groeten we maxiscooters?

maxiscooters groeten?

  • Jawohl mein Führer!

    Stemmen: 50 37,9%
  • Nein mein Kommandant!

    Stemmen: 82 62,1%

  • Totaal aantal stemmers
    132
Die maxi scooters groet ik wel, soms die 150 cc gewone scooters ook (als ik het in de gaten heb), motoragenten ook (soms reageren ze verbaasd), soms lessers of lesinstructeurs. Trike's niet, dat heeft niks met motorrijden te maken.
ANWB motor, ambulance motor groet ik ook. Je weet nooit of je ze nodig hebt ;)
En kan je niet met de hand groeten (koppelen/gas geven) dan steek ik wel een voetje uit of knik ik ff. Of draai m'n hoofd ff z'n/haar kant op zodat ie weet dat ik 'm gezien heb. Het verkeer is hier toch al zo saai/hard/aggressief, je kunt er altijd wat meer lol in brengen.......
Weet nog dat Jeffrey de Vries eens zei: "De ideale motor? Een Tmax 500 met meer vermogen, rijd ik iedereen zoek mee." (of iets in die richting).
 
Geen idee. Ik groet uit pure macht der gewoonte zonder een studie te maken van waar ik nou eigenlijk naar zwaai en of het wel of niet terugzwaaid. Boeit me gewoon niet.
Daar zitten ongetwijfeld ook (maxi-)scooters,brommers, en auto's met 1 defekte koplamp tussen.
 
een scooter niet kunnen bijhouden, 'k denk het toch niet...

Reken maar dat jij na het stoplicht tegen een Suzuki Burgman 650, Honda Silverwing, Yamaha Tmax en de andere grote (italiaanse) scooters van Piaggio, Aprilia en Gilera alléén nog maar de gestroomlijnde achterkant ziet! Een ER-5, CB500 en GS500 hebben geen schijn van kans! En zie met een beetje begaafde en ervaren motorscooterpiloot ze dan ook nog maar eens in de bochtjes bij te houden (wat overigens voor meer typen motoren geldt: de bestuurder is vaak belangrijker dan die 20 pk extra...). Nee een Burgman is niet sneller dan een Gixxer. Maar het zal je verbazen hoe moeilijk een scooter te pakken is. Ze hebben niet zoveel peekaatjes, maar het toerental van de motor wordt bij het sporten wel altijd op het optimale gehouden! ;) :]

Nee ik heb geen scooter. Ja ik groet ze wel.
 
Reken maar dat jij na het stoplicht tegen een Suzuki Burgman 650, Honda Silverwing, Yamaha Tmax en de andere grote (italiaanse) scooters van Piaggio, Aprilia en Gilera alléén nog maar de gestroomlijnde achterkant ziet!

Reken maar dat zo'n scooter'tje me er niet uit trekt! (al moet ik 'em omver trappen ;) )

En nee, ik groet ze (nog steeds) niet.
 
voor Mr Ed O-)

hard rijden is GEEN kunst asociaal zijn ook niet u bent het perfekte voorbeeld hier van

nou nou... rustig

hij geeft in iedergeval toe dat het een afgang is wanneer een scooter je inhaalt of er ui trekt


en ik zwaai naar alles zolang het maar geen scooter is...
 
Reken maar dat zo'n scooter'tje me er niet uit trekt! (al moet ik 'em omver trappen ;) )

En nee, ik groet ze (nog steeds) niet.

Ik reken er inderdaad op dat een willekeurige scooter er niet een R1 uittrekt. Mag ook wel met het drievoudige vermogen, da's geen kunst natuurlijk.

Dus je groet ze "(nog steeds)" niet. Volgend seizoen wel? :X

Maar wat is nou het verschil tussen een R1 en een scooter? Twee wielen, hetzelfde rijbewijs is noodzakelijk, de één wat makkelijker en comfortabeler te berijden dan de ander, de ander trekts iets harder op en kan met de juiste bestuurder wat harder door de bocht. De scooter is gewoon een andere klasse motor, net zoals een GoldWing niet rechtstreeks met een Blade is te vergelijken, geldt dat ook voor een Tmax en een R1. Maar groet lekker wie je wilt! Wie/wat groet je nog meer niet? Choppers? BMW's? Italianen? Alles onder de 250cc? Alles wat ouder is dan 5 jaar? Wat een willekeur... ;) *D
 
Nee. Nepmotors. Van die figuren die zelf nooit een scooter hebben gehad, eindelijk ééntje kunnen betalen, maar niet het risico willen lopen een bon te krijgen voor het opvoeren :r :+
 
hard rijden is GEEN kunst asociaal zijn ook niet u bent het perfekte voorbeeld hier van

Beweer ok niet dat het een kunst is, wil alleen maar aangeven dat ik NIET de achterkant van eea scootertje zal zien.

En ja, ik ben een perfect voorbeeld.. alleen niet van hetgeen wat U schetst. Maar ja, je kunt ook niet echt een beeld van me hebben (kan er wel eentje opsturen) aangezien U mij niet kent (wat niet geheel onlogisch is aangezien we posten op een forum :P ).

Overigens, beeldjes van mij kosten 49,95 euro plus 15 euro verzendkosten.
 
Ik reken er inderdaad op dat een willekeurige scooter er niet een R1 uittrekt. Mag ook wel met het drievoudige vermogen, da's geen kunst natuurlijk.

Dus je groet ze "(nog steeds)" niet. Volgend seizoen wel? :X

Maar wat is nou het verschil tussen een R1 en een scooter? Twee wielen, hetzelfde rijbewijs is noodzakelijk, de één wat makkelijker en comfortabeler te berijden dan de ander, de ander trekts iets harder op en kan met de juiste bestuurder wat harder door de bocht. De scooter is gewoon een andere klasse motor, net zoals een GoldWing niet rechtstreeks met een Blade is te vergelijken, geldt dat ook voor een Tmax en een R1. Maar groet lekker wie je wilt! Wie/wat groet je nog meer niet? Choppers? BMW's? Italianen? Alles onder de 250cc? Alles wat ouder is dan 5 jaar? Wat een willekeur... ;) *D

Scooters (net zoals maxi scooters) worden meestal gebruikt door mensen die gewoon omwille van omstandigheden ermee rijden. Maxi scooters meestal door mensen om rapper op hun werk te raken en scooters door de jeugd omdat ze niet met een auto mogen rijden. Deze groepering zal dan ook zelf niet geneigd zijn om te groeten. Ik heb dan nog nooit 2 scooters elkaar zien groeten trouwens, waarom dan met een moto en scooter ?

Als de ene groet, groet ik uiteraard terug. Maar aangezien dat bijna nooit gebeurd...
 
Beweer ok niet dat het een kunst is, wil alleen maar aangeven dat ik NIET de achterkant van eea scootertje zal zien.

En ja, ik ben een perfect voorbeeld.. alleen niet van hetgeen wat U schetst. Maar ja, je kunt ook niet echt een beeld van me hebben (kan er wel eentje opsturen) aangezien U mij niet kent (wat niet geheel onlogisch is aangezien we posten op een forum :P ).

Overigens, beeldjes van mij kosten 49,95 euro plus 15 euro verzendkosten.

doe mij er maar 1 ;)
 
Scooters (net zoals maxi scooters) worden meestal gebruikt door mensen die gewoon omwille van omstandigheden ermee rijden. Maxi scooters meestal door mensen om rapper op hun werk te raken en scooters door de jeugd omdat ze niet met een auto mogen rijden.

Goed, vanaf nu dus ook geen woonwerk-fietsen meer groeten, want die worden net als scooters "gebruikt door mensen die gewoon omwille van omstandigheden ermee rijden". Maar Errorken, je denkt toch niet écht dat "de jeugd die nog geen auto mag rijden" wél op een motorscooter mag rijden? ALS er jeugd is dat eerder "A" dan "B" haalt stappen die meestal op een tot 25 kW teruggetunede ss!

In Italië wordt de scooter inderdaad meer als vervoermiddel dan als genotmiddel gebruikt. De scooterbestuurders die ik ken hebben daarvoor gekozen vanwege de vele andere voordelen die een scooter biedt.

Informatie uit het land van de "originele" scooter: Een Vespa is een "Vespa", elke niet-Vespa is een "Scooter", óók de diverse Italiaanse merken... ;)
 
Goed, vanaf nu dus ook geen woonwerk-fietsen meer groeten, want die worden net als scooters "gebruikt door mensen die gewoon omwille van omstandigheden ermee rijden". Maar Errorken, je denkt toch niet écht dat "de jeugd die nog geen auto mag rijden" wél op een motorscooter mag rijden? ALS er jeugd is dat eerder "A" dan "B" haalt stappen die meestal op een tot 25 kW teruggetunede ss!

In Italië wordt de scooter inderdaad meer als vervoermiddel dan als genotmiddel gebruikt. De scooterbestuurders die ik ken hebben daarvoor gekozen vanwege de vele andere voordelen die een scooter biedt.

Informatie uit het land van de "originele" scooter: Een Vespa is een "Vespa", elke niet-Vespa is een "Scooter", óók de diverse Italiaanse merken... ;)

Je moet leren lezen. Ik zei dus dat meestal de jeugd op scooters rijd.
Verder zie je ook het woord "meestal" staan. Dwz dat je niet iedereen over die kam kan scheren, maar dat het in veel gevallen wel zo is.

Dat verklaard ook waarom die categoriën meestal niet groeten.
 
Ik heb nog geen "jeugd" op motorscooters zien rijden...

En dat "in veel gevallen" en "meestal", zelf dáár durf ik over te zeggen dat het niet zo is! Wel eens gereden? Zo'n scootertje? ;)

Nieuw: nu naast foto's ook BEELDEN van Mr. Ed!!! :+
 
ben van mening eens: niet alle scooterrijders zijn jonge mensen, ik ben de jongste van onze klub (35 jaar) en de oudste is 72 jaar de rest zit er tussen in,
de meeste hebben allemaal wel al andere motoren gehad (buiten scooters)en vinden deze ook nog steeds tof en mooi om aanzien ,maar het gemak dat je bij een scooter hebt kun je nergens anders kopen. ook om te toeren wij rijden 400km op een dag geen autosnelweg maar kleine binnewegjes en hebben geen last dat onze pasagier gaat klagen over een pijnlijk gat of dergelijke. wij rijden en laten rijden zijn niet asociaal tegen over andere iedereen op twee wielen is een motar willen of niet discrimineren is niet voor ons weg gelegd!
doei
 
[offtopic]Mr Ed, als het sneller moet: een foto is een stilstaand BEELD[/offtopic]

Tuurlijk groet ik motorscooters, zeker als ik ze vanmiddag met dit pestweer tegenkom. Tsss, beetje scotterrijders af lopen plassen omdat ze geen echte motorrijders zouden zijn terwijl meer dan de helft hier z'n Rnogwat binnen laat staan omdat het regent :+ Dat ding is van staal, niet van suikerwater.

Oh ja ik mis een optie in de poll: "rot op met je poll!" ;)
 
[offtopic]Mr Ed, als het sneller moet: een foto is een stilstaand BEELD[/offtopic]

Tsss, beetje scotterrijders af lopen plassen omdat ze geen echte motorrijders zouden zijn terwijl meer dan de helft hier z'n Rnogwat binnen laat staan omdat het regent :+ Dat ding is van staal, niet van suikerwater.

Hey! Ik pak altijd de R1. Ding staat nu ook te verroesten op 't werk!

Oja, ik moet meerdere beelden hebben, dus een foto is niet afdoende.
 
Nooit, vind het veredelde scooters. Scooters groet ik zeker niet en dan deze ook niet. Al zit de paus erop :] .

Groetjes Yellow

Zo'n reactie dan ook echt onbegrijpelijk hè... ;( Een Scooter is en Scooter (geen "veredelde scooter", wat YS daar ook mee mag bedoelen). Nu de laatste 15 jaar de bromscooter is op komen zetten, is ineens de echte scooter minderwaardig geworden. En waarom? Omdát het een scooter is? Kom op zeg! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan