Groeten agent??

Ericb

Rookie
11 feb 2003
26
0
Leeuwarden
Als beginnend motorrijder heb ik de volgende vraag. Normaal groet je elkaar onderweg maar hoe zit dat met een motoragent? Ja ook een motorrijder maar groet je die nu ook of niet?
 
Ik doe het soms, ligt eraan waar... Hierbij Zeist zijn die gasten wel rielekst dus die krijgen wel een groetje van me. Behalve dus in Den Haag enzo och... eerder een middelvinger? ;) (frustratie van PPP)

Vergeet niet dat de KLPD te ijzeren ros, vaak wel wat aardiger staat tegenover motoren, want ze rijden zelf ook gaarne, mits je maar niet idiote capriolen uithaalt of echt veel te hard rijd. Dus groeten maar, misschien herkennen ze je nog als je het nodig hebt dan he ;)
 
Zodra je in Vliss-oost een blauwe op een off de road ziet rijden dan niet groeten, die schijnt daar een hekel aan te hebben en pakt je dan op alles wat hij maar kan verzinnen :(
De blauwen van kruiningen gaan best redelijk :)
 
Motoragent groeten :?

Dacht het dus niet. Juist die gasten zijn er de hele dag op uit om de kleinste dingen te bekeuren.
ALs ik niet groet, groeten ze zelf ook niet.
 
Zoals ik al eerder gezegd heb, ik zwaai naar alles en iedereen die zich met een voertuigverplaatst waarvoor je een A-rijbewijs nodig hebt en geen dak opzit...
 
Ziz, volgens mij kun je (over het algemeen) beter een motoragent of iig een agent die ook motorrijdt treffen als één die alleen in de auto rijdt. Hebben vlgs. mij toch vaak net wat meer begrip voor motorrijders.

En zoals kubiek ook al zei: Tis een motorrijder, dus zwaai ik.

Edit: Chopper = motor, dus zwaai ik daar ook naar. Als ze niet terugzwaaien, moeten ze dat zelf maar weten.
 
Laatst bewerkt:
Motoragent groeten :?

Dacht het dus niet. Juist die gasten zijn er de hele dag op uit om de kleinste dingen te bekeuren.
ALs ik niet groet, groeten ze zelf ook niet.

Groet meestal wel naar motoragenten... Maar idd. Vaak groeten ze niet terug en als je zelf niet groet groeten ze zelf ook niet.
 
Groet meestal wel; idd in Den Haag groeten ze meestal niet terug (rijdt veel marechaussee, volgens mij groeten die niet erg :? )
 
Ik wil niet discrimineren, dus ja, waarom niet ? lekker overdreven zwaaien naar de agenten, zoveel heb je toch niet te doen in Nederland met al die snelheidsbeperkingen. Ik verveel me suf intussen op de weg als ik mij aan de regels hou O-)
 
zelfde bij mij, meeste choppers zie je al dat ze niet gaan zwaaien.. agenten zwaaien zo goed als altijd wel.

Precies! Als ze al zo'n blik hebben van 'jij op je k*tracertje' dan steek ik geen hele hand naar ze op (een incidentele middelvinger gebeurt, maar wel heeeeeeeeeeel sporadisch omdat ik het eigenlijk mijn eer te na vind om me erover op te winden)...
 
Als ze me duidelijk gezien hebben vind ik het niet nodig om ze nog chagarijniger te maken door niet te groeten...Schijnheil troef!
 
Precies! Als ze al zo'n blik hebben van 'jij op je k*tracertje' dan steek ik geen hele hand naar ze op (een incidentele middelvinger gebeurt, maar wel heeeeeeeeeeel sporadisch omdat ik het eigenlijk mijn eer te na vind om me erover op te winden)...

de grootste pisnichten zijn nog die wel kijken, dan zwaai je en dan rijden ze door... :r :r :r

gisteren bij spoorbomen kwam er ook een look-a-like hellsangel naast me staan die te beroerd was om alleen al opzij te kijken, ik :r op die lui!

Verder heb ik niets tegen chopper rijders O-)
 
De allereerste dag dat ik m’n rbw had en ik voor het eerst in de binnenstad van Groningen mocht komen op mijn - met pijn en moeite bij elkaar gespaarde – Ural, stond ik voor het stoplicht bij de Grote Markt (waar je in die tijd nog rondom heen kon rijden). Er kwam een motoragent op z’n BMW naast me staan. Hij bekeek mij en m’n plof van boven naar beneden en vroeg me toen of zo’n namaak BMW nou ook nog een beetje rijen wou. Op dat moment sprong het stoplicht op groen. Hij trok het gas open en z’n voorwiel van de grond en reed met een wheely op de eerste bocht van de Grote Markt af, liet op het laatste moment z’n voorwiel weer zakken, stak in de bocht z’n hand nog op en verdween toen achter het gemeentehuis, mij in verbijstering 10-tallen meters achter zich latend.

Het was me duidelijk; dit was een p’litieman van beroep, maar vooral een motorrijder in hart en nieren. Ik heb motoragenten altijd gegroet, heb ik ook nooit over hoeven nadenken, en meestal groeten ze terug.
 
De meeste blauwen ( de motorrijdende ) zijn wel releaxed. Tuurlijk, uitzonderingen bevestigen de regel.

Naar de meeste groet ik wel, motten ze zelf weten of ze terug groeten.
 
Ik groet wel.
Ik groet alleen choppers niet... soms...

Mijn ervaringen (in aansluiting op Mlies ook off topic)
Mlies, ik zie juist de laatste jaren de tupperware-rijder niet echt vaak terug (!) groeten. Dus zelfs niet als ík uitbundig zwaai. Kom ik jou dan steeds tegen? Of rijd je niet in de winter?? Is het misschien een andere beperking, waardoor je denkt dat er weer een chopperrijder is die niet zwaait? Komt het door het integraaltje, of is het je neus op je tank door die lekkere zit, uh lig? Of de moeite waarmee je het gladde plastic Ninja-speeltje vasthoudt? Of misschien het krampachtig onder controle houden van de Dyno-lachgas-turbo-pk's??
Ik weet het niet Mlies, boeit me ook niet. Ik rijd chopper, dus ik zwaai naar alles wat op onder de categorie motor valt! Ook al zwaai jij niet terug.
Ik vraag me overigens werkelijk af of je écht al je motortje onder controle hebt. Dat schijnt namelijk juist bij tikgeiten niet mee te vallen. Heb ik ook ff gegeneraliseerd. Klinkt het aardig? Lijkt me niet! Dus:

Les 1
Bikers onder elkaar meid! Jij hebt twee wielen. Ik ook. Ik heb een A-rijbewijs, jij ook. Allebei moeten we een helm op. D'r is zowaar een overeenkomst ....

Ik rijd het jaar door, ik rijd solo en in groepsverband. En ik rijd met van alles en nog wat aan type motorfietsen. Ik rijd al lang en ik rijd veel. En ik vind dat allemaal leuk :-)

En dan weer on-topic: ik groet ook de pliesie. Wordt niet altijd beantwoord. Maar zoals ik al meldde: dat boeit me niet. Maar idd ook één keer een agentje gehad in Maarssen met lieveheerbeestje-stickers op z'n helm (mag dat?) die het niet kon waarderen en zijn zeker weten beperkte viriliteit wilde compenseren door mij staande te houden om alles eens op z'n gemak te checken. Niks te vinden, wel een waarschuwing voor m'n grijns. Voelde hij als een belediging. En ik vonnum zo aardig :r
 
zelfde bij mij, meeste choppers zie je al dat ze niet gaan zwaaien.. agenten zwaaien zo goed als altijd wel.

Ik rijdt chopper en groet iedereen. Maareh, kun je een tipje van de sluier oplichten? wat moet ik doen om te laten zien dat ik zometeen ga zwaaien? :)
 
Op dinsdag 25 februari 2003 11:50 schreef EagleBiker het volgende:Maar idd ook één keer een agentje gehad in Maarssen met lieveheerbeestje-stickers op z'n helm (mag dat?)

Ja dat mag........ :z
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan