Groeten........

Status
Niet open voor verdere reacties.
is toch een ongeschreven regel van het motorrijden?

wegen waar een geleiderails tussen zit groet men elkaar niet (snelweg e.d.);
scooters groet je niet, hebben immers geen motor tussen hun benen;
choppers voelen zich te goed om naar motoren met meer dan 2 cilinders in v-vorm te groeten;
A1 rijbewijs is te licht om te groeten, sommige brommers rijden harder;
Supermotards wil je (in de stad) niet groeten, anders krijg je misschien een stoot op je koker bij het verkeerslicht, omdat er een medelander of pauper op rijdt die het verkeerd begrepen heeft ...

;)

Die knipoog mag weg, klopt helemaal :)
 
Snelweg, scooter, bmw, Harley.

Ik groet :Y
 
Je vergeet nog dat BMW-rijders standaard niet groeten...

...en Harley rijders laten hun stuur niet los uit angst het te verliezen....

;)
Hohoho!

Niet generaliseren. Vorige week zijn we de Eifel in geweest. Ik groet standaard naar iedere motorrijder. Wat mij opviel: vooral de Nederlanders op sportmotoren groetten NIET terug!
 
Op een zonnige zat of zondag groet ik liever niet.... zoveel motoren... blijf bezig.
 
Groeten is ook een ding wat ik heerlijk vind aan het motorrijden!

Vooral aan het begin van het seizoen, dan kom je toch weinig motorrijders tegen en dan krijgem ze van mij een dikke zwaai, lief he! :+

Behalve als je op een scooter of schakelbrommer rijd, sorry maar dan vind ik het geen motor.

Harley rijders groeten altijd terug, behalve als hun baard meer als 4cm is.. Dan niet meer.
SM Motorrijders groet ik altijd, behalve als ze een jethelm hebben. Bmw rijders groeten weinig ( gs en k modellen )
En ja, zelfs de politie krijgt een zwaai, en als ze niet terugzwaaien krijgen ze een middelvinger
 
Hohoho!

Niet generaliseren. Vorige week zijn we de Eifel in geweest. Ik groet standaard naar iedere motorrijder. Wat mij opviel: vooral de Nederlanders op sportmotoren groetten NIET terug!
nee dan heb je ook geen tijd om te groeten jonghu
dan zijn we aan het race jonghu
maar als ik op mijn wing rijd krijg je een groet altijd van me
is het nu duidelijk voor je?
 
Je vergeet nog dat BMW-rijders standaard niet groeten...

;)

Hoho, deze BMW rijder wel, bij het lessen geleerd dat dat hoort
Evenals naar de lekkere wijfen *D

Waar ik niet naar mocht groeten, was naar alles met meer dan twee wielen...
Dus ook niet naar die debiele Piaggio MP3's.. :X

Verder als ik snel zat door heb dat het HILCO op zijn MOTORscooter is, zwaai ik wel ff hoor! :W
 
ik zwaai meestal ook naar alles maar brommers/scooters zwaaien meestal niet terug.

Aangezien ik op een chopper rijd zwaaien bv. ook Harleys naar mij. :]

De enige die het soms niet doen zijn sportbike rijders, maar dat is dan ook verstaanbaar, als die een hand moeten uitsteken dan vallen die om :P
 
Waar ik niet naar mocht groeten, was naar alles met meer dan twee wielen...

Nou, bedankt dan. Kom ik daar op m'n driewieler.

Verder als ik snel zat door heb dat het HILCO op zijn MOTORscooter is, zwaai ik wel ff hoor! :W

Wie is Hilco ? (edit; ohw, de TS O-) )



Ik vind het maar allemaal een beetje gezemel over naar wie wel of niet zwaaien (de vooroordelen vliegen hier weer rond de oren). Ik zwaai naar alles op twee (of drie) wielen, die net als mij een helmpje op zijn hoofd moet (en met een motortje van meer dan 50 cc).
Maar soms zie ik het te laat of moet ik op dat moment echt twee handen aan het stuur, dan is het pech hoor.
 
Laatst bewerkt:
Groeten wordt wel degelijk nog steeds gedaan, maar niet naar scooters inderdaad. Althans, ik doe het niet en iedereen die ik ken ook niet. Zou ook niet weten waarom, want scooters zijn toch geen motoren ;) o ja en naar BMW's zwaai ik ook niet, want die zwaaien meestal toch niet terug. o ja en harley rijders... :+
 
Ik zwaai ook alleen naar scooterrijders als zij dat eerst doen. En dat geldt ook voor BMW en Harley-rijders.

:W

Ik zou zeggen MF sticker plakken, helpt vast! :Y
Ja, want als je iemand tegemoet rijdt, kun je die prima zien :+
 
na 9 jaar afwezigheid in motorland heb ik eindelijk weer een smoes om te gaan rijden ; namelijk 30 km dagelijks woon werk verkeer en ook weer 30 km terug.

wegens beperkte stal mogelijkheden is mijn keuze gevallen op een honda PCX 150 cc motor scooter. een witte Shark integraalhelm ,een Macna Jura jas en zwart lederen broek .
het geheel wordt gecompleteerd door een setje smaakvolle RevÍt Laarzen ..........

nu valt het mij op dat het "groeten" of niet meer gebruikelijk is , of groet men een scooterrijder uit principe niet ?

groeten Hilco
never nooit niet dat ik zwaai naar een motorscooter. :')
 
Dat er nou nooit eerder iemand een topic heeft geopend over dit onderwerp is onbegrijpelijk.
 
is toch een ongeschreven regel van het motorrijden?

wegen waar een geleiderails tussen zit groet men elkaar niet (snelweg e.d.);
scooters groet je niet, hebben immers geen motor tussen hun benen;
choppers voelen zich te goed om naar motoren met meer dan 2 cilinders in v-vorm te groeten;
A1 rijbewijs is te licht om te groeten, sommige brommers rijden harder;
Supermotards wil je (in de stad) niet groeten, anders krijg je misschien een stoot op je koker bij het verkeerslicht, omdat er een medelander of pauper op rijdt die het verkeerd begrepen heeft ...

;)

_O- _O-
 
Ik zwaai vaak wel terug. :Y
Maar niet als het druk is.
Dus zwaai eigenlijk alleen in de wintermaanden.


Hohoho!

Niet generaliseren. Vorige week zijn we de Eifel in geweest. Ik groet standaard naar iedere motorrijder. Wat mij opviel: vooral de Nederlanders op sportmotoren groetten NIET terug!


Ik vermoed dat je een identiteitscrisis hebt, met een K.

:+
 
na 9 jaar afwezigheid in motorland heb ik eindelijk weer een smoes om te gaan rijden ; namelijk 30 km dagelijks woon werk verkeer en ook weer 30 km terug.

wegens beperkte stal mogelijkheden is mijn keuze gevallen op een honda PCX 150 cc motor scooter. een witte Shark integraalhelm ,een Macna Jura jas en zwart lederen broek .
het geheel wordt gecompleteerd door een setje smaakvolle RevÍt Laarzen ..........

nu valt het mij op dat het "groeten" of niet meer gebruikelijk is , of groet men een scooterrijder uit principe niet ?

groeten Hilco
Ik groet scooters uit principe niet!
 
Het groeten is niet weg, maar naar scooterrijders zwaai ik een heel stuk minder.
Vroegre zwaaide ik wel nar scooterrijders, maar ik kreeg weinig zwaaitjes terug.
Vandaar alleen nog naar motorrijders en bekenden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan