Groeten we elkaar niet meer?

da blaost

MF'er
28 aug 2002
158
0
Oirschot
Ok, daargelaten dat die ander je niet zwaaien/groeten, '( is een motor toch een motor. Vaak als ik op een XT rijd :] zwaait er niemand (terug) behalve andere off road-motorrijders. Denkt de rest zeker dat je een brommer bent of zo ;( Als je dan weer op een toer/sport motor rijdt :) zwaait opeens weer bijna iedereen, maar juist nu groeten die enduro's weer niet (terug).
Hangt het van de motor waarop je rijdt af of je een ander groet? Volgens mij bij sommige motorrijders wel. Klopt het dan dat er categoriën van typen merken(rijders) zijn die vaak moeite hebben met (terug)groeten? Of denkt men ff wachten of hij zwaait, zo ja dan teruggroeten, zo nee dan ook niet groeten.
Elke motorrijder is het zelfde en heeft het motorgevoel in zich. Kortom er moet (nog) meer gezwaaid worden naar elkaar
:j maar dan zonder de middelvinger.
 
De enigste motorijers die niet zwaaien ( op de uitzonderingen na dan ) zijn toch alleen maar de pliesie ventjes die niet zwaaien..... Voelen die zich daar te goed voor ofzo :? :?

Maar ik groet dus wel...als ik ze tenminste zie
 
Ik rijd zelf op een oude motor (brik) en merk dat vooral de collega-brikrijders uitbunding terug groeten...terwijl de SSrijders veel minder uitbundig groeten. Chopperrijders groet ik nooit meer als eerst, 9 van de 10 keer geen groet terug....Maargoed, bijna iedereen groet dus terug.
 
Ik groet ook iedere motorrijder die ik zie en sja sommige zwaaien niet terug oa de harley en de low riders.



VFRiendelijke groetuh van een altijd zwaaiende
Speedy :]
 
Je bent dus "bi"??

Dat krijg je als je van 2 walletjes snoept! Misschien moet je 2 helmen aanschaffen met op de één een sticker "Ik heb ook een SS" en op de ander "Ik rijd ook XT".

:? :? :?
 
Ik zwaai niet als ik net op m,n bek ben gegaan.
Dus mijn excusses voor degene die ik van de week niet terug groette.
Was nogal chagerijnig.
 
Als het meer dan 50cc heeft en op twee wielen rijdt dan groet ik eigenlijk altijd wel. Op rotondes en als ik net in de ankers aan het gaan ben niet, want dan heb ik mijn beide handjes nodig.
Ik heb meestal niet zo in de gaten wat voor soort fiets het is, dus dat maakt niet uit. Bij politiemotors zie ik EERST een motorfiets en pas daarna dat er ook nog van die strepen op staan (dat is overigens niet handig!).
Het grappige is dat Harley rijders notoir schijnen te zijn voor niet groeten. Ik herken Harleys eigenlijk alleen maar als de berijders een baard hebben waarvan ik denk, pas toch op dat ie niet in je spaken komt, maar die groeten altijd wel terug.
Is wel een van de dingen waar ik vrolijk van wordt met motorrijden, dat er zo vriendelijk gegroet wordt :]
 
Een dergelijk topic bestaat al ruim een jaar :

Chopperrijders zwaaien niet

Tegenwoordig groeten chopperrijders me wel wat meer, maar misschien komt dat wel omdat ik nu heel uitbundig naar ze zwaai ;) Er is nog maar 1 botte lul van de week op een chopper geweest die te bang was om z'n stuur los te laten.
 
Ik groet ook iedereen
wave.gif
(wel +50cc)
 
Ik rijd zelf op een oude motor (brik) en merk dat vooral de collega-brikrijders uitbunding terug groeten...terwijl de SSrijders veel minder uitbundig groeten. Chopperrijders groet ik nooit meer als eerst, 9 van de 10 keer geen groet terug....Maargoed, bijna iedereen groet dus terug.

Dan ben ik die ene...

Ik groet zo mogelijk altijd. Valt me wel op dat er door de week meer gegroet wordt dan in het weekend....
Die mooiweercoureurs zullen zich wel te goed voelen.....of nog te onwennig op de plof zitten???

Alleen die Goldwing-cruiseschip-kapiteins groeten zelden terug.....te druk met radio luisteren ofzo... :)
 
IK groet iedere motorrijder als ik ze zie en kan groeten..
Mij valt het ook op dat er steeds meer niet terug groeten '(
 
Zwaai naar iedereen :} meeste zwaaien terug, zelfs pliessie.
Sjopper en HD inderdaad minder terugzwaai gehalte, maar stug doorzwaaien, zelfs naar rijscholen zwaai ik, vond het wel kool toen ik leste en iemand zwaaide :9
 
Zwaai naar iedereen :} meeste zwaaien terug, zelfs pliessie.
Sjopper en HD inderdaad minder terugzwaai gehalte, maar stug doorzwaaien, zelfs naar rijscholen zwaai ik, vond het wel kool toen ik leste en iemand zwaaide :9

:^
 
Over het algemeen groet ik naar iedereen.....

behalve naar harley's .... die lui groeten echt NOOIT!!!
slechts enkele heb ik meegemaakt die groeten.

Echter s'avond groeten harley's me wel ineens... komt volgens mij door mijn runninglights op mijn savage (teken dat het een amerikaan is geweest...meestal dan)

Sander
 
Ik groet ook naar alles wat meer dan 50cc , als het mogelijk is tenminste.
Maar steeds vaker gebeurt het dat zelfs SS rijders niet meer groeten naar elkaar, dit terwijl men van toerders en HD rijder toch vaker groetent.
En die indruk krijg ik de laatste tijd en meer van Ducati en R1 rijders dat deze zich blijkbaar te goed voelen om mede SS rijders of andere motorrijders te groeten.
 
De enigste motorijers die niet zwaaien ( op de uitzonderingen na dan ) zijn toch alleen maar de pliesie ventjes die niet zwaaien..... Voelen die zich daar te goed voor ofzo :? :?

Maar ik groet dus wel...als ik ze tenminste zie

Onjuist. Er zijn genoeg politie bikers die zwaaien. Sommigen met hun bonnenboekje en anderen gewoon het hun handen.

CU

DooV
 
Ik groet zodra het kan. De enige keren dat ik niet groet is als ik de motorrijder te laat zie of als ik aan het remmen ben.
En dan knik ik zelfs. Ik blijf gewoon vrolijk zwaaien.
 
Onjuist. Er zijn genoeg politie bikers die zwaaien. Sommigen met hun bonnenboekje en anderen gewoon het hun handen.

CU

DooV
Ik ben toch meer fan van de tweede variant... Dat komt een stuk vriendelijker over...

Ik groet zelf vrijwel altijd... Alleen als ik ze te laat zie of zelf druk bezig ben met remmen enzo wil ik wel eens niet groeten... O ja, en met 180+ op de autobahn...

Groet er ook nog iemand naar motorscooters... Zelf doe ik het meestal wel & dan zie je ze bijna van die hoopjes plastic afpleuren om maar goed duidelijk terug te zwaaien... :} Zelf bij die beamers C1 (rijden nogal veel rond in Keulen)..
 
Aloha allemaal,

Ik zwaai altijd, vind ik er gewoon bijhoren> Sommigen zeggen dat ze niet meer zwaaien omdat er nu zoveel motorrijders zijn. Ik zwaai ook altijd wel heel duidelijk, niet alleen vinger omhoog. Meestal zwaait iedereen dan ook terug.
 
Sinds ik wat meer vertrouwen heb in de fiets waar ik op rij met lessen groet ik meestal wel. Niet altijd even uitbundig want ik les meestal op zaterdag en dan is het een stukkie te druk in het verkeer om me hand van het stuur af te halen. :)

Wat me wel opvalt is dat er een hoop motorrijders heel afwachtend zijn met zwaaien naar lesmotoren. Wel naar m'n instructeur maar je ziet ze dan echt heel verast kijken als wij (diegene op de lesfiets) eerder zwaaien dan zij *D
Maakt dan ook niet uit of het nou chopperrijders of sportfietsrijders zijn, vreemd genoeg zwaaien andere lessers vaak niet terug :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan