Groeten agent??

Als ik aan het werk ben, groeten de motoragenten altijd (terug), maar als ik eens op een kleinere motor rijd, dan ben ik vaak te min. Zo kwam er vorige week één nors kijkend naast me staan bij het verkeerslicht. Pas toen hij zag dat ik het was groette hij lachend terug, ik had hem zelf opgeleid...

Het zij zo....
 
Groeten..........naar iedereen tuurlijk.

al heb ik af en toe al het idee dat ze niet terug gaan groeten:
toch vooral die norse "nitromax" ( 8-) ) lookalikes op een harley i.p.v. een Vmax(icosie :) ) Vinden die kerels zich te coooooooool ofzo ik weet het niet maruh voor degene die niet terug zwaaien..........
 
Tuurlijk groet je motoragenten...

Weetje, heel stiekem ben ik wel een beetje afgunstig; het lijkt mij best tof om op die manier van je hobby je werk te maken..., :)

t.
 
Hoi dan,

Ik groet een ieder :] alleen niet in de ochtend of avond spits. Dan ben ik ,en ook de andere rijders, te druk bezig met die slapende, agressieve, etende, bellende, opgefokte, net gescheiden, asociale, idiote, neuspeuterende autobestuurders (hhhhhmpff :( whats in a name )van mijn fietsie af te houden, terwijl ik met een gevoel van Ben Hurr tussen die dozen door rij. Motoragenten groeten inderdaad soms terug en nooit uit zichzelf is mij opgevallen. Maar een Hoi kan er bij mij dan ook wel af. Twijvels met groeten heb ik met Motorscooters maar uitbeleefdheid meestal wel. Die C1 tjes zeker niet, neem dan een smart dies nog kleiner. Ben ook bang dat ze omvallen tijdens het groeten.o-)

P.S is het jullie wel eens opgevallen dat een smart nog korter is dan een fiets? Lache moet je eens gaan meten voor het stoplicht met handgebaren en zo... :9
 
Oke weet het nu. Ben gisteren wezen touren en ja hoor kwam een agent tegen
en raad eens, er werd gegroet van beide kanten. En geloof het of niet
zelf die ene chopper stak zijn hand op. Blijkt dus dat iedere motorrijder
gewoon motorrijder is. Betrap me er zelf op dat op de snelweg je wel eens
een te laat ziet en dus niet groet. Ja dan kun je dus reacties krijgen van
"Zie je wel die All-roaders groeten niet". Flauwekul dus.
Iedereen bedankt voor de vele en leuke reacties
 
Ik groet naar iedereen op een motor.
Ook naar pendaalemmers die ruimte maken in de file.

Misschien een beetje te sociaal maar ach, zo'n pendaalemmer wacht thuis ook maar een snauw en een grauw van zijn wijf.

Ook naar motormuizen met een blauw lampje.

Motormuizen zijn echte motorfreaks.

Kan je erin komen dat ze niet altijd teruggroeten, zeker in de zomer als als die motorfietsen uit de stalling op de weg zijn.

Per dienst rijden ze tussen de 400 en 600 km.
Met zijn 2tjes hebben ze 1 motor.
Reken effe mee.

Is ongeveer 1000 km per dag voor zo'n motor.
 
Als beginnend motorrijder heb ik de volgende vraag. Normaal groet je elkaar onderweg maar hoe zit dat met een motoragent? Ja ook een motorrijder maar groet je die nu ook of niet?


Ik groet met een internationaal gebaar.
nee. motoragenten groet ik niet.
Dat heb ik vanaf dag 1 gezworen en daar hou ik mij netjes aan. :}

?? was dat ook geen theorie examen vraag ???
"u ziet een motoragent, met snor en gouden zonnebril, moet u groeten"

het antwoord is: nee.
Agenten zijn een ander ras en behoren niet tot de motorrijdersgroep. :9
 
Tuurlijk groet je motoragenten...

Weetje, heel stiekem ben ik wel een beetje afgunstig; het lijkt mij best tof om op die manier van je hobby je werk te maken..., :)

t.

Je vergeet 1 ding...
Het is rond ut friespunt, het regent, en je moet op je brommer ergens op de uitkijk staan...
Dan gaan rijden als centrale het wil, of dat als er iemand met 200 voorbij komt blazen...met je koude, harde banden, op een vies en natte vluchtstrook... Dus het is niet altijd een pretje...
 
Ik zwaai altijd, heel erg uitbundig en meestal met 2 armen, blijven mijn oksels n.l. lekker droog............zal dan ook wel de reden zijn dat de shopperboys vaak niet zwaaien, gewoonweg omdat ze dat niet hoeven met die Apehangers. :z
 
Je vergeet 1 ding...
Het is rond ut friespunt, het regent, en je moet op je brommer ergens op de uitkijk staan...
Dan gaan rijden als centrale het wil, of dat als er iemand met 200 voorbij komt blazen...met je koude, harde banden, op een vies en natte vluchtstrook... Dus het is niet altijd een pretje...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tering, Max ga jij nou ineens begrip krijgen voor het werk van de blauwe arm der wet, ben jij wel eens een motoragent tegengekomen in dit soort weersomstandigheden (ik niet) tenzij je naast de koffieautomaten bij de pomp of bij Mc Donalds meerekend.
Kom zeg, dan hadden die gasten maar een vak moeten leren.

Uhhh, alhoewel het lijkt mij eigenlijk best een leuk baantje voor de zomermaanden........... ;)
 
Laatst bewerkt:
Mmmm .... effe groeten of niet .....

Ik moet zeggen dat ik er toch altijd erg veel moeite mee heb om te groeten naar zo'n recht op zijn fiets zittende norserik. Zeker als tie me tegemoet komt groet ik eigenlijk nooit, heeft gewoon geen zin naar mijn mening. Soms als ik er eentje voorbij rij of hij rijdt mij voorbij kijk je elkaar effe in een fractie van een seconde aan en dan zie je aan zijn manier van zitten of kijken of hij het groeten waard is.

En groeten in het algemeen ??? Moet eerlijk bekennen dat dat de afgelopen jaren wel selectiever is geworden. In deze maanden eigenlijk gewoon naar iedereen maar zodra het beter weer wordt wordt dat zekers minder. In de eerste plaats omdat je tegenwoordig dan bijna constant met een hand omhoog kan gaan zitten en in de tweede plaats omdat er ook gewoon vaak niet terug gegroet wordt.
Ik merk dat ik op de een of andere manier een snelle inschatting maak over het soort motorrijder.
Op de een of andere manier groet ik niet meer naar de zgn "alleen mooi weer" rijders die hun fietsie alleen uit de schuur halen als er echt geen kans op regen is. Fietsie wat al op een km afstand je glimmend tegemoet komt, vers helmpie in combinatie met vers pakkie. Kan dat niet precies omschrijven is een gevoel.
Vind het gewoon erg veranderd de laatste jaren, daar waar je vroeger voor het stoplicht effe snel een woordje wisselde kijken mensen je tegenwoordig raar aan als je effe roept, er kan nog maar net een vingertje of een hoofdknikje af vaak.

Wordt ik oud ? (hoop van wel) of is het echt veranderd?
 
Je vergeet 1 ding...
Het is rond ut friespunt, het regent, en je moet op je brommer ergens op de uitkijk staan...
Dan gaan rijden als centrale het wil, of dat als er iemand met 200 voorbij komt blazen...met je koude, harde banden, op een vies en natte vluchtstrook... Dus het is niet altijd een pretje...

Dankje Maximum.....Hhhuuuuh, Maximum????? Zijn dit echt jouw woorden of zit 'r iemand anders op jouw naam ingelogd.....

(beetje off topic):Wat bedoel je trouwens met die laatste zin van je signature??? Wel voorzichtig met die stenen he
 
Mmmm .... effe groeten of niet .....

Ik moet zeggen dat ik er toch altijd erg veel moeite mee heb om te groeten naar zo'n recht op zijn fiets zittende norserik. Zeker als tie me tegemoet komt groet ik eigenlijk nooit, heeft gewoon geen zin naar mijn mening. Soms als ik er eentje voorbij rij of hij rijdt mij voorbij kijk je elkaar effe in een fractie van een seconde aan en dan zie je aan zijn manier van zitten of kijken of hij het groeten waard is.

En groeten in het algemeen ??? Moet eerlijk bekennen dat dat de afgelopen jaren wel selectiever is geworden. In deze maanden eigenlijk gewoon naar iedereen maar zodra het beter weer wordt wordt dat zekers minder. In de eerste plaats omdat je tegenwoordig dan bijna constant met een hand omhoog kan gaan zitten en in de tweede plaats omdat er ook gewoon vaak niet terug gegroet wordt.
Ik merk dat ik op de een of andere manier een snelle inschatting maak over het soort motorrijder.
Op de een of andere manier groet ik niet meer naar de zgn "alleen mooi weer" rijders die hun fietsie alleen uit de schuur halen als er echt geen kans op regen is. Fietsie wat al op een km afstand je glimmend tegemoet komt, vers helmpie in combinatie met vers pakkie. Kan dat niet precies omschrijven is een gevoel.
Vind het gewoon erg veranderd de laatste jaren, daar waar je vroeger voor het stoplicht effe snel een woordje wisselde kijken mensen je tegenwoordig raar aan als je effe roept, er kan nog maar net een vingertje of een hoofdknikje af vaak.

Wordt ik oud ? (hoop van wel) of is het echt veranderd?

He tis niet alleen het oud worden hoor.
Ik probeer nog wel als het toelaat te groeten. Das toch een soort image wat motorrijders hebben opgebouwd. Ik help hier graag aan mee.

En een praatje bij stoplichten ben ik ook voor. Dus zullen we voor een stoplicht afspreken en de problematieken uitgebreid bespreken ;)

Meestal ga je toch meer hechten aan jouw type motorrijder. Ik lul makkelijker tegen iemand met een sport / tourfiets dan een chroom blikende v-twin met mooie apenleren tassen. ach persoonlijke voorkeur.
Maar groeten doe ik tegen iedereen behalve motorbrigade en sommige (lees uitzonderingen) BMW rijders, die alleen nuffig hun systeemhelmpie kunnen oplichten.
Je groet met je hand en niet met een knikje van je hoofd.!!!!!
 
Dankje Maximum.....Hhhuuuuh, Maximum????? Zijn dit echt jouw woorden of zit 'r iemand anders op jouw naam ingelogd.....

(beetje off topic):Wat bedoel je trouwens met die laatste zin van je signature??? Wel voorzichtig met die stenen he

Het is mij hoor :P
Kijk, dat wil niet zeggen dat ik alle agenten mag, of het eens ben met het beleid...want het beleid blijft nog steeds klote, en er blijven nog steeds klootzakken tussen zitten, zoals de lul die mij aanhield en mn rbw in beslag nam...omdat ik 600 meter te vroeg op de autosnelweg mn gas open trok...
Maar er zijn ook goeie jongens bij, zoals de KLPD :} heren die ons kwamen vergezellen op de A4...die vonden een wheely ook mooi...en reden ook hun koffers aan de grond in de bocht...en niet de Haaglanden jongens die een boete schrijven voor het niet knipperen bij rijstrook wisselen :(
Wat ik al eerder heb gezegd, ik heb nix tegen de politie, maar tegen het beleid...
En wat ik tegen bepaalde agenten heb speel ik op de man zelf...Je zal mij dus nooit horen zeggen, politieagenten zijn klootzakken...maar wel dat ik de agent die mij aanhield en niet bereid was om er 40 te hard ipv 60 te hard van te maken de ergste ziektes toewens...En met zn 3e in een volvo van €70.000 zitten om te flitsen terwijl er zat openstaande zaken zijn in regio Haaglanden...
Het klopt gewoon niet '(
 
En als ik dan op de snelweg een medemotorrijder passeer die 1 strookje meer naar rechts zit. Hoe groet je die dan? Ik kan wel zwaaien met rechts maar dan kom ik er misschien niet voorbij...
 
Ik groet (op 1 uitzondering na) alle motoragenten.
Als ik rijles aan het geven ben, zijn er zelfs agenten in de auto, of op straat lopen die mij groeten. Groet dan maar terug. Zullen misschien ook wel motorrijders zijn.......
 
...
Op de een of andere manier groet ik niet meer naar de zgn "alleen mooi weer" rijders die hun fietsie alleen uit de schuur halen als er echt geen kans op regen is. Fietsie wat al op een km afstand je glimmend tegemoet komt, vers helmpie in combinatie met vers pakkie. Kan dat niet precies omschrijven is een gevoel.

Mijn motor glimt altijd en ook mijn pak en helm houd ik zo schoon mogelijk. Toch rijd ik 20.000 km per jaar (behalve tussen 24 december en 22 februari). Als ik jou in de zomer op een prachtige dag tegen kom, ben ik dan een mooi weer rijder?
 
Mijn motor glimt altijd en ook mijn pak en helm houd ik zo schoon mogelijk. Toch rijd ik 20.000 km per jaar (behalve tussen 24 december en 22 februari). Als ik jou in de zomer op een prachtige dag tegen kom, ben ik dan een mooi weer rijder?

Kwist t wel dat ik dit soort commentaren zou krijgen. Tuurlijk houd ik de boel ook netjes en sta ik de boel ook te poetsen maar het is gewoon een soort gevoel wat ik niet nader kon beschrijven als de manier waarop ik het heb gedaan.
 
En als ik dan op de snelweg een medemotorrijder passeer die 1 strookje meer naar rechts zit. Hoe groet je die dan? Ik kan wel zwaaien met rechts maar dan kom ik er misschien niet voorbij...

Mogelijkheden genoeg:
Zoals al genoemd het beentje
Linkerhand omhoog, effe tegen de helm en weer vooruit met één vinger naar voren
linkerhand gewoon effe over de elleboog van je rechterarm
Pink rechterhand omhoog en de elleboog effe naar buiten
 
Mmmm .... effe groeten of niet .....

Ik moet zeggen dat ik er toch altijd erg veel moeite mee heb om te groeten naar zo'n recht op zijn fiets zittende norserik. Zeker als tie me tegemoet komt groet ik eigenlijk nooit, heeft gewoon geen zin naar mijn mening. Soms als ik er eentje voorbij rij of hij rijdt mij voorbij kijk je elkaar effe in een fractie van een seconde aan en dan zie je aan zijn manier van zitten of kijken of hij het groeten waard is.

En groeten in het algemeen ??? Moet eerlijk bekennen dat dat de afgelopen jaren wel selectiever is geworden. In deze maanden eigenlijk gewoon naar iedereen maar zodra het beter weer wordt wordt dat zekers minder. In de eerste plaats omdat je tegenwoordig dan bijna constant met een hand omhoog kan gaan zitten en in de tweede plaats omdat er ook gewoon vaak niet terug gegroet wordt.
Ik merk dat ik op de een of andere manier een snelle inschatting maak over het soort motorrijder.
Op de een of andere manier groet ik niet meer naar de zgn "alleen mooi weer" rijders die hun fietsie alleen uit de schuur halen als er echt geen kans op regen is. Fietsie wat al op een km afstand je glimmend tegemoet komt, vers helmpie in combinatie met vers pakkie. Kan dat niet precies omschrijven is een gevoel.
Vind het gewoon erg veranderd de laatste jaren, daar waar je vroeger voor het stoplicht effe snel een woordje wisselde kijken mensen je tegenwoordig raar aan als je effe roept, er kan nog maar net een vingertje of een hoofdknikje af vaak.

Wordt ik oud ? (hoop van wel) of is het echt veranderd?

jammer hoor. ik houd de motor/pak/helm altijd glimmend, maar rijd er wel het hele jaar mee. dan wordt er dus niet meer naar mij gegroet? nee. ik ga maar op een brik rijden. misschien krijg ik dan nog een groet :z
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan