Groeten

honda x-adv

MF'er
21 mei 2002
184
1
amsterdam
Waarom groeten motorrijders elkaar ? Stamt dat uit de tijd dat je eens in de 6 maanden een motorrijder tegen kwam ? Als het mooi weer is dan kom je niet eens meer met je linkerhand aan het stuur van al dat gegroet. Soms groet ik niet naar een enthousiast zwaaiende motorrijder en dan voel ik me ook weer zo lullig. Soms groet ik wel en dan blijkt het een bromfietser te zijn. Soms groet ik een agent op de motor maar dan voel ik me weer een slijmbal.Als je 20 motorrijders tegenkomt doe je dan een lange groet of 20 kleintjes ? Wel gezellig dat groeten maar ik ben blij dat het in de auto geen gewoonte is :)
 
Hallo!? Jij ziet het verschil niet tussen een motorrijden en een bromfietser? Bezoekje aan de oogarts brengen?

Tja, waarom ze groeten, denk gewoon een stukkie saamhorigheidsgevoel.
 
Heel soms maak ik de fout vanwege die aprilia brommertjes (race-look). Voor de rest groet ik ook wouten.

Ik weet niet waar het vandaan komt, maar wat mij betreft mag het wel blijven, vooral 's winters warm je ervan op.
 
Ik zwaai ook naar motoragenten hoor, ten eerste zijn dat meestal de besten die je kunt treffen onder het politiekorps en ten tweede denk ik dat sommigen van hun hobby hun beroep gemaakt hebben (dat is dan meteen de reden waarom ze de besten zijn die kunt treffen).

Met een grote groep motorrijders zwaai ik in 1 lange groet of bijv. in 2 keer.

In principe zwaai ik niet naar lui zonder handschoenen, in korte broek en T-shirt. Die weten kennelijk niet dat ze op een motor rijden. ;(


CAT
 
Groet alles op 2 wielen, dat er +125cc uitziet, vindt het wel geinig.

gisteren zelfs blauwtje gegroet dat verkeer stond te regelen !!
Sit: 4 rijvakken file, lekker tussendoor geslibberd, stond op vak 4, en elk om beurt mocht één vak vertrekken, vak 1 was aan de beurt en pipo deed teken dat ik en andere motorrijder er mee tussendoor mochten :} :}
waren ze allemaal maar zo, de meesten zouden nog snel je nummerplaat noteren moest je dit riskeren :(
 
Bij een grote groep gewoon ff handje los laten van het stuur en 1 lange groet. Verder groet ik in principe alles wat op een motor lijkt. Ook wouten...
 
Ik groet alles, behalve agenten.. Maar gezien mijn gedrag de laatste tijd denk ik dat ik dat maar beter wel kan gaan doen, je weet maar nooit..
 
Ik groet altijd alles en iedereen.
Vanaf de motor: alle motorrijders (dus ook politie, groepen, choppers, etc.) en ook de wannabee motorrijders op race-alike brommers
Vanaf de Gazellefiets: motorrijders en/of bekenden :P
Vanuit de auto: motorrijders en/of bekenden :P
Lopend: motorrijders en/of bekenden :P
 
Ik groet ook alles en iedereen!!! Helaas soms ook een brommer. Sommige crossbrommers (ze bestaan nog, scooters vind ik maar :r ) lijken wel een beetje op een crossmotor, dus dan kan ik weleens per ongeluk een verkeerde groeten. Och, beter een brommer teveel dan een motor te weinig gegroet!

Een lange sliert, tja een aantal lange groeten dan maar. Moet eigenlijk op de steps gaan staan een dan heel hard zwaaien, dat lijkt me wel wat :)
 
Ik groet ook iedereen, behalve brommers en van die motorscooters.
Bij choppers hangt het er soms vanaf, dan zwaai ik niet bij zo'n hell's angel-type, want die groeten toch niet terug :j

Gisteren moest ik wel even schrikken toen de auto voor mij een noodstop moest maken en ik net aan het groeten was naar een motorrijder uit de andere richting.
Het was al te laat om genoeg te remmen en ik ben maar net langs kunnen gaan tussen 2 auto's door. In het vervolg wat beter opletten dus.
 
Duitsers kennen het ook niet....hoewel VELE daarvan
Als je geen groet terug krijgt is het zeer waarschijnlijk een duitser.
Kijken ze je echt dom aan; ook een verontwaardigende duitser.

Zal wel alleen in NL (en Belgie?) voorkomen ( :? )
 
Ik zwaai naar elke motorrijder (ook politie)
Het hoort er eenmaal bij :)
En die gasten die niet terug zwaaien kunnen dit :j krijgen.
 
Ik groet over het algemeen altijd... (geen politie). Bij choppers enzo alleen als ze mij groeten.
dan komt de vraag, wat heet een chopper, voor velen zijn bepaalde nakeds ook choppers

dus handje op, ho maar

tot ik iemand tegen kwam op een Vmax, die mieterde er bijna af van het zwaaien zo overdadig
 
Ik groet altijd alles en iedereen.
Vanaf de motor: alle motorrijders (dus ook politie, groepen, choppers, etc.) en ook de wannabee motorrijders op race-alike brommers
Vanaf de Gazellefiets: motorrijders en/of bekenden :P
Vanuit de auto: motorrijders en/of bekenden :P
Lopend: motorrijders en/of bekenden :P

:^
 
Ik groet de sportievere rijders altijd, de rest groet ik alleen als ze mij ook groeten.
Politie groet ik nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan