Groeten/Zwaaien motorrijders

Grote kans!

Ben benieuwd hoeveel zwaaitopics er in 14 jaar eigenlijk zijn gestart. :)

zoekfunctie hier wat ondermaats.
maar een verzameltopic voor "zwaai" (en een topic voor "hesjes", waar is dat eigenlijk gebleven) zou zo gek niet zijn.
 
Ik ook, maar dan alleen die motorrijders die in korte broek, shirtje en met blote handjes rijden. Met teenslippers zwaai ik niet alleen, maar doe ik ook een groet met mijn been.
Moet jij eens mee op de Filipijnen gaan rondrijden ... 80% van het verkeer rijdt daar motor ... en van die 80% rijdt dan ook weer eens 80% in teenslippers ... hang uw voeten daar dan maar gewoon over uw stuur!
_O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het groeten/zwaaien naar andere motorrijders vind ik een "wij" gevoel geven, dus als mooi-weer-rijder doe er ook vrolijk aan mee. Daarom mocht je pech hebben langs de weg, je altijd wel op collega's kan rekenen voor support.

Maar groeten jullie ook motorclubs? zag en hele zwerm Bandito's en die heb ik nonchalant gegroet, maar voelen die zich meer club- of meer motorrijders?

Wat is de code hiervoor?

Het leukste is de "megaontzettendoverdrevenhierbenik"zwaaimethodiek:

Op je stepjes gaan staan en je linkerhand zover mogelijk van beneden naar boven wuiven, al dan niet in combinatie met je hoofd schuddend. Dat zorgt altijd voor leuke reacties

:Y :Y *O*

Oja, en naar 1% motorclubs zwaai ik niet. Dan maak ik altijd zo'n pistooltjesteken, blaas ik op m'n vinger en rijd ik snel weg; mainly because i'm a pussy....and I don't like leather
 
Laatst bewerkt:
Het groeten/zwaaien naar andere motorrijders vind ik een "wij" gevoel geven, dus als mooi-weer-rijder doe er ook vrolijk aan mee. Daarom mocht je pech hebben langs de weg, je altijd wel op collega's kan rekenen voor support.

Maar groeten jullie ook motorclubs? zag en hele zwerm Bandito's en die heb ik nonchalant gegroet, maar voelen die zich meer club- of meer motorrijders?

Wat is de code hiervoor?

Allemaal vrolijk zwaaien hoor, maar zodra je op een mooie dag met pech langs een dijkje staat stopt er niemand hoor, terwijl er tientallen motoren voorbijkomen :/ .
 
Ik zou, om eerlijk te zijn, ook denken: "ah, die staat even uit te rusten/van het uitzicht te genieten"

Tenzij je met schroevendraaiers en sleutels in de weer bent, dan zou ik ook wel even stoppen.
 
De scooter rijders in BE groeten niet echt veel, motorrijders zie ik geregeld zwaaien, krijgen dan een zwaaitje terug.
Ooit eens een groepje cruisers tegengekomen (+- 20-30 stuk) handje uitgestoken, geen groet terug.
Naar politie zwaai ik ook soms wel :)
 
De scooter rijders in BE groeten niet echt veel, motorrijders zie ik geregeld zwaaien, krijgen dan een zwaaitje terug.
Ooit eens een groepje cruisers tegengekomen (+- 20-30 stuk) handje uitgestoken, geen groet terug.
Naar politie zwaai ik ook soms wel :)

In dat geval moet je dus de "megaontzettendoverdrevenhierbenik" zwaaimethodiek inzetten. Zwaaien zullen ze ...allemaal
 
Laatst bewerkt:
Woon/werk zwaait idd minder, maar ik doe vrolijk mee :)

Maar vanaf november tm maart zwaaien die wel weer naar elkaar. Maar dan zijn het er ook nog maar een paar. Met zo'n idee van kijk ons eens effe bikkels zijn. Hoewel ik zelf in die periode meestal denk: "Had mijn werkgever maar een fatsoenlijke parkeerplaats dan kon ik ook lekker met de auto"
 
Moet jij eens mee op de Filipijnen gaan rondrijden ... 80% van het verkeer rijdt daar motor ... en van die 80% rijdt dan ook weer eens 80% in teenslippers ... hang uw voeten daar dan maar gewoon over uw stuur!
_O-

Dan neem ik een plastic been mee om mee te zwaaien. Motortje er in die constant heen en weer beweegt, je blijft groeten. :)

Maar; groeten ze op de Filipijnen wel? Lijkt mij sterk, als 80% daar op de motor zit.

Hoef ik dat dus ook niet te doen. :]
 
Allemaal vrolijk zwaaien hoor, maar zodra je op een mooie dag met pech langs een dijkje staat stopt er niemand hoor, terwijl er tientallen motoren voorbijkomen :/ .

Wilde net zeggen.. pas stil komen te vallen op een rotonde, maar niemand die ook maar één poot naar je uitsteekt (ok.. dit kan dubbel gelezen worden :P)
 
Laatst bewerkt:
Wilde net zeggen.. pas stil komen te vallen op een rotonde, maar niemand die ook maar één poot naar je uitsteekt (ok.. dit kan dubbel gelezen worden :P)

Ik heb daar toch andere ervaringen mee. Elke keer dat ik wat had (en dat is best een paar keer gebeurd) had ik binnen de kortste keren iemand bij me, al was het maar om even te checken of alles goed was. Op een Spaanse bergtop, langs een Franse tolweg, voor mijn deur in Amsterdam, in het Amsterdamse bos, midden in de nacht langs een donker weiland, noem maar op. Ook als ik ergens gewoon een peuk stond te roken en er helemaal niet uitzag of ik in de problemen zat. Misschien omdat ik zelf ook altijd stop om te kijken of ik kan helpen als ik iemand zie die stilstaat (en ook al vaak mensen heb kunnen helpen, zoals iemand z'n fietsband plakken langs de weg omdat ik toevallig een setje en pompje bij me had, of een motorrijder met een lege tank de helft van mijn volle geven). Iets met karma, waar ik eigenlijk helemaal niet in geloof, maar soms lijkt het er haast wel op. Wie goed doet, goed ontmoet, zoiets. Niet dat ik zeg dat jij nou een eikel bent of zo, het zal wel gewoon een kwestie van pech zijn, maar toch.
 
Ik zwaai ook altijd naar alle tweewielers die niet in de categorie brommer vallen. En als ze niet terugzwaaien, draai ik om en ga ik vlak naast ze rijden en blijf ik zwaaien tot ze wel terug zwaaien.
Sommigen begroeten me dan op een speciale manier met een vinger op hun helm tikkend.
 
Ik zwaai ook altijd naar alle tweewielers die niet in de categorie brommer vallen. En als ze niet terugzwaaien, draai ik om en ga ik vlak naast ze rijden en blijf ik zwaaien tot ze wel terug zwaaien.
Sommigen begroeten me dan op een speciale manier met een vinger op hun helm tikkend.

ah, de geheime helm-tik groet.
Dat zijn hele fanatieke rijders.

je kan weer antwoorden met die andere speciale, de vinger in de lucht, maar die is echt voor hele speciale gelegendheden...

(leuk he: dat speciale motor-groeps-gevoel)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar toch andere ervaringen mee. Elke keer dat ik wat had (en dat is best een paar keer gebeurd) had ik binnen de kortste keren iemand bij me, al was het maar om even te checken of alles goed was. Op een Spaanse bergtop, langs een Franse tolweg, voor mijn deur in Amsterdam, in het Amsterdamse bos, midden in de nacht langs een donker weiland, noem maar op. Ook als ik ergens gewoon een peuk stond te roken en er helemaal niet uitzag of ik in de problemen zat. Misschien omdat ik zelf ook altijd stop om te kijken of ik kan helpen als ik iemand zie die stilstaat (en ook al vaak mensen heb kunnen helpen, zoals iemand z'n fietsband plakken langs de weg omdat ik toevallig een setje en pompje bij me had, of een motorrijder met een lege tank de helft van mijn volle geven). Iets met karma, waar ik eigenlijk helemaal niet in geloof, maar soms lijkt het er haast wel op. Wie goed doet, goed ontmoet, zoiets. Niet dat ik zeg dat jij nou een eikel bent of zo, het zal wel gewoon een kwestie van pech zijn, maar toch.

Het zal idd wel pech zijn jah.. ook de tweede keer overigens niet (bij een benzinestation, alleen iemand die ik ken kwam naar me toe). Die eerste keer mn motor zelfs van de rotonde naar een parkeerplaats geduwt, notabene voor een terras langs. Niemand die ook maar ff opkeek. Beetje (haast)cultuur van tegenwoordig denk ik, maar zeker als ik op de motor ben zou ik een ander toch minstens vragen of ie nog hulp nodig heeft.

Voor de rest gewoon blijven :W
 
Laatst bewerkt:
Dan neem ik een plastic been mee om mee te zwaaien. Motortje er in die constant heen en weer beweegt, je blijft groeten. :)
_O- _O- _O-
enkele dagen geleden was een man met een rolstoel op de luchthaven, deed zijn kunstbeen uit om door de X-ray te sturen, ook al hoeft dat niet volgens de regels.

Tot daar aan toe, hij was het vergeten terug te nemen, omdat hij verder ging met de rolstoel ...
gelukkig valt zoiets meteen op, en hebben we het hem achterna gebracht.
Maar; groeten ze op de Filipijnen wel? Lijkt mij sterk, als 80% daar op de motor zit.
uiteraard bestaat dat daar niet nee ;) stel je voor :X
 
Ik zwaai ook altijd naar alle tweewielers die niet in de categorie brommer vallen. En als ze niet terugzwaaien, draai ik om en ga ik vlak naast ze rijden en blijf ik zwaaien tot ze wel terug zwaaien.
Sommigen begroeten me dan op een speciale manier met een vinger op hun helm tikkend.


_O-
 
Het zal idd wel pech zijn jah.. ook de tweede keer overigens niet (bij een benzinestation, alleen iemand die ik ken kwam naar me toe). Die eerste keer mn motor zelfs van de rotonde naar een parkeerplaats geduwt, notabene voor een terras langs. Niemand die ook maar ff opkeek. Beetje (haast)cultuur van tegenwoordig denk ik, maar zeker als ik op de motor ben zou ik een ander toch minstens vragen of ie nog hulp nodig heeft.

Voor de rest gewoon blijven :W

Ja, je zou toch zeggen dat mensen op een terras meestal niet al te veel haast hebben. Maar zoals Youp van 't Hek al zei: "Ik heb een hekel aan mensen die 'druk, druk, druk' zeggen als je ze vraagt hoe het gaat. Dan denk ik, als je het écht druk hebt zeg je dat geen drie keer." :D Aan de andere kant had je natuurlijk ook gewoon de motor op de standaard kunnen zetten (indien mogelijk) en rustig en vriendelijk vragen of iemand wellicht bereid was om je even te helpen, in plaats van sikkeneuren dat niemand 't uit zichzelf komt doen - :N heb je, :Y kun je krijgen :]
 
Laatst bewerkt:
Ik groet altijd als het veilig kan, met een fingertje van "Moi!"
groeten ze terug? Leuk!
groeten ze niet terug? Jammer dan!
:] :W :]

full
 
Haha ik heb niet lopen sikkeneuren daar hoor :P Eerder zitten denken aan de meest makkelijke oplossing en dat werd dus zweten in m'n motorpak ;)

Het viel me alleen op dat op dat moment niemand naar je omkijkt als je daar loopt met een motor aan je hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan