Groeten we elkaar niet meer?

Kgroet naar iedereen op een motor, tenzij te verder dan 4 banen verwijderd zijn of dat ik harder ga dan 250. Dan heb ik meer aand8 nodig om te zorgen dat me hand niet wegwaait dan dat ik de fiets op de weg hou.

Soms groet ik ook wel vlak voordat ze mij passeren en meestal zijn ze dan net te laat met teruggroeten (spiegel) :z :z .

Kheb wel het id dat de mooie-zomer-zondagmiddag-rijders niet zo gauw teruggroeten. Je zit natuurlijk altijd onwennig op een motor als je maar 2k per jaar rijd.
 
Ik weiger te groeten naar die yuppies in die C1 van BMW en die zakenpiepeltjes op hun scooters!!!! voor de rest neem ik de moeite wel !!!!!
Nou rijd ik het hele jaar door,dus het begint wel es te vervelen dat handje opsteken. Dus als ik sommige MOTORrijders inhaal wil ik ook nog wel es een been uitsteken of knikken met mijn gehelmde hoofd.
 
Ik vraag me spontaan ineens ff af hoe men 's avonds (als het donker is) elkaar groet :? :? .
Ik wil nog wel eens met m'n licht seinen, maar of nou door de rest (koekblikken) gewaardeerd word weet ik niet, boeit me ook niet maartoch ben wel benieuwd
 
Zwaai naar iedereen :} meeste zwaaien terug, zelfs pliessie.
Sjopper en HD inderdaad minder terugzwaai gehalte, maar stug doorzwaaien, zelfs naar rijscholen zwaai ik, vond het wel kool toen ik leste en iemand zwaaide :9


stupid.gif
 
Ik groet gewoon altijd, zelfs motorscooters en lessers. Alleen niet als ik op de snelweg rijdt, hoewel ik daar met m'n chopper bij voorkeur niet veel te vinden ben. :)
 
Hallo allemaal,

ik ben het eigenlijk niet echt met jullie eens. Ik vind het groeten op de motor iets wat vroeger erg leuk was omdat er niet zoveel motorrijders waren, maar tegenwoordig ben je meer aan het zwaaien dan met 2 handen aan je stuur aan het rijden. Ik zwaai dan ook lang niet altijd meer want ik vind het eigenlijk een beetje onzin....

Succes allemaal en zwaai ze...
 
Ik zal ook zoveel mogelijk zwaaien, vindt dit net zo leuk aan het motorrijden die solidariteit. Dat vind je eigelijk enkelbij motards en truckers, waarschijnlijk omdat we allebei door de rest bekeken worden als uitschot meestal :(
 
Ik vraag me spontaan ineens ff af hoe men 's avonds (als het donker is) elkaar groet :? :? .
Ik wil nog wel eens met m'n licht seinen, maar of nou door de rest (koekblikken) gewaardeerd word weet ik niet, boeit me ook niet maartoch ben wel benieuwd

Ook 's avonds gewoon je hand opsteken, valt wel op hoor. (tenzij je zo'n donker vizier hebt wellicht :) ) Seinen met 't licht ben ik geen voorstander van. Als 'n motorrijder dat bij mij zou doen zou ik gelijk denken dat ik m'n lampen verkeerd heb afgesteld o.i.d. In elk geval zou ik het in eerste instantie niet direct als 'groet' opvatten denk ik. En voor de koekblikken lijkt 't me ook niet echt prettig, die krijgen dan volgens mij de indruk dat die motor achter hun wel erg graag voorbij wil ofzo.
 
Dat er nu steeds meer motoren rijden vind ik geen reden om niet te gaan groeten.
Ik rij nog niet zo lang motor dus weet niet hoe het 'vroeger' was maar heb nu niet het idee dat ik constant met 1 hand moet rijden.

Probeer gewoon alle motoren die ik op tijd zie te groeten als ik de mogelijkheid heb. Geeft toch een goed gevoel zo'n wederzijdse groet.
 
Ik groet alles en iedereen. Motorrijders, brommers, ruiters, maakt niet uit. Enige uitzondering: als ik in de spits rij en te druk bezig ben met mijn voorganger niet te rammen.
 
Groet er ook nog iemand naar motorscooters... Zelf doe ik het meestal wel & dan zie je ze bijna van die hoopjes plastic afpleuren om maar goed duidelijk terug te zwaaien... :}


Heeeee ik groet altijd en ik val er nooit af!

Was van het weekend mijn nieuwe "hoopje plastic" *D , Blauwe Silverwing, een beetje aan het inrijden, en vanwege dit topic toch eens opgelet wat voor motor gereden wordt door de gasten die niet terugzwaaien. Gisteren (zondag, zalig weer, 240 km in de polders tussen Den Bosch, Vianen, Gorinchem en Breda. Ja, veel zigzaggen, ik weet het) viel het me op dat eigenlijk alleen de wegracers niet terugzwaaien, en dan niet omdat ze zo hard gaan of zo.

Maakt niet uit, ik blijf zwaaien :]
 
Ik groet meestal iedereen

behalve als ze in korte broek ofzo op de motor zitten |(

behalve scooters (motor) en als ik het te laat zie ofzo.
Houd er niet zo krampachtig aan vast dat ik iedereen perse moet groeten.
Stoppen doe ik wel als ik op tijd zie dat er iemand aan de kant staat.
 
behalve als ze in korte broek ofzo op de motor zitten |(

En als er nou eens een mooie blote dame op een motor rondtuft, groet je dan ook niet ? Of ze nou in korte broek en shirtje rijden of niet, ik groet echt wel hoor. Ieder heeft z'n eigen keuzes, wil hij rijden zonder beschermende kleding? Prima, gaat ie op z'n bek ? Dan moet ie niet janken dat het zo zeer doet. Maar ik zal er niemand op aanspreken en geen onderscheid maken naar wie ik wel of niet groet.
 
Leerde ik niet op mijn 1ste motorrijles;

"met links koppelen en met rechts gas en groeten"

Dit is mij immers altijd bijgebleven.
Maar ik zie ook inderdaad steeds minder mototrijders groeten.
Ze zijn zelfs in catagorien te plaatsen.

1. Wie kent ze niet, die stoere boxermotoren. Een klasse apart.
De BMW motorrijder voelt zich al gauw opgehemelt met die duitse
truttenschudder tussen de benen. En als ze dan een manier van groeten hebben
dan knikken ze alleen maar met het hoofd. Dit om hun handen niet van die
mieterige handvatverwarming te halen. Uitzonderingen daargelaten, want wat mij
opvalt is dat de sportieve BMW rijder wel groet. Alleen die op de dikke
toerbuffels hebben een aura tssssss.

2. de chopperrijder groet niet zo veel meer naar sport/tourrijder en andersom ook
minder is uit eigen onderzoek naar voren gekomen. Waarom dit zo is is mij
onbekend, misschien dat iemand mij hier informatie over kan geven.

3. en klasse 3 zijn de heren met de snor en gouden zonnebril.
Hier groet ik ook niet naar. (hebbik ook zo mijn redenen voor)


maar voor de rest. Motorrijders hier spreekt dominee Murdock.
In de bijbel staat bij psalm 3 vers 15.

"motorrijders begroet elkaar als zijnen vriend"

en zo is het maar net.
Amen.....
 
Leerde ik niet op mijn 1ste motorrijles;

"met links koppelen en met rechts gas en groeten"

...en vervolgens je achterligger in je nek zeker??

(knip)

1. Wie kent ze niet, die stoere boxermotoren. Een klasse apart.
De BMW motorrijder voelt zich al gauw opgehemelt met die duitse
truttenschudder tussen de benen. En als ze dan een manier van groeten hebben
dan knikken ze alleen maar met het hoofd. Dit om hun handen niet van die
mieterige handvatverwarming te halen. Uitzonderingen daargelaten, want wat mij
opvalt is dat de sportieve BMW rijder wel groet. Alleen die op de dikke
toerbuffels hebben een aura tssssss.

ik rij ook op een boxer en als ik alleen maar knik is het omdat ik mijn handen effe nodig heb ergens anders voor, koppelen bijvoorbeeld. als ik dan met rechts ga groeten valt mijn motor helemaal stil en lig ik vervolgens op mijn bek, dus dan maar effe een knikje...
 
Wat is dat nou toch met dat niet zwaaien.....?

Zou het komen, omdat het gros van de mensen zich te goed voelt of, omdat men gewoon geen zin heeft om te zwaaien.

Ik baal er eigenlijk wel een beetje van, dat mensen alleen naar hun 'eigen soort' zwaaien. Een motor is toch zeker een motor???

In ieder geval zwaai ik naar iedereen. Pliesie en lesmotoren niet uitgezonderd!

Greetz,

Ruben
 
Wat is dat nou toch met dat niet zwaaien.....?

Zou het komen, omdat het gros van de mensen zich te goed voelt of, omdat men gewoon geen zin heeft om te zwaaien.

Ik baal er eigenlijk wel een beetje van, dat mensen alleen naar hun 'eigen soort' zwaaien. Een motor is toch zeker een motor???

In ieder geval zwaai ik naar iedereen. Pliesie en lesmotoren niet uitgezonderd!

Greetz,

Ruben

Hoera! :)
 
"met links koppelen en met rechts gas en groeten"

Zo doen chopperrijders het dus? Ja dan is het niet zo gek dat ik het handje niet zie. Ik groet altijd met links, het gas houd ik er gewoon op.

Het moet dus zijn "Met links koppelen en groeten, met rechts gas geven en remmen" :)
 
Ik groet alles op 2 wielen, soms ook onder de 50 CC :]

Hoe ouder het barrel hoe hoger het handje :}
En tja, ik moet concluderen dat we een nieuwe Janopdeplof in Hengelo hebben, die groette wel terug ;)
 
Leerde ik niet op mijn 1ste motorrijles;

"met links koppelen en met rechts gas en groeten"


Ehhhh Murdock, nu wil ik niet al te vervelend zijn hoor, maar die 1ste motorrijles, daar was ik ook bij. :}
Weet je nog die goeie ouwe tijd op de cb-tjes. '(
Nu kan ik me nog herinneren dat Erik wel ff liet zien wat je allemaal met zo'n dingetje kan doen , maar ik kan me niet herinneren dat i heeft gezegd met RECHTS gas en groet. Lijkt me ook logisch want de enige die dat dan zien dat zijn die 'fijne'scooterrijders en daar willen we zo weinig mogelijk mee te maken hebben *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan