echte Skidmarks MC shirts :]
_O-

Mooi dat je ook nog in het genre zit, met een eigen band nog actief zelfs! Ik zal jullie nieuwe album op Spotify luisteren bij de volgende rit, moet goed zijn voor het tempo aan de Youtube video van jullie site te horen!
We zien uw review gaarne tegemoet in 't grote (hard)rock & metal topic. :+🤘

Zal je topic verder met rust laten tenzij ik iets over helmbabbels te melden heb. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan