Groeten........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwaaien komt van vroeger stond men met pech dan keek men of je de ander kon helpen,
Kwam je mekaar weer tegen dan gaf je een groet ter herkenning,
Het is langzaam een gewoonte geworden ,

Die mogen ze van mij weg laten
Mekaar helpen wordt haast niet meer gedaan ,
1 er zijn haast geen rijders die wat kunnen sleutelen,
 
Zwaaien komt van vroeger stond men met pech dan keek men of je de ander kon helpen,
Kwam je mekaar weer tegen dan gaf je een groet ter herkenning,
Het is langzaam een gewoonte geworden ,

Die mogen ze van mij weg laten
Mekaar helpen wordt haast niet meer gedaan ,
1 er zijn haast geen rijders die wat kunnen sleutelen,
2 de moderne motor is zo gemaakt dat er haast niets gemaakt kan worden aan de weg
3 is er een keer iemand berijd om te helpen wordt diegeene niet begrepen, verbaast aangekeken
Of afgesauwdt
4 veel hebben haast en denken bekijk het maar

Of we zwaaien allemaal of geen een
Ik zwaai heele maal niet meer, ben vaak genoeg gek geweest om te zwaaien, en geen groet terug,
Rij 45 jaar motor en altijd veel gegroet maar met de laatst jaaren steeds meer stoere rijders
Die het verrtikken om een poot uit te steken
Mocht ik een bekende zien dan groet ik of help hem bij pech
Schijfen is niet mijn sterkst punt
 
Ik groet ze wel. Maar dan moet ik wel doorhebben dat je een motorrijder bent.


:^

Ik heb twee jaar PCX gereden, nu weer motorfiets en zelfs nu twijfel ik of het om een brommer of motorscooter gaat.

Ik merkte in mijn PCX tijd dat veel motorrijders hetzelfde hebben.

- PCX op slingerachtige bergweggetjes *O*
- PCX op de autobahn ernaar toe. -O-
 
Ik zwaai helemaal niet meer, ben vaak genoeg gek geweest om te zwaaien, en geen groet terug,
Rij 45 jaar motor en altijd veel gegroet maar met de laatst jaaren steeds meer stoere rijders die het vertikken om een poot uit te steken

Zo, dat zat diep, rustig aan, adem in adem uit. Ik ben van ongeveer dezelfde generatie dus wacht tot de ander zwaait. Geen probleem als hij dat niet doet, ik dan ook niet *D
 
Laatst bewerkt:
Mekaar helpen wordt haast niet meer gedaan ,
1 er zijn haast geen rijders die wat kunnen sleutelen,
2 de moderne motor is zo gemaakt dat er haast niets gemaakt kan worden aan de weg
3 is er een keer iemand berijd om te helpen wordt diegeene niet begrepen, verbaast aangekeken of afgesnauwd.
4 veel hebben haast en denken bekijk het maar
5 alle motorrijders hebben een mobieltje...
6 de ANWB - WW komt er zo aan. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Rij 45 jaar motor en altijd veel gegroet
Misschien, omdat je al zo oud bent, zien de mensen het niet meer als je met een bibberend armpje zwaait. Of je reageert erg traag waardoor de ander denkt: Hij zwaait niet, dus ik ook niet.

Helemaal niet erg hoor! Begrijp me goed. Respect dat je af en toe nog rijdt!
 
Laatst bewerkt:
Zwaaien komt van vroeger stond men met pech dan keek men of je de ander kon helpen,
Kwam je mekaar weer tegen dan gaf je een groet ter herkenning,
Het is langzaam een gewoonte geworden ,

Die mogen ze van mij weg laten
Mekaar helpen wordt haast niet meer gedaan ,
1 er zijn haast geen rijders die wat kunnen sleutelen,
2 de moderne motor is zo gemaakt dat er haast niets gemaakt kan worden aan de weg
3 is er een keer iemand berijd om te helpen wordt diegeene niet begrepen, verbaast aangekeken
Of afgesauwdt
4 veel hebben haast en denken bekijk het maar

Of we zwaaien allemaal of geen een
Ik zwaai heele maal niet meer, ben vaak genoeg gek geweest om te zwaaien, en geen groet terug,
Rij 45 jaar motor en altijd veel gegroet maar met de laatst jaaren steeds meer stoere rijders
Die het verrtikken om een poot uit te steken
Mocht ik een bekende zien dan groet ik of help hem bij pech
Schijfen is niet mijn sterkst punt

nou... als ik jou tegenkom, zwaai ik toch! lekker puh! :+ :+ :+
 
Scooter en MP3 rijders worden doorgaans genegeerd..

Schakelbrommers worden daarintegen soms weleens foutief 'bezwaaid'..

Achja..
 
Ik zwaai wel, domme principiële gedoe allemaal van sommigen.

Idd, een scooterrijder heeft dan toch ook een motorrijbewijs.
En ik kan me voorstellen dat in sommige gevallen zo'n scooter praktisch is.
Ook als een brommer zwaait, zwaai ik terug.
Die zijn net zo enthousiast en willen meestal ook motorrijden.
Zo ook een trikebestuurder, het zijn vaak afgezaagde auto's, maar om praktische redenen kan het zijn dat hij/zij niet motor kan mag rijden.
En dan is een trike een goed alternatief.
Quadbestuurders zwaaien vaak ook.
Het zijn allemaal blije weggebruikers.
 
Hohoho!

Niet generaliseren. Vorige week zijn we de Eifel in geweest. Ik groet standaard naar iedere motorrijder. Wat mij opviel: vooral de Nederlanders op sportmotoren groetten NIET terug!

helemaal mee eens. zit over het algemeen ieder weekend in de eifel, en vooral als het nederlanders in groepen zijn zwaait er bijna nooit iemand terug :/
 
Ik groet alleen motorrijders en alleen als ik zelf motorrijd.

Je bent vast een toffe peer maar dat geld ook voor een hoop automobilsten, buschauffeurs en trikerrijders.
 
Ik rijdt zowel motor als motorscooter. Wanneer ik op de Vision rijd, zwaait bijna niemand. Ik neem zelf dan ook niet het initiatief. Wanneer ik de motorscooter van mijn vriend mee heb wordt er vaak wel gezwaaid. Deze is hoger en rijdt sneller/feller. Ik vermoed dat dat meer op een "echte" motor lijkt.
Als ik op de VFR rijd, zwaai Ik vrijwel altijd, ook naar schakel brommers, maar dat is meestal een vergissing :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan