Groeten - moeten we er niet eens mee stoppen

...

Het is alleen wel jammer dat je dan de hele tijd je hand uit je zij moet halen... B|
Hoeft niet...zwaai je toch gewoon even met je heupen? ;)
full
 
Ik groet niemand :N wat een gezever B| :Z , gewoon lekker rijden ... :Y
Ken die lui niet eens .. O-)
Zwaaien doe ik oooooit wel een vanachter de geraniums vandaan .. :Y
 
Dat groeten van elkaar, moeten we als motorrijders daar niet eens mee stoppen.

Ik heb de laatste tijd flink doorgereden en als je dan in januari een andere 'bikkel' tegenkomt dan is dat groeten natuurlijk best ok. Vroegen was het zo dat automobilisten elkaar ook groeten. Maar tegenwoordig zou dat ook geen doen meer zijn, je bent de hele dag bezig.

Dat gevoel had ik die weekend ook. Op deze mooie dagen passeer je de ene motorrijder na de andere, en dan is het groeten van al deze onbekenden eigenlijk een beetje onnozel geworden. Nu vind ik het ook weer niet netjes om mensen die groeten niet terug te groeten, dus ik groet netjes de een na de ander. Maar is het aantal motorrijders inmiddels niet zo groot geworden dat het groeten van elkaar een beetje achterhaald is?


Verkoop je Buell en koop es gauw een k100 oid!!
 
Waarom. Zijn die geen deel van de grote familie waar je overdag naar zwaait en die je 's avonds op internet probeert af te troeven?

Nee sorry ik herinner me net dat Buell een HD is. Dat verklaard het :)

En je zegt het zelf al, de grote familie. Waarom zou je opeens je familie gaan negeren?
 
Waarom. Zijn die geen deel van de grote familie waar je overdag naar zwaait en die je 's avonds op internet probeert af te troeven?

_O-


Ik vind het ook een beetje belachelijk, maar als ik gegroet word dan steek ik mijn hand wel uit...het is m.i. niet netjes om niet terug te groeten.

Wat ik me afvroeg is of het toeknikken ok al vodoende is? Doe ik steeds vaker, en soms als eerste... 8-)
 
_O-


Ik vind het ook een beetje belachelijk, maar als ik gegroet word dan steek ik mijn hand wel uit...het is m.i. niet netjes om niet terug te groeten.

Wat ik me afvroeg is of het toeknikken ok al vodoende is? Doe ik steeds vaker, en soms als eerste... 8-)

Heb je wel iets, als ik geen hand van het stuur kan halen knik ik, en als ik een motorrijder inhaal steek ik altijd ff me rechterpootje uit :)
 
Nee sorry ik herinner me net dat Buell een HD is. Dat verklaard het :)

En je zegt het zelf al, de grote familie. Waarom zou je opeens je familie gaan negeren?

Als je maar ver genoeg terug gaat zijn in principe alle mensen familie..
 
Laatst bewerkt:
Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat de mooi weer BMW rijders niet meer groeten. Soort van arrogantie lijkt het wel :r
HD rijders die ik tegen ben gekomen groeten netjes terug.
Ik vindt het wel wat hebben hoor dat groeten. Alleen als je in der ardennen rijdt in de zomer kom je niet meer aan het sturen toe vanwege het :W

Ik zeg, gewwon erin houden. Het versterkt de band die we hebben. Trouwens het valt me op dat wanneer je een blikker op je achterband hebt hangen en je zwaait naar een tegemoet komende motorrijder dat de blikker ineens meer afstand houdt. Tis raar maar waar, het is me al meerdere keren opgevallen.

Dus ik zeg doorgaan met zwaaien het verhoogd ook nog een keer de veiligheid *O*
 
Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat de mooi weer BMW rijders niet meer groeten. Soort van arrogantie lijkt het wel :r
HD rijders die ik tegen ben gekomen groeten netjes terug.
Ik vindt het wel wat hebben hoor dat groeten. Alleen als je in der ardennen rijdt in de zomer kom je niet meer aan het sturen toe vanwege het :W

Ik zeg, gewwon erin houden. Het versterkt de band die we hebben. Trouwens het valt me op dat wanneer je een blikker op je achterband hebt hangen en je zwaait naar een tegemoet komende motorrijder dat de blikker ineens meer afstand houdt. Tis raar maar waar, het is me al meerdere keren opgevallen.

Dus ik zeg doorgaan met zwaaien het verhoogd ook nog een keer de veiligheid *O*

Eindelijk een constructieve bijdrage, waarvoor dank
 
In zo'n weekend groet ik alleen groepen. Enkele personen vind ik teveel moeite, concentreer me liever op het bochtenwerk (beginnend bestuurder ook nog eens ;) )
Als ik gewoon toevallig een motorrijder op de snelweg zie ofzo doe ik wel een handje omhoog. Dan hoef je het tenslotte niet om de 3 seconde te doen.
 
Waarom kan iets niet gewoon leuk zijn, puur alleen omdat het leuk is? :?
Als er ineens 200.000 motorrijders vandaag de dag besluiten om per direct te stoppen met motorrijden, zwaai je dan ineens weer wél? Het nut van het zwaaien blijft hetzelfde, namelijk: geen.
Dus, ik zie het probleem niet zo. Altijd hetzelfde met mensen die van alles willen afschaffen puur en alleen omdat 'iedereen het ineens gaat doen'. B|

*O* :W :W :W *O*

ook al rijden er hier honderdduizend van rond. ik zal altijd blijven zwaaien!! *O* ;)
y1pw7tZMUxaQW3ak9vfVWUV5smYtYaeyIx4i4Cpz4lX_fELaiExDFSqYHkT6xgkpv_GbrXqJEk-s0I
;)
 
TS, in ieder geval van het goede bouwjaar.

Als je blijkbaar veel moeite hebt met het groeten van mede-motorrijders, dan doe je het toch niet?

Ik doe het wel en ik vind het nog leuk ook.
 
Ik werd al gegroet toen ik met m'n eerste (en huidige) motor in okt. '07 een proefrit maakte. Ik wist 't niet eens, maar heb gewoon terug gegroet. Toen ik hoorde dat dit de gewoonte was vond ik het leuk.

Ik groet vanaf dat moment elke motorrijder. Wellicht raar, maar het schept een band.

Wellicht een goede tip:

Er zijn twee keuzes:
1) Je groet.
2) Je groet niet.

En gelukkig mag iedereen die keuze zelf maken. :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan