groeten van motorpolitie Sydney

Thanks... I guess... _O-Dat zie ik nou bijna tegenovergesteld... Grappig hoe dat verschilt. Behalve het netter-in-het-verkeer-hoewel-mindere-rijkunsten, dat is zeker waar. Die vriendelijkheid is nou net datgene dat "nep" is, al is dat te kort door de bocht - ik vind "politiek correct" een betere term. Het zijn gewoon maniertjes, de omgangsmores, een beetje een toneelspel. Nou is vrijwel alle interpersoonlijk contact voor een deel toneelspel, maar op de ene plek toch een stuk meer dan op de andere. Voor de hand liggend voorbeeld: ik heb werkelijk nog nóóit van een Amerikaan (noch Aussie) als antwoord op de vraag "hoe is het" een serieus antwoord gekregen. Aussies zeggen altijd "fantááástic, thank you". Amerikanen antwoorden "great, thanks for asking, I really appreciate that". (Ik hoor er in gedachten altijd achteraan "in fact I love you so much for asking that question, please drop trou on the spot and I'll blow you right here right now".) Het is niet nép, het is gekunsteld.

En complimenten over mijn uiterlijk of kleding heb ik sowieso nog nergens ter wereld gehad maar dat ligt meer aan mij denk ik :P (MeanGreenGirl is feitelijk de eerste met dat sympathiek uitziende kerel 8-) )

Feitelijk doet zij hetzelfde :P
 
Of wanneer je op de vraag "how are you?" als antwoord geeft "i'm fine, how about you?". Dan horen ze het vaak niet eens :P

Stel je jezelf voor in the US of A, draaien ze zich om dan zijn ze je alweer compleet vergeten.
Had in de US een keertje geantwoord met:i'm not feeling very well today.

Dat past natuurlijk totaal niet in het antwoord wat men verwacht en men wist ook niet hoe te reageren :P
 
Ik dacht dat jij een vrouw was.

Hmmz... Waarom? Mijn MF-profiel geeft ook gewoon man aan, overigens.

Doe maar de groeten terug

Zal ik doen. Hij vroeg er nog om (ik zei dat 't voor een internetforum was). Ik moet z'n privé-kaartje nog ergens hebben.

Had in de US een keertje geantwoord met:i'm not feeling very well today.

Dat past natuurlijk totaal niet in het antwoord wat men verwacht en men wist ook niet hoe te reageren :P

Dat bedoel ik :) Je kunt Amerikanen helemaal van hun stuk brengen door een kleine afwijking in het toneelstukje te brengen. Voor veel Aziaten (Japanners!) geldt dat nog veel meer, overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan