groeten we maxiscooters?

maxiscooters groeten?

  • Jawohl mein Führer!

    Stemmen: 50 37,9%
  • Nein mein Kommandant!

    Stemmen: 82 62,1%

  • Totaal aantal stemmers
    132
als ik hem herken als maxi scooter wel, vooral de burgman is makkelijk te herkennen, en de aprilia atlantic ook.

waarom:

we zaten op een terras, en er kwam een man naar ons toe, praatje gemaakt, wat bleek:
hij heeft vanaf zn 18e motor gereden, (dat was dus 25 jaar) alleen heeft ie een arbeidsongeval gehad, en kan niet zijn been hoog opzwaaien, hij kan dus niet opstappen op een motor en de houding van zijn ene been kon ie op een motor niet goed uithouden. aangezien ie op een scooter zijn knieeen dichter tegen elkaar kon houden was dat fijner

maar motorrijden zat in het bloed bij hem! DAAROM zwaai ik naar maxiscooters.. wat als je niet anders kan... het blijven motorrijders...
 
maxiscooter = MOTORscooter dus ja ook ik groet een maxiscooter, want MOTORrijders groeten elkaar toch. Toch...?
 
ik zwaai er ook naar.
Afwachten is iets dat ik ook niet doe, deze rijders hebben waarschijnlijk hetzelfde gevoel: gaat die met zijn "echte", zwaardere, sportievere,... motor zwaaien of niet, als ze zelf eerst zwaaien en de "echte" motorrijder zwaait niet terug, dan is het voor hen ook lullig.
Daarom: gewoon zwaaien, als ze bij de motards willen horen, dan zullen ze wel terug zwaaien.
 
Iets te vaak foutje gemaakt en naar een 'gewone' scooter gezwaaid. Sindsdien zwaai ik alleen terug naar Motorscooters 8-)
 
Nou ben ik er niet zo heel erg in thuis hoor, maarreeuhhhh...een SilverWing een maxi-scooter? Ik dacht altijd dat een SilverWing het kleinere broertje/zusje van de GoldWing was. De 500/600cc-versie dus. En dat leek me toch aardig op een motor lijken.

Maar om op het topic terug te komen....Ja...Ik groet ook maxi-scooters. :]
 
Ik dacht altijd dat een SilverWing het kleinere broertje/zusje van de GoldWing was. De 500/600cc-versie dus. En dat leek me toch aardig op een motor lijken

Nou, weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie is een Silverwing wel degelijk een scooter hoor. Heeft mijns inziens niets weg van de Goldwing.
http://www.honda.be/fl/mc/15048_955.htm
Ik weet nu ook niet of "maxiscooter" het meest consequente woord was. Ik bedoelde gewoon scooters > 50cc... :z
 
Inderdaad, terugzwaaien, dus kortom: afwachten en kijken of het een motorrijder-in-hart-en-nieren is (en dus zwaait) en dan zwaaien. Wat me nl opvalt is dat dse meesten zelf al niet zwaaien. Voelen ze zich te goed voor ofzo...
Ik denk dat ze er mee zijn opgehouden omdat er toch niemand terugzwaait.
beetje kip-en-ei kwestie
 
Laatst bewerkt:
hoi , ja ik groet ze en nog graag ook , en ja ik rijd zelf met een scooter en ben daar fier op! soms zie ik ze terug groeten fijne gasten,andere zie ik nog net in mijn spiegel als ik ze voorbij reed en ze nog vlug een groetje deed.(voornamelijk in de bochten zalig)ja hoor ook wij kunnen plat je moet het eens proberen dadelijk gedaan met vooroordelen ,ik zie niemand anders onder de moto rijders maar voel wel dat wij niet geaccepteerd worden , misschien toch spijtig er zijn best toffe gezellige mensen tussen de scooters rijder.
groetjes verder en rij veilig "geniet van het snelheids lemiet"
 
hallo

ik rij op een burgman an 650 :] wat ik zeker een motor vind anderen vinden soms van niet dat is dan hun idee van motorrijden Het is mischien om dat ze gewoon niet beter weten Zij die neerkijken op een maxiscooter zijn het woord motorrijder niet waard Wat zou het toch saai zijn als we allemaal hetzelfde moesten willen voor mij zijn alle rijders gelijk en ik zwaai wel,ook naar NIET scooter rijders
ps probeer eens een scooter te volgen die aan het verkeerslicht vertrekt u komt misschien wel te laat Wie weet is het daar wel om dat er veel niet zwaaien
nog vele MOTOR-GROETEN en hou het veilig op de weg voor ons allemaal
 
Tuurlijk groeten!!!
Zelf ben ik begonnen op een Vespa 150 cc scooter. En geloof me, er is meer lef voor nodig om op zo'n ding tussen de vrachtwagens te slipstreamen dan op mijn 750cc 190km p.u. te rijden.
Scooters zijn fun!!!
 
Yep, men heeft het tegenwoordig over maxiscooters maar ze hebben meer met een motor te maken dan met een scooter, zeker gezien de huidige technieken die er onder schuil gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan