Grondspeling Fazer600

B2

MF veteraan
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Aangezien ik opnieuw (voor de 2e keer) mijn rechterslijtboutje verloren heb (doordat ik er een paar keer mee tegen de grond gezeten heb, is de schoefdraad wat verwrongen en draaide het door en ik had het nog niet vastgezet met loct-ite of zo) en ik over enkele weken toch op een paar keer op circuit zit, denk ik erover om ook mijn linkerslijtboutje eraf te schroeven om de grondspeling te verhogen.
Maar nu is het wel zo, dat als ik de grond raak, ik weet dat ik nog marge overheb (door die slijtboutjes). Nu ben ik wat benauwd dat mijn middenbok te snel de grond zal raken (en die geeft dus niet mee, met ev. lifteffecten tot gevolg), dus zou ik die er ook beter afhalen voor op circuit, of valt dat wel mee?
PS mijn uitlaat is een Lazer ovaal carbon, ik denk niet dat ik daar rap mee tegen de grond zal zitten door de smallere vorm.
 
ik weet niet of je als eens eerder op een circiut hebt gereden.
maar HAAL je MIDDENbok er als de sodemieter van af, anders wordt dit nog je dood op het circuit.

nee maar je hebt je midden al heel snel aan de grond en die geven niet mee. dan lig jij in het grind, dus er af met dat ding.
en je moet er even op letten dat je uitlaat niet teveel geluid maakt. daar wordt je op gekeurd. en heel vaak komen open sport dempers er niet door heen.zijn ze best streng op. kan je gewoon weer naar huis.

succes ruben.
 
ik weet niet of je als eens eerder op een circiut hebt gereden.
maar HAAL je MIDDENbok er als de sodemieter van af, anders wordt dit nog je dood op het circuit.
Ik heb al met de Fazer (met middenbok) op circuit gereden, maar zo snoeihard ga ik eerlijk gezegd -nog- niet rond hoor. Je kan me klasseren bij de betere beginners-onderste helft gevorderden.
nee maar je hebt je midden al heel snel aan de grond en die geven niet mee. dan lig jij in het grind, dus er af met dat ding.
daarom vroeg ik het ook, vooral omdat die slijtboutjes eraf zijn.
en je moet er even op letten dat je uitlaat niet teveel geluid maakt. daar wordt je op gekeurd. en heel vaak komen open sport dempers er niet door heen.zijn ze best streng op. kan je gewoon weer naar huis.
Op Croix mag je met open demper rijden (geen enkele restrictie op het geluid).
succes ruben.
bedankt,

wim
 
Als je toch met middenbok het circuit opgaat vergeet hem dan niet vast te zetten met tie-ribs o.i.d., zo'n ding wil nog wel eens gaan klapperen als de veren wat ouder worden! :X

Eigenlijk moet 'ie er gewoon af op het circuit....
 
Middenbok hoeft helemaal niet weg
Ik rij ook zonder slijtboutjes, en rij nog steeds regelmatig mijn steuntjes aan de grond..
Nergens last van grondspelling zat (uitlaat zit ook niet tegen de grond (komt er eerder tegen aan dan midden bok ;) )

Dus zou er niet te bang voor zijn (zelfs met mijn vriendin achterop)
Komt ik nog eerst met steuntjes op de grond
 
Heb met aantal mensen gesproken die al ruime ervaring hebben, oa met een Fazer 2003. Enige wat hun hebben veranderd is de uitlaat (zelf het ik ook een Laser Hotcam)en de voetsteuntjes. Geloof dat ze de originele hebben vervangen door die van LSL.

Volgens mij hadden hun de middenbok er nog steeds onder hangen. Deze is bij de uitlaatsteun / middenbok denk ik simpel met een tyrip vast te hangen.

Zou eens op forum kunnen kijken / vragen aan bijv. BIKING. Zelf heb ik hier NOG geen ervaring mee, ben aan het inrijden..... :]
 
Je zou de achterkant een beetje kunnen ophogen voor meer grondspeling. Wordt in Duitsland met de Fazer vaak gedaan, maar dan voor de look.
Of de Fazer nog lekker stuurt bij het verhogen, ik zou het niet weten.
 
Je zou de achterkant een beetje kunnen ophogen voor meer grondspeling. Wordt in Duitsland met de Fazer vaak gedaan, maar dan voor de look.
Of de Fazer nog lekker stuurt bij het verhogen, ik zou het niet weten.

Meeste lui die het voor het sturen dachten te doen hebben de verhogingsset weer verwijderd...gaf toch niet het gewenste effect.
 
Ik kom regelmatig met de voetsteunen aan de grond (droogweer)maar dan voel ik ze iets omhoogklappen, want ze scharnieren toch. :?
Dat is het hem juist, als ze iets teveel zouden scharnieren, dat ik vrees dat mijn middenbok de grond raakt (terwijl ik op dat moment echt niet mijn ketting wil smeren of mijn oliepeil wil controleren).
 
Slijtboutjes en middenbok eraf, als je het echt goed wil doen een WP kitje in de vering, en met de Fazer zal je op circuit echt aan een buitenboord-stijl moeten ivm de grondspeling.. zoals hier op de foto, maatje van me toen hij nog een Fazer had.. (100% standaard overigens).

full
 
OK, slijtboutjes zijn er al af (begon tijd te worden), nu probeer ik die middenbok eraf te halen (is waarschijnlijk niet nodig, maar het gaat om het gevoel) maar ik krijg die veer niet los. Hoe kan ik die uitrekken (buiten dan door meer boterhammetjes te eten) en loshaken (en dan later weer vast) ?
 
Erhm... ff langs dealer gaan die heaudrolische zooi gebruiken, ja weet het mijn spelling is geweldig :P

anyways, slijtboutjes bij mij er af, hotcam der op.. en mijn steuntjes zijn behoorlijk opgesleten al.. maar nog geen blok standaard aan de grond...

zelfs niet met iemand achterop.. dus zou er echt niet bang voor zijn :)
 
Erhm... ff langs dealer gaan die heaudrolische zooi gebruiken, ja weet het mijn spelling is geweldig :P

anyways, slijtboutjes bij mij er af, hotcam der op.. en mijn steuntjes zijn behoorlijk opgesleten al.. maar nog geen blok standaard aan de grond...

zelfs niet met iemand achterop.. dus zou er echt niet bang voor zijn :)
okelidokeli...ik ga het maar zo laten, is een stuk gemakkelijker ook ivm ketting smeren enzo. En ik weeg toch ook een stuk minder dan jij :9 ;) .
 
He kaasszje, heb je eindelijk je hotcam gevonden? :)

Klinkt dat een beetje?
(ik heb vanaf volgende week dinsdag ook een fazer)
 
Ja hij zit er op, echt super geluid :) , gaat binnenkort foto's maken, moet alleen nog wat meer aan gebeuren (andere knippers voor, en superbike stuur, en daarna moeten wat delen gespoten worden, dan gaat ik pics maken :) )
 
Ja hij zit er op, echt super geluid :) , gaat binnenkort foto's maken, moet alleen nog wat meer aan gebeuren (andere knippers voor, en superbike stuur, en daarna moeten wat delen gespoten worden, dan gaat ik pics maken :) )
kan nog wel ff duren dus, jouw kennende :X

maar het geluidje wat er nu inzit is iig :9~
 
ik heb mn fazer besteld en zal em begin augustus hebben. heeft er iemand tips die ik zéker niet mag vergeten?

heeft er al iemand een geluidsfile van de fazer met een hotcam of een duotech?????? ik wil dat best wel eens horen eer ik overga tot de koop...
helpt een luchtfilter ook mee om een beter geluid te verkrijgen?
 
Tja geluidsfile maken hoe doe'k da :?

Ik heb een fazer met laser hotcam carbon. Extreem :9~ dat geluid...
Binnenkort gooi ik er ook nog een K&N filter in.

Over grondspeling...beetje teleurstellend '(
klein half uur klaverblad heeft de niet echt kleine slijtbout gehalveerd, wel lekker vonken :9

Ben alleen beetje bang dat ik mijn mooie uitlaat aan de grond rijd.
 
<kick> <big kick>

Ik ben mijn rechterslijtboutje verloren, na zelfs 1 keer weer vast draaiien. Deze was al dik gehalveerd, maar ik vond het wel fijn, zo'n indicatiegeluidje.
Links is zelfde situatie, alleen deze zit er nog wel aan.

Is dat een beetje eigen (zie 1e topic), dat die dingen vanzelf weer los draaiien??

Zou ik er weer nieuwe opzetten of :? :? Want als ik nog verder ga, krijg ik, denk ik hetzelfde als op mijn vorige fiets, op een gegeven moment is het rubber bovenop het stepje ook aan het verslijten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan