groeten van motorpolitie Sydney

SadBunny

Quadratschädel
Donateur
22 jan 2012
11.184
5.906
Amsterdam
Ik geloof dat ik deze nog niet eerder had gepost, maar 't is wel lollig...

Jullie moeten allemaal de groeten hebben van de motorpolitie uit Sydney :)

Dit ben ik op een van hun fietsen. Foto is gemaakt door de agent zelf.

g7WIycg.jpg
 
COOL! 8-) 8-) 8-)

Nu dacht ik effe dat jij bij de motorpolitie was aan je topictitel te zien ... hehe.

Btw: nice dat ze daar zo vriendelijk zijn.
Hier in België durf ik zoiets niet te vragen :N
Tenzij op een of andere show, of tijdens het autosalon, maar dat is anders natuurlijk.
 
Ik vroeg of ik een foto van hem mocht maken ("sure, have at it mate" :) ), en toen ik zei dat ik zelf ook reed bood 'ie zelf aan om dan ook maar een foto van mij te maken :)
 
Laatst bewerkt:
That's so nice 8-)

Btw : wat is het tijdsverschil met Nl/B? Op de Filipijnen is het in de zomer 6u later en in de winter 7u.
Ik dacht dat het in Australië nog enkele uurtjes later is, afhankelijk van waar je zit. En als ik het juist heb, is Australië onderverdeelt in drie tijdzones? Klopt dat, en hebben jullie ook geen wintertijd?
 
Klopt bijna. Inderdaad, drie timezones. Tenminste, op het vasteland, want er is ook nog Lord Howe, Norfolk en Christmas Island en die hebben alle drie weer een aparte timezone. En de meeste van die timezones hebben ook nog een DST (Daylight Savings Time, wintertijd) variant (alleen Norfolk en Christmas Island niet), dus technisch zijn er feitelijk 13 timezones.

Momenteel is het tijdsverschil tussen jullie en Sydney (timezone AEST) 8 uur. Als het bij jullie wintertijd wordt gaat de tijd bij jullie een uur achteruit en dan wordt het bij ons zomertijd dus gaat bij ons de klok vooruit, dan zit er dus opeens 10 uur tussen. Maar dat gebeurt bij ons niet op dezelfde datum als bij jullie (jullie gaan een week of wat eerder) dus tussendoor is nog een paar dagen het verschil 9 uur.

Dit alles om 't simpel te houden :P

/edit: en ik weet dit allemaal omdat ik een systeem aan het schrijven ben dat internationale transacties die asynchroon gerapporteerd worden, chronologisch moet ordenen in een centraal systeem. Best wel veel hoofdpijn, ook al is er het nodige aan framework zut die je erbij helpt. Het lastigste is tussenpersonen uitleggen/overtuigen dat ze in hun eigen programmeertaal moeten uitvogelen hoe ze hun timestamps ISO8601-compliant moeten rapporteren in UTC met correcte lokale timezone offset. Lache joh :)
 
Laatst bewerkt:
Tijd verschil in jullie zomer is 8 uur, in jullie winter 10 uur.

Heb je al wat vrouwelijke agentes gezien? Damn, het lijkt of ze hier op uiterlijk uitgezocht worden... ;)

Mensen hier zijn veel vriendelijker als in NL.
 
Tijd verschil in jullie zomer is 8 uur, in jullie winter 10 uur.

Heb je al wat vrouwelijke agentes gezien? Damn, het lijkt of ze hier op uiterlijk uitgezocht worden... ;)

Mensen hier zijn veel vriendelijker als in NL.

Ja hoor, agentes genoeg. Maar nee, is me niet opgevallen dat die op uiterlijk uitgezocht worden. Ik denk echter wel dat er bij de DIBP een paar selecteurs met smaak rondhangen. Of er willen gewoon alleen maar mooie vrouwen uit China en India hier komen studeren, of de ouders willen alleen de mooie dochters meenemen bij de familiehereniging, ik weet niet wat 't is.

Volgens mij zijn OVERAL mensen vriendelijker dan in NL. :+

Meh... Kweenie hoor... Ze zijn hier wel "voorkomend" hoor, en zo, maar
a) je hebt hier veel meer gekkies rondlopen dan in NL, maar misschien is dat ook gewoon vooral de buurten in Sydney waar ik veel kom, en
b) ook de niet-gekkies zijn ook alleen maar politiek correct beleefd en vriendelijk... In je gezicht altijd vriendelijk doen, en alles doen om conflicten te vermijden, "maar ondertussen...". Je weet in NL echt beter wat je aan je medemens hebt. Als de buren hier een feestje geven en het te laat en luid maken, ga je niet zelf langs om te vragen of het wat minder kan (of of je mee mag zuipen :) ) maar bel je uiteraard de politie. Dat soort dingen. Het is hier gewoon een stuk moeilijker om emoties los te krijgen bij mensen. Dat is natuurlijk niet altijd slecht, maar het zorgt wel voor een hele boel om-de-hete-brij-heen-gedraai en fake-vriendelijkheid. Het heeft ook goede kanten hoor, zo zijn de mensen hier veel eleganter en galanter qua de lift nog even aanhouden als er iemand aan komt rennen, even op elkaar wachten in het verkeer zonder toeteren... Maar toch, doe mij de NL efficiency in het sociale verkeer maar. Hoewel dat in NL ook naarder wordt, zie alle zolderfacisten, achteraf-klagers en name-and-shame-eisers (maar natuurlijk wel onder pseudoniem op Internet). Nou ja, ik zal wel gewoon oud worden :)
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat ik deze nog niet eerder had gepost, maar 't is wel lollig...

Jullie moeten allemaal de groeten hebben van de motorpolitie uit Sydney :)

Dit ben ik op een van hun fietsen. Foto is gemaakt door de agent zelf.

[afbeelding]
En, hoe hard kon je er mee rijden? 8-)
 
Meh... Kweenie hoor... Ze zijn hier wel "voorkomend" hoor, en zo, maar
a) je hebt hier veel meer gekkies rondlopen dan in NL, maar misschien is dat ook gewoon vooral de buurten in Sydney waar ik veel kom, en
b) ook de niet-gekkies zijn ook alleen maar politiek correct beleefd en vriendelijk... In je gezicht altijd vriendelijk doen, en alles doen om conflicten te vermijden, "maar ondertussen...". Je weet in NL echt beter wat je aan je medemens hebt. Als de buren hier een feestje geven en het te laat en luid maken, ga je niet zelf langs om te vragen of het wat minder kan (of of je mee mag zuipen :) ) maar bel je uiteraard de politie. Dat soort dingen. Het is hier gewoon een stuk moeilijker om emoties los te krijgen bij mensen. Dat is natuurlijk niet altijd slecht, maar het zorgt wel voor een hele boel om-de-hete-brij-heen-gedraai en fake-vriendelijkheid. Het heeft ook goede kanten hoor, zo zijn de mensen hier veel eleganter en galanter qua de lift nog even aanhouden als er iemand aan komt rennen, even op elkaar wachten in het verkeer zonder toeteren... Maar toch, doe mij de NL efficiency in het sociale verkeer maar. Hoewel dat in NL ook naarder wordt, zie alle zolderfacisten, achteraf-klagers en name-and-shame-eisers (maar natuurlijk wel onder pseudoniem op Internet). Nou ja, ik zal wel gewoon oud worden :)

Hier in NL kan je ook niet alles zeggen, dan kan je meteen klappen krijgen. Of een koevoet op je hoofd. :+
In NL is het echt 'ikke, ikke, ikke', weet niet hoe het Down Under is. Ik kom redelijk vaak in Amerika en hoewel men zegt dat het vaak nep is, gaan mensen over het algemeen vriendelijker met elkaar om en maken ze ook praatjes met onbekenden, geven ze complimenten over je uiterlijk of kleding, zijn ze buiten de hele grote steden om netter in het verkeer -hoewel ze minder goed kunnen rijden-. In NL is het ieder voor zich en moet je gewoon je bek houden. :P
 
_O- Don't worry. Maar ik had achter jouw nick geen grote sympathiek uitziende kerel verwacht. :P

Wat wel? Geen idee. :+

Thanks... I guess... _O-

Hier in NL kan je ook niet alles zeggen, dan kan je meteen klappen krijgen. Of een koevoet op je hoofd. :+
In NL is het echt 'ikke, ikke, ikke', weet niet hoe het Down Under is. Ik kom redelijk vaak in Amerika en hoewel men zegt dat het vaak nep is, gaan mensen over het algemeen vriendelijker met elkaar om en maken ze ook praatjes met onbekenden, geven ze complimenten over je uiterlijk of kleding, zijn ze buiten de hele grote steden om netter in het verkeer -hoewel ze minder goed kunnen rijden-. In NL is het ieder voor zich en moet je gewoon je bek houden. :P

Dat zie ik nou bijna tegenovergesteld... Grappig hoe dat verschilt. Behalve het netter-in-het-verkeer-hoewel-mindere-rijkunsten, dat is zeker waar. Die vriendelijkheid is nou net datgene dat "nep" is, al is dat te kort door de bocht - ik vind "politiek correct" een betere term. Het zijn gewoon maniertjes, de omgangsmores, een beetje een toneelspel. Nou is vrijwel alle interpersoonlijk contact voor een deel toneelspel, maar op de ene plek toch een stuk meer dan op de andere. Voor de hand liggend voorbeeld: ik heb werkelijk nog nóóit van een Amerikaan (noch Aussie) als antwoord op de vraag "hoe is het" een serieus antwoord gekregen. Aussies zeggen altijd "fantááástic, thank you". Amerikanen antwoorden "great, thanks for asking, I really appreciate that". (Ik hoor er in gedachten altijd achteraan "in fact I love you so much for asking that question, please drop trou on the spot and I'll blow you right here right now".) Het is niet nép, het is gekunsteld.

En complimenten over mijn uiterlijk of kleding heb ik sowieso nog nergens ter wereld gehad maar dat ligt meer aan mij denk ik :P (MeanGreenGirl is feitelijk de eerste met dat sympathiek uitziende kerel 8-) )
 
Laatst bewerkt:
Tijd verschil in jullie zomer is 8 uur, in jullie winter 10 uur.

Heb je al wat vrouwelijke agentes gezien? Damn, het lijkt of ze hier op uiterlijk uitgezocht worden... ;)

Mensen hier zijn veel vriendelijker als in NL.
Vindt je het gek je mag er ook niet zomaar wonen :+


Heb je wel een paar foto's als bewijs je kunt het wel zeggen maar dat maakt het nog niet geloofwaardig. })
 
Dat zie ik nou bijna tegenovergesteld... Grappig hoe dat verschilt. Behalve het netter-in-het-verkeer-hoewel-mindere-rijkunsten, dat is zeker waar. Die vriendelijkheid is nou net datgene dat "nep" is, al is dat te kort door de bocht - ik vind "politiek correct" een betere term. Het zijn gewoon maniertjes, de omgangsmores, een beetje een toneelspel. Nou is vrijwel alle interpersoonlijk contact voor een deel toneelspel, maar op de ene plek toch een stuk meer dan op de andere. Voor de hand liggend voorbeeld: ik heb werkelijk nog nóóit van een Amerikaan (noch Aussie) als antwoord op de vraag "hoe is het" een serieus antwoord gekregen. Aussies zeggen altijd "fantááástic, thank you". Amerikanen antwoorden "great, thanks for asking, I really appreciate that". (Ik hoor er in gedachten altijd achteraan "in fact I love you so much for asking that question, please drop trou on the spot and I'll blow you right here right now".) Het is niet nép, het is gekunsteld.
Of wanneer je op de vraag "how are you?" als antwoord geeft "i'm fine, how about you?". Dan horen ze het vaak niet eens :P

Stel je jezelf voor in the US of A, draaien ze zich om dan zijn ze je alweer compleet vergeten.
 
Of wanneer je op de vraag "how are you?" als antwoord geeft "i'm fine, how about you?". Dan horen ze het vaak niet eens :P

Stel je jezelf voor in the US of A, draaien ze zich om dan zijn ze je alweer compleet vergeten.

Nou, dat weet ik ook weer niet - Amerikanen (en Aussies) zijn veel beter getraind op die dingen en onthouden je naam dus juist wel, is mijn ervaring. Zeker in de coffeeshop en buurtwinkeltje en zo. Je klant het gevoel geven dat je 'm graag ziet (i.p.v. dat 'ie een noodzakelijk kwaad is :) ) doen ze in de detailhandel hier dan weer veel beter.

Maar 't is meer dat als je het wel vraagt is het een beleefdheid (maar zinloos want standaard antwoord), maar als je het niet vraagt dan heb je een aso-puntje aan je broek :) Kijk, dan zeg ik da's allebei niet heel nuttig.

O ja, DKP, ik zou nog laten weten over groeten. Heb eigenlijk alleen nog maar binnen de stad gereden de afgelopen week, en ik groet iedereen (met hoofdknik). Ik denk dat 5 à 10 procent teruggroet. Dus 't is er wel, maar wat minder dan in NL naar mijn ervaring. Maar goed, da's toch veelal woonwerkverkeer in een drukke spits geweest, dus wie zal 't zeggen. Zal nog eens van me laten horen als ik tijd heb voor wat relaxtere tours. Zie trouwens sowieso niet zo veel motorrijders middenin de stad.
 
Had ik dat gevraagd over motorgroeten :?
Zo ja, dan weet ik dat zelf niet meer :$
Maar wel fijn om te weten :P

Btw: hoe valt de GSX 750 F mee? Niet te moeilijk met het stuur aan de rechter kant? :+
 
Had ik dat gevraagd over motorgroeten :?
Zo ja, dan weet ik dat zelf niet meer :$
Maar wel fijn om te weten :P

Btw: hoe valt de GSX 750 F mee? Niet te moeilijk met het stuur aan de rechter kant? :+

De GSX is een prima beestje hoor... Weinig speciaals over te vermelden eigenlijk. Gewoon een lekkere niet al te dure motor. Soepel, voor z'n gewicht.
 
Ha die Bunny.

Timezones in Oz.. Berucht. Sterkte.

ik weet toevalig van deze seniore BMW rijder in Oz..
Home
Lijkt me geen ongeschikte peer, hij was vroeger gewoon hobby-rijder, maar laat zich nu ook in met organiseren van trips - reclame.. dus voorzichtig.

Je opm over oppervlakkigheid komt ook bekend voor.
Dat hebben veel hollanders die naar buitenland gaan. Je blijft hollander eh (of fries, drent, whatever, like). Went wel.

Ik hoop verder dat je af en toe verslag doet...
(petfles is lastig, maar je kan altijd mee blijven doen met TRG-MFstyle... "je motor bij een Pannekoekhuis" of zo...)
 
Laatst bewerkt:
Ha die Bunny.

Timezones in Oz.. Berucht. Sterkte.

ik weet toevalig van deze seniore BMW rijder in Oz..
Home
Lijkt me geen ongeschikte peer, hij was vroeger gewoon hobby-rijder, maar laat zich nu ook in met organiseren van trips - reclame.. dus voorzichtig.

Je opm over oppervlakkigheid komt ook bekend voor.
Dat hebben veel hollanders die naar buitenland gaan. Je blijft hollander eh (of fries, drent, whatever, like). Went wel.

Ik hoop verder dat je af en toe verslag doet...
(petfles is lastig, maar je kan altijd mee blijven doen met TRG-MFstyle... "je motor bij een Pannekoekhuis" of zo...)

Ja, ik lees mee in het TRG topic, maar heb weinig tijd ;( Bovendien is het hier in het midden van Sydney een stuk minder makkelijk om je motor even ergens neer te pleuren, al is het maar voor een fotootje, zonder meteen gezeik te hebben met langswandelende agenten. Ze zijn hier erg trigger happy wat boetes betreft en het kan je ook zo maar demerit points kosten, zeker als je volgens hun andere mensen lastigvalt, en daar moet je een beetje zuinig op zijn :) Maar komt vast nog wel een keer. Als je het centrum uit bent is 't een stuk laxer. Maar ja, Sydney is groot :)
 
Voor de hand liggend voorbeeld: ik heb werkelijk nog nóóit van een Amerikaan (noch Aussie) als antwoord op de vraag "hoe is het" een serieus antwoord gekregen. Aussies zeggen altijd "fantááástic, thank you". Amerikanen antwoorden "great, thanks for asking, I really appreciate that". (Ik hoor er in gedachten altijd achteraan "in fact I love you so much for asking that question, please drop trou on the spot and I'll blow you right here right now".) Het is niet nép, het is gekunsteld.

In Nederland zegt men toch ook wel vaak 'Goed! En met jou?'. Veel Nederlanders willen niet eens horen dat het slecht gaat met de ander, want eigenlijk boeit het ze totaal niet en niet iedereen wil ook de vuile was buiten hangen. Wel afhankelijk hoe ver je van elkaar af staat.

Maar goed, over elk land valt wel wat te klagen. :+
Ik wil nog wel een keer naar Australië, maar dan moet je meteen wat langer gaan.
 
Meh... Kweenie hoor... Ze zijn hier wel "voorkomend" hoor, en zo, maar
a) je hebt hier veel meer gekkies rondlopen dan in NL, maar misschien is dat ook gewoon vooral de buurten in Sydney waar ik veel kom, en
b) ook de niet-gekkies zijn ook alleen maar politiek correct beleefd en vriendelijk... In je gezicht altijd vriendelijk doen, en alles doen om conflicten te vermijden, "maar ondertussen...". Je weet in NL echt beter wat je aan je medemens hebt. Als de buren hier een feestje geven en het te laat en luid maken, ga je niet zelf langs om te vragen of het wat minder kan (of of je mee mag zuipen :) ) maar bel je uiteraard de politie. Dat soort dingen. Het is hier gewoon een stuk moeilijker om emoties los te krijgen bij mensen. Dat is natuurlijk niet altijd slecht, maar het zorgt wel voor een hele boel om-de-hete-brij-heen-gedraai en fake-vriendelijkheid. Het heeft ook goede kanten hoor, zo zijn de mensen hier veel eleganter en galanter qua de lift nog even aanhouden als er iemand aan komt rennen, even op elkaar wachten in het verkeer zonder toeteren... Maar toch, doe mij de NL efficiency in het sociale verkeer maar. Hoewel dat in NL ook naarder wordt, zie alle zolderfacisten, achteraf-klagers en name-and-shame-eisers (maar natuurlijk wel onder pseudoniem op Internet). Nou ja, ik zal wel gewoon oud worden :)


Hier heb je volledig gelijk in!
Ook moeilijk om aan te wennen, je weet nooit of ze het menen of niet...
 
De GSX is een prima beestje hoor... Weinig speciaals over te vermelden eigenlijk. Gewoon een lekkere niet al te dure motor. Soepel, voor z'n gewicht.
Juist daarom dat ik er zo graag mee rijd.
Er is weinig speciaal aan, het is eigenlijk een beetje een "budget bike".
Er staat niet meer op dan je nodig hebt, maar is o zo betrouwbaar, en best comfortabel en prestatiegericht is ie meer dan voldoende voor de "gewone" rijders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan