Groeten/Zwaaien motorrijders

beugelsdijk

MF'er
21 jul 2015
79
16
Het groeten/zwaaien naar andere motorrijders vind ik een "wij" gevoel geven, dus als mooi-weer-rijder doe er ook vrolijk aan mee. Daarom mocht je pech hebben langs de weg, je altijd wel op collega's kan rekenen voor support.

Maar groeten jullie ook motorclubs? zag en hele zwerm Bandito's en die heb ik nonchalant gegroet, maar voelen die zich meer club- of meer motorrijders?

Wat is de code hiervoor?
 
Oeioei, heb je niet de "ik-ben-niet-lid-en-jullie-wel"-groet gedaan?
Is een speciale handbeweging die je wel even snel onder de knie moet gaan krijgen wil je veilig verder kunnen motorrijden! :o
 
Ik zwaai alleen naar mooi weer rijders. Die vinden dat leuk.

Ik ook, maar dan alleen die motorrijders die in korte broek, shirtje en met blote handjes rijden. Met teenslippers zwaai ik niet alleen, maar doe ik ook een groet met mijn been.
 
in 2010 mn motor verkocht. Toen zwaaide 99'9% van de motorrijders. Ik rij nu weer een maand of 2 op een nieuwe motor en valt me op dat de helft nog maar zwaait. Ik heb geen wij gevoel mee. Het is over en uit, ik steek alleen mn middelvinger nog maar op. Vooral motorclubs waarderen dat
 
Als je het nou leuk vindt om ze te zien rijden, wat is de vraag dan? Voel jij de neiging om te groeten, dan gewoon doen, anders niet doen. It's that simple.

Iedereen die zeurt over andere motorrijders die juist wel groeten of juist niet groeten, of die proberen anderen iets te vertellen door al dan niet zelf te groeten ("ik groet geen Piaggio MP3-/motorscooter-/teenslipper-rijders!") is een sneue lutser.
 
Ik ook, maar dan alleen die motorrijders die in korte broek, shirtje en met blote handjes rijden. Met teenslippers zwaai ik niet alleen, maar doe ik ook een groet met mijn been.

Ah was jij dat die mij laatst groette!? :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een BMW kopen. Dan hoef je niet meer te zwaaien\zwaait er niemand meer naar je.

wat een rare opmerking die niets met de werkelijkheid te maken heeft,

toegegeven dat de schakelbrommer vanochtend me wat raar aankeek maar door/na een thumbs up zwaaide ook die gewoon terug :W :]
 
Afgelopen zondag zwaaide bijna iedereen, ook de BMW's!

Alleen drie Harley rijders niet, maar die waren dan ook wel heel stoer met hun bandanas en hun hoge sturen. .
 
Gewoon een BMW kopen. Dan hoef je niet meer te zwaaien\zwaait er niemand meer naar je.

Oh is dat het!

Doordeweeks zijn er veel woon/werk rijders, die zwaaien niet zo heb ik gemerkt. In het weekend wel veel zwaaiers.

Vaak is het ook gewoon net te druk om te zwaaien. Het is maar een kleine moeite, maar op een volle snelweg ben ik liever met de weg en haar gebruikers bezig.
 
Heeeerlijk, en Groet-en-Zwaai Topic.

maar beugel bedoelt het goed.

clubs enzo: gewoon groeten.
voor mijn als lone-rider dus meestal bij het inhalen, met de voet.

hoe zie je trouwens of het eenprocenters zijn of gewoon posers/wannabees.. (of is er geen verschil?)

oja: als ik de GF achterop heb is het groeten aan haar uitbesteed...
Heeft iemand toevallig een (engelstalige) greeting-process-manual (up-to-date-version) ?
 
weet ik, ziet er soms niet uit.

hey: hoe is het down under ?
(groeten ze daar ook?)

Voor zover ik heb gehoord zeker wel, maar zelf heb ik het nog niet gezien - ik ga aanstaande zaterdag mijn eerste motor hier ophalen. Maar ik zal het laten weten :)
 
Woon/werk zwaait idd minder, maar ik doe vrolijk mee :)

ook naar BMWs en HDs ?

(ik zwaait/groet zowat naar alles op 2 wielen wat "motor" kan heten, en naar de grote scooters, en de driewielers, en zelfs de can-ams)

autos met een motortrailer erachter (onderweg naar de stelvio voor de verplichtte foto?): ook een groetje (meestal voetje bij het inhalen), ze bedoelen het vast wel goed.
 
Ik zwaai naar alles en iedereen indien het geen scooter/brommer betreft. Ik zwaai alleen niet op de snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan