Groeten we elkaar niet meer?

Eigenlijk zou er een afspraak moeten zijn over HOE te groeten.
Je hebt er die een complete Hitlergroet doen en er zijn er die alleen hun pink 1 cm omhoog doen. Zowel het een als het ander is belachelijk.
Hand aan je stuur laten en je vingers strekken is redelijk normaal of hand los en lichte handgebaar maken naast stuur. Ik doe het laatste meestal (maar niet tegen HD rijders) en het eerste als ik hard rijdt.
Op de snelweg (met vanrailmiddenberm) groet ik alleen terug als de ander eerst groet.
 
ik groet ook naar alles en iedereen, gewoon de hand los en strekken maar, en doet de ander het nog uitbundeger dan ik ook nog hoger.

vaak doen chopperts het niet, die krijgen dan een denkbeeldige vinder.

mn vriendin vind het stom als ik groet omdat er soms niet word terug gegroet, maar ik vind dat dat meer over die andere dan over mij zegt.

dus allemaal even die handjes in de lucht@!!!!!!!
 
Op maandag 02 september 2002 21:32 schreef RFerko600R het volgende:Ehhhh Murdock, nu wil ik niet al te vervelend zijn hoor, maar die 1ste motorrijles, daar was ik ook bij. :}
Weet je nog die goeie ouwe tijd op de cb-tjes. '(
Nu kan ik me nog herinneren dat Erik wel ff liet zien wat je allemaal met zo'n dingetje kan doen , maar ik kan me niet herinneren dat i heeft gezegd met RECHTS gas en groet. Lijkt me ook logisch want de enige die dat dan zien dat zijn die 'fijne'scooterrijders en daar willen we zo weinig mogelijk mee te maken hebben *D

Ik ga een nieuw topic openen. Ik ben nu toch wel HEEL benieuwd wat er nu zo mis is met scooterrijders.
 
als ik in mijn open sportwagen rijdt, groeten andere in zo'n auto mij ook, al kom je elkaar wat sporadiger tegen. Toch een kwestie van tot welke groep je behoord.
Heel vroeger hebben de automobilisten elkaar ook gegroet. Totdat het ietsje drukker op de weg werd.
 
Ik heb jaren in een VW kever gereden, die groeten elkaar ook. De bestuurders dan, volgens mij kan dat plaatwerk het niet veel schelen. Daarbij overigens nooit gemerkt dat de brilletjes de 1300's niet groeten en de ovaaltjes de olifantenpootjes niet of zo. Een kever is een kever is een kever.
 
Ik ga een nieuw topic openen. Ik ben nu toch wel HEEL benieuwd wat er nu zo mis is met scooterrijders.

Niks hoor ze moesten alleen in de wei staan en melk geven :+ .

Ik wil natuurlijk niet generaliseren, maar je hebt zoveel van die kamikaze (brom)scooterrijders, die moesten ze van de weg halen en nooit mee laten rijden. :j
Ff voor de misverstanden. Als ik zeker weet dat er een MOTORscooter aankomt groet ik gewoon hoor :]
 
Ja, het is me wat met dat groeten. Afgelopen zondag met neefje achterop zo'n 350km gereden waarvan het gros op de populaire dijk- en bosweggetjes. Ik groet in principe iedereen maar in de praktijk blijft daar misschien een kwart van over. Zeker als een groep je tegemoetkomt blijf je groeten en je hebt meestal wel meer te doen als er een "passerende" rijstijl op na houd. Voorts kan je mensen (en dan bedoel ik zowel motoren als auto's) groeten en/of bedanken tijdens het inhalen door je rechterbeen uit te steken. Ik zie het hier niet veel maar in o.a. in Frankrijk is het gewoonte dat ze bedanken als je met de auto opzij gaat of een teken geeft dat ze veilig kunnen passeren.
 
Even een oud topic een schop geven :)

Ik stap net van de lesmotor af......kkkkkkkkkoud!!!! Maar onderweg dus wel een enkele motorrijder tegengekomen.....en allemaal groeten ze terug, weliswaar was ik de eerste die groette, maar na een kleine aarzeling gaat toch het handje omhoog. Is toch heerlijk, hierdoor krijg ik steeds meer zin om de weg op te gaan met de motard! Is altijd fijn een gevoel van saamhorigheid.

En zeker de vriendelijke gebaren als iemand voor jou aan de kant gaat zodat je kunt inhalen zijn fijn voor de stemming op de weg. Laatst reed ik op de a6, was een beetje druk, verkeer reed 100, ik reed achter een rij auto\'s en naast me een vrachtwagen die even hard reed, ik zag in m\'n achteruikijkspiegel een kerel op een R1 aankomen zigzaggen en die bleef achter mij hangen. Ik heb even m\'n pinker naar links gedaan en ben zoveel mogelijk links gaan rijden, motorrijder ging ertussendoor, vriendelijk handgebaar, en moooaaapppp! Da\'s toch heerlijk? :)

Beter dan al die middelvingers en seinlichten die ik altijd naar me toegeworpen krijg |( Of van die mensen die ineens jeuk aan hun voorhoofd hebben en daar hard met hun vinger op beginnen te beuken om te krabben. ;) :)

Anyway, ik groet vanaf nu dus iedereen die op 2 wielen (of 1 wiel :9~ ) rijd...
 
Ik groette altijd met een knipoog maar kwam er pas achter dat ik een donker vizier draag. ;) ;)

Dus vanaf nu zwaai ik gewoon.......naar iedere motorfiets natuurlijk, met kuip, hoog-en laag stuur, baard, topkoffers, zonnebrillen, goudenn tanden maakt me niet uit. :] :]

Serieus: Gewoon blijven doen dat zwaaien! :) :)
 
Als het meer dan 50cc heeft en op twee wielen rijdt dan groet ik eigenlijk altijd wel. Op rotondes en als ik net in de ankers aan het gaan ben niet, want dan heb ik mijn beide handjes nodig.
Ik heb meestal niet zo in de gaten wat voor soort fiets het is, dus dat maakt niet uit. Bij politiemotors zie ik EERST een motorfiets en pas daarna dat er ook nog van die strepen op staan (dat is overigens niet handig!).
Het grappige is dat Harley rijders notoir schijnen te zijn voor niet groeten. Ik herken Harleys eigenlijk alleen maar als de berijders een baard hebben waarvan ik denk, pas toch op dat ie niet in je spaken komt, maar die groeten altijd wel terug.
Is wel een van de dingen waar ik vrolijk van wordt met motorrijden, dat er zo vriendelijk gegroet wordt :]

Ik heb ook meer als 50cc maar ik heb nog nooit motorrijders zien groeten :X

Mischien komt het omdat ik nog op me raceplee rondknor :)
 
Wat is zelf erg gaaf vond was dat ik toen ik 31 december mn eerste motor ging kopen. Ik ging even een proefrit maken op et ding en ik was net 1 weg opweg om het maar es zo te zeggen en meteen de eerste de beste motorrijder die langs kwam stak zn hand op. Wordt je toch wel vrolijk van :)
Ik was alleen veel te druk bezig om te wennen aan de fiets dus ik had et pas te laat door, oh ja; cool er wordt vanaf het eerste begin al gegroet :}
 
Ik werd tijdens mijn rijles ook gegroet, regio dronten, emmeloord, was wel leuk voel je je erbij horen. Groet zelf ook naar lessers, maar die zijn altijd druk bezig met hun eigen dingen, logisch
 
Ik groet ook altijd zoveel mogelijk en ook naar de politie. Het gaat uiteindelijk om \"ik rijd motor\" gevoel. :]

Alleen vraag ik me af of er ook gegroet wordt als je een andere motorrijder inhaald. Hoe groetje dan :? Als je je rechterhand gebruikt dan haalt de ingehaalde motorrijder jou weer in :) En met links vind ik niet geheel veilig, omdat je dan je lichaam moet draaien. Dus het linkerbeen ofozo :?

Gr,

Mark
 
Op zaterdag 31 augustus 2002 19:04 schreef biertje? het volgende:
Valt me wel op dat er door de week meer gegroet wordt dan in het weekend....
Die mooiweercoureurs zullen zich wel te goed voelen.....of nog te onwennig op de plof zitten???

Sorry, ik groet eigenlijk altijd. Behalve als:
-ik moet koppelen, maar dan knik ik.
-ik boven de 180 rijd.
-de andere rijder op een driewieler zit (trike, geen zijspan). Vind ik wannabee-motorrijders.
Driewieler=de nadelen van een auto en motor in 1 voertuig stoppen.
 
Ik groet ook altijd zoveel mogelijk en ook naar de politie. Het gaat uiteindelijk om \"ik rijd motor\" gevoel. :]

Alleen vraag ik me af of er ook gegroet wordt als je een andere motorrijder inhaald. Hoe groetje dan :? Als je je rechterhand gebruikt dan haalt de ingehaalde motorrijder jou weer in :) En met links vind ik niet geheel veilig, omdat je dan je lichaam moet draaien. Dus het linkerbeen ofozo :?

Gr,

Mark

Als ik in die situatie al groet, doe ik dat meestal tijdens het inhalen. Door even naar rechts te kijken trek je vaak wel de aandacht en knik je even. Handje heeft hier inderdaad weinig zin.

Ik groet overigens altijd. Behalve tegen trike rijders. Vind dat die het motor-gevoel toch echt missen. Motoren met zijspan groet ik ook altijd naar, evenals off-roads, tourfietsen, choppers, SS.. alles.
 
Ik ben van huis uit \'opgevoed\' dat motorrijders elkaar groeten.... Ik doe het ook altijd. alleen je kan net zo goed je hand omhoog blijven houden, want de hele wereld rijdt tegenwoordig dikke brommer.

maar toch een oproep aan iedereen:

BLIJVEN ZWAAIEN, SOCIAAL EN HET HOORT ERBIJ!! het versterkt toch het gevoel van het echte motorrijden, niet dan!?
 
Ik groet ook altijd zoveel mogelijk en ook naar de politie. Het gaat uiteindelijk om \"ik rijd motor\" gevoel.

Alleen vraag ik me af of er ook gegroet wordt als je een andere motorrijder inhaald. Hoe groetje dan Als je je rechterhand gebruikt dan haalt de ingehaalde motorrijder jou weer in En met links vind ik niet geheel veilig, omdat je dan je lichaam moet draaien. Dus het linkerbeen ofozo

Gr,

Mark

Daar hebben ze het rechterbeen voor uitgevonden...... Maar daar heb ik ook niet altijd zin in, vooral niet als ik mn benen uit die retekoude wind probeer te houden.
 
....en op 3 wielen?....

Zijspan wel, trike niet :P Van motorscooters en offroads heb ik meestal te laat pas door dat het een motor is (omdat ik dan het kenteken in de spiegel zie :P ) dus dat schiet dan niet meer op om dan nog te groeten, maar verder groet ik alles waar je A voor nodig dreigt te hebben.

Zelfs in de auto groet ik, maar om een of andere reden groet niemand dan ooit terug :? :z :+
 
Ik ben van huis uit \'opgevoed\' dat motorrijders elkaar groeten.... Ik doe het ook altijd. alleen je kan net zo goed je hand omhoog blijven houden, want de hele wereld rijdt tegenwoordig dikke brommer.

maar toch een oproep aan iedereen:

BLIJVEN ZWAAIEN, SOCIAAL EN HET HOORT ERBIJ!! het versterkt toch het gevoel van het echte motorrijden, niet dan!?
Met dit weer zwaait iedereen weer, want de mooiweerrijders zitten in hun koektrommels...
 
Terug
Bovenaan Onderaan