Groeven in zuigers suzuki gt750

gewe

MF'er
15 sep 2004
74
1
Amstelveen
Hallo mf'rs,

2 van de 3 zuigers van mijn gt-tje hebben groefjes aan de onderzijde van de zuiger (heet dat het hemd?), de groefjes zitten op de plaats van de inlaat poort.
Als het nu de orginele zuigers waren zou ik er niet van op kijken maar ik heb er vorig jaar er een eerste overmaat in gezet en daarna 10.000 km mee gereden.
De orginele 30 jaar oude zuigers met dik 100.000 km hadden overigens ook die groefjes.

Ik kan die groefjes voelen als ik met mijn vinger dwars over de groef richting wrijft.

Mijn vraag is: moet ik mij zorgen maken of is dit normaal bij een suzuki gt750.
Ik heb wel wat last van luchtbelletjes in de olie distributie leidingen gehad maar dat is slechts heel kort geweest en de temperatuur is ook nog nooit in de buurt van het rode gebied geweest.

Gertwin
 
Hallo mf'rs,

2 van de 3 zuigers van mijn gt-tje hebben groefjes aan de onderzijde van de zuiger (heet dat het hemd?), de groefjes zitten op de plaats van de inlaat poort.
Als het nu de orginele zuigers waren zou ik er niet van op kijken maar ik heb er vorig jaar er een eerste overmaat in gezet en daarna 10.000 km mee gereden.
De orginele 30 jaar oude zuigers met dik 100.000 km hadden overigens ook die groefjes.

Ik kan die groefjes voelen als ik met mijn vinger dwars over de groef richting wrijft.


Mijn vraag is: moet ik mij zorgen maken of is dit normaal bij een suzuki gt750.
Ik heb wel wat last van luchtbelletjes in de olie distributie leidingen gehad maar dat is slechts heel kort geweest en de temperatuur is ook nog nooit in de buurt van het rode gebied geweest.

Gertwin

Hai! een mede GT-er ik zou mu d'r ook niet zo erg zorgen om maken.
Wat je kan doen is de olie pomp iets rijker zetten al hij standaard hoort te staan. Meningen zullen daarover verschillen omdat de olieen van tegenwordig beter smeren enz. Maar het zijn niet meer de jongste en onderdelen vrij prijzig... :(
Wat voor GT rij je?? Zelf het ik een GT 750 "J" 1972 zelf van top tot teen gerestaureerd/gereviseerd.
 
Ik heb een L uit jan. '75 (geen M)
Hij is nog niet geheel gerestaureerd, ik doe steeds een deel.
2 winters geleden heb ik de krukas, de zuigers, lagers en keerringen gedaan, deze winter staat de waterpomp op het programma (dan is het blok klaar).
Die dacht ik even van buitenaf er uit te halen, niet dus, helemaal vast, dus blok maar demonteren.
Ik heb het pomphuis ingespoten met wd40 en enkele dagen later iets warm gemaakt met een verfstripper waarna ik hem met zachtjes kloppen er uit kon tikken.

Ik heb ooit eens een poging gedaan om hem weer orgineel te krijgen maar orginele uitlaten zijn haast niet te vinden en onbetaalbaar (een GT met orginele goede uitlaten kopen is voordeliger dan losse uitlaten).

Gertwin
 
D'r staat een http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondoldtimers/30349.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fondoldtimers.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dgt%26fo%3D%26rv%3D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D (aardige set originele pijpen op Marktplaats), volgens mij.... :)
 
D'r staat een http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondoldtimers/30349.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fondoldtimers.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dgt%26fo%3D%26rv%3D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D (aardige set originele pijpen op Marktplaats), volgens mij.... :)
Dat is inderdaad niet duur, alleen heb ik onlangs een nieuw setje all-speeds gekocht en er hangt nog een extra setje expansies in de schuur.
Ik ben overigens al van dat orgineel idee af, ik maak hem nu zoals ik hem mooi vindt (om te zien en geluid, een 3 in 1 heeft het mooiste geluid maar rijdt niet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan