Groeten - moeten we er niet eens mee stoppen

Wouter1971

MF'er
1 jan 2008
82
0
Dat groeten van elkaar, moeten we als motorrijders daar niet eens mee stoppen.

Ik heb de laatste tijd flink doorgereden en als je dan in januari een andere 'bikkel' tegenkomt dan is dat groeten natuurlijk best ok. Vroegen was het zo dat automobilisten elkaar ook groeten. Maar tegenwoordig zou dat ook geen doen meer zijn, je bent de hele dag bezig.

Dat gevoel had ik die weekend ook. Op deze mooie dagen passeer je de ene motorrijder na de andere, en dan is het groeten van al deze onbekenden eigenlijk een beetje onnozel geworden. Nu vind ik het ook weer niet netjes om mensen die groeten niet terug te groeten, dus ik groet netjes de een na de ander. Maar is het aantal motorrijders inmiddels niet zo groot geworden dat het groeten van elkaar een beetje achterhaald is?
 
Ik groet altijd, vindt dat ook helemaal geen moeite ga ervan uit dat de ander ook dat heerlijke motorgevoel beleeft wat voor weer het ook is.
 
Dus je vind een mooiweer rijder minder dan een bikkel die in de winter rijd?

ik heb de hele "winter" doorgereden en groet alles wat op 2 wielen voortbeweegt en een motorkentekenplaat heeft :P als ik ze op tijd zie ;)
 
ik groet ook alles wat op twee wielen rijd maar alleen harley rijders groeten terug wat die tupperware hufters willen niks met me te maken hebben
})
 
Dus je vind een mooiweer rijder minder dan een bikkel die in de winter rijd?

ik heb de hele "winter" doorgereden en groet alles wat op 2 wielen voortbeweegt en een motorkentekenplaat heeft :P als ik ze op tijd zie ;)

Dat is mijn punt niet. Als je af en toe iemand als jij tegenkomt dan is het een ander verhaal dan wanneer elke derde passant een motorrijder is. We groeten in de stad ook niet meer elke voetganger en als automobilist ook niet meer elke ander met een auto.
 
Ik groet altijd iedereen. Zelfs HD-rijders en BMW-rijders, maar die groeten vaak niet terug.

Apart volk.
 
Dat is mijn punt niet. Als je af en toe iemand als jij tegenkomt dan is het een ander verhaal dan wanneer elke derde passant een motorrijder is. We groeten in de stad ook niet meer elke voetganger en als automobilist ook niet meer elke ander met een auto.

Voetgangers, automobilisten en fietsers groet ik ook in veel gevallen...


...alleen met mijn middelvinger B|
 
:W ik groet al het motor gespuis (uitgezonderd burgman spul }) )
Afgezien van dat ik hoop dat anderen ook plezier hebben van hun hobby/passie, vind ik dat net zoiets normaals als voor een andere motorrijder stoppen als die langs de kant van de weg staat met pech.
Of zullen we die gewoonte ook maar opdoeken :?
 
Laatst bewerkt:
half februari .... 1 weekend mooi weer en we krijgen al het eerste zwaaitopic van het jaar ;(
Was het 1 graad warmer geweest hadden we ook nog het eerste kledingtopic gehad :X
 
En hier gaat het gedoe vrolijk verder... _O- _O-

Zwaaien geeft een gevoel van saamhorigheid. Je deelt iets met elkaar, wat (naar mijn mening) enigszins met vrijheid te maken heeft. Ik, maar dat is heel persoonlijk, voel me vrij op de motor. De meeste motorrijders zie je met een smile van oor tot oor op hun fiets zitten, omdat het weer kan en mag. Dat heb en zal ik die chagerijnige koekblikkers nooit zien doen, en daar mag best voor gezwaaid worden. :)

Maar, dat neemt natuurlijk niet dat een heupgreep een goede tweede keuze is. 8-)

Libosan_scoort_ippon.JPG


Heupworp mag ook, maar is vanaf een choppert (a.k.a Hells-Angelstyle) een stuk makkelijker te doen, dan vanaf een racer. :+
 
Als je geen zin hebt om je poot uit te steken, dan doe je dat toch gewoon lekker niet ? :Z



:W

Daar gaat het niet om, zoals je had kunnen lezen groet ik iedereen. Dat neemt niet weg dat je vraagtekens kunt stellen bij het nut van het groeten als er inmiddels zoveel motorrijders zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan