Groeten van collega motorrijders

DJvanWonderen

Die hard MF'er
2 mrt 2007
907
0
Het valt me op dat er tegenwoordig niet meer gegroet wordt door collega motorrijders... vooral op de snelweg en woon/werk verkeer..
in het weekend nog wel regelmatig maar steeds minder...
ben er ondertussen ook maar mee gestopt, beetje lullig voel je je dan..

is dit een trend? omdat er meer motorrijders rijden? of alleen maar doordat woon/werk niet het gevoel geeft van "saamhorigheid"?

Anyway wilde het even kwijt. O-)
 
Ik zwaai expres niet zodat er meer van deze topics komen
Ow, was dit al eerder ter sprake gekomen dan? :X

Heb trouwens wel de ervaring dat 't afhankelijk is van motortype.
Als ik met de KTM (250EXC) 't bos in ga groeten de meeste wandelaars, fietsers, Nordic walkers een ruiters juist wel. Hoe harder 't gaat, hoe enthousiaster ze groeten. O-)
 
op de snelweg (zeker in slechter weer) heb ik niet eens tijd om mede motormuizen te groeten, en in de stad en provinciaal krijg ik vrijwel altijd een handje terug :W
 
Nou ik weet het niet, maar ik moet zeggen dat er nu juist vol op gegroet word. Veel meer dan in de zomer. Als ik nu over de snelweg aan het scheuren ben dan word er vaak heel erg opgewekt naar mij gezwaaid. Terwijl in de zomer nauwelijks tot niet gezwaaid word op de snelweg.
 
Het valt me op dat er tegenwoordig niet meer gegroet wordt door collega motorrijders... vooral op de snelweg en woon/werk verkeer..
in het weekend nog wel regelmatig maar steeds minder...
ben er ondertussen ook maar mee gestopt, beetje lullig voel je je dan..

is dit een trend? omdat er meer motorrijders rijden? of alleen maar doordat woon/werk niet het gevoel geeft van "saamhorigheid"?

Anyway wilde het even kwijt. O-)

Als ik woon-werk doe, dan doe ik niet groeten. Ben ik ivm een andere reden op de snelweg, dan natuurlijk wel (alleen als de ander ook niet woon-werk aan het rijden is).

:+
 
Toen de auto in het straatbeeld verscheen groette men elkaar ook en dat is verdwenen toen de auto´s in aantal toenamen.
Zo zal het ook wel met de motoren gaan denk ik.
 
Laatst bewerkt:
ik krijg op mn brommer bijna altijd wel een groet, dan wel op provinciale wegen :/ merk niks van minder mensen die groeten
 
het valt mij op dat de mooi-weer rijders veel zwaaien en wuiven...... :W

waarom doen ze da toch........? ;)
 
ik zwaai wel hoor maar soms wel lastig om te zwaaien.......

met 130 km/pu let ik liever op mijn voorganger(s) dan of er op de ander rijbaan een tweewieler voorbij komt.

of het gaat zo snel dat ik het niet eens gezien heb (randstaddrukte).

of het is te donker om goed te zien (woonwerk verkeer in dit tijdstip v/h jaar)
 
Handjes.JPG


Optie om deze ergens op jezelf of de motor te plakken :W

;)
 
wanneer ik de stad moet binnen rijden, groeten de motorrijders praktisch nooit... Ik moet meestal het initiatief nemen, en 25% van de gevallen groet terug. Ik spreek hier over Brussel, ik weet niet hoe het zit in andere grootsteden. Eens buiten de ring, krijg ik gezwaai langs alle kanten.

Wanneer het donker is, zwaai ik ook nooit. Ik kan door hun lichten nooit de motorrijder zien, dus wat voor zin heeft het om naar iemand te zwaaien die je niet kan zien. Ik denk zelf dat de andere mijn gezwaai niet kan zien.

Voor de rest groet ik wel meestal, maar in dit weer kom ik niet zoveel motorrijders tegen.
 
Het valt me op dat er tegenwoordig niet meer gegroet wordt door collega motorrijders... vooral op de snelweg en woon/werk verkeer..
in het weekend nog wel regelmatig maar steeds minder...
ben er ondertussen ook maar mee gestopt, beetje lullig voel je je dan..

is dit een trend? omdat er meer motorrijders rijden? of alleen maar doordat woon/werk niet het gevoel geeft van "saamhorigheid"?

Anyway wilde het even kwijt. O-)


Man man man :N

1. Ik haat zwaaien

2. Automobilisten zwaaien toch ook nie naar elkaar

3. Waarom zou ik zwaaien naar iemand met zijn basketsloefkes en korte broek aan

4. ge moest eens weten hoe belachelijk ge u maakt t.o.v andere weggebruikers als 2 motorrijders naar elkaar zwaaien
 
Terug
Bovenaan Onderaan