Groningen en Drenthe deel 32- het all season topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
'Groningen en Drenthe deel 32 > lekker de winter door' > 'Groningen en Drenthe deel 32- het all season topic'
 
*O* *O* *O* *O* *O*
Afgelopen week voor het eerst in 7 maanden de strom ff een half uurtje uitgelaten and ladies and gentlemen ......... IT FELT GREAT !!!!!
*O* *O* *O* *O* *O*
 
ik zwaai terug met een stukkende aprilia kut ding op de brandstapel dermee


Mag de Kawa er bij??

verslagje van wat voor mij 6 dagen trainen in Frankrijk had moeten worden...


Gisteren de boel maar ingepakt en terug gereden, had er geen gein meer in.....

Na maandag dus blok in de soep te hebben gelopen in de eerste sessie, ben ik tegen 12.00 daar vertrokken richting Hoogezand. Was tegen 22.00 thuis en heb snel alles bijelkaar gezocht wat ik mee moest hebben. Om middernacht hier weer vertrokken richting Val de Vienne, waar ik rond 11.00 weer terug was ;)

Ik dacht in eerste instantie dat m'n ketting ofzo gebroken was, kon zo niets vreemds aan het blok zien (gat zat aan onderkant en achter kuipwerk). Toen ik op de baan eens goed keek en een pistonpen in een flinke laag olie in de onderkuip zag liggen, wist ik dat het goed fout was. Ik denk dat het begonnen is met een geknapte zuigerveer, omdat mensen hem ook al hadden zien roken. Kan natuurlijk niet alles achterhalen, zuiger 4 is finaal verdwenen namelijk :o

oliekuip.jpg

drijfstang.jpg


In de tijd dat ik naar huis ben gereden heeft Hugo alvast de delen van het blok gedemonteerd zodat ik aan een kale motor kon beginnen.

uitelkaar.jpg

hugosleutelen.jpg



Oude blok uitelkaar getrokken en werkelijk alles is kaput ;( enige wat goed is gebleven zijn de carterdeksels, de versnellingsbak en de slipperclutch. De rest (zelfs waterpomp en koppelingshuis) zijn gewoon afgebroken etc etc.

gaatje.jpg


blokkapot2.jpg


blokkapot1.jpg



Goed, doordat alles redelijk in de prak zat kostte het wat meer tijd om de versnellingsbak (was een nieuwe RR bak, wou ik dus wel graag behouden) eruit te krijgen.

montage.jpg

inelkaar.jpg

Uiteindelijk tegen 15.00 begonnen met blok inelkaar te zetten en tegen 21.00 zat blok er weer onder en konden we hem starten.

Starten ging, maar een behoorlijke ratel/zoem was het enige wat er bovenuit kwam. Had het echt ff niet meer... Inmiddels 36 uur op de benen en het enige wat ik wou was een normaal klinkende motor. Toch weer enige moed bij elkaar geraapt en de koppeling maar weer open gemaakt. Ik had dus het koppelinghsuis vervangen, maar hier zat ook een behoorlijke beschadiging op (waarvan ik niet zou weten waar het vandaan komt, kwam uit een werkende motor) wat waarschijnlijk voor een flinke onbalans en bijbehorend geluid heeft gezorgd. Goed, 3e koppelingshuis erop en boel weer inelkaar. Tegen middernacht liep ie dan eindelijk zo al het hoorde!

Na een nachtje verdiende rust was het 's ochtends tijd om eens rustig wat rondjes te rijden. Helaas lekte de radiateur water (vermoedelijk toch iets door geboord). Snel in dorp wat anti-lek spul gehaald en de radiateur was zowaar dicht 8-)
Die sessie rustig wat rondjes gereden. Voor sessie 2 wou ik de motor even warm draaien. Na een seconde of 10 spoot er water uit de radiateur, zat dus nog een behoorlijk gat in :(
Nog wel bij de plaatselijke alu-lasser geweest, maar die kon hem niet afpersen en dus ook niet achterhalen waar het gat zat.

Einde oefening.....

Hugo kwam ineens met het idee dat hij nog een reserve R1 radiateur bij zich had en deze er maar op gezet. Met een paar kleine aanpassingen kreeg ik ook dit weer pas en sessie 4 kon dan eindelijk weer gereden worden. Uit voorzorg na een rondje of 3 de pits in, om even te controleren op lekken. Er lekte idd wat, maar dis was bij de koppeling van de benzine-aftapleiding. Hier een stuk afgeknipt en opnieuw vast gezet waarna ik weer verder kon. Na rondje of 3 had ik ineens een stuk minder vermogen en ik dacht echt dat de motor aan het warm/vastlopen was. Koppeling in en aan de kant. Stationair liep ie gewoon, dus was niet aan het vastlopen (dan zou ie stationair wel afslaan). Opeens voelde ik wat kouds bij m'n been en tot m'n schrik spoot de benzine nu uit de aftapleiding (geen benzine is natuurlijk ook geen vermogen). De slang was helemaal poreus, vandaar dat ie weer ging lekken.

Ook dat probleem maar weer verholpen om de volgende dag maar weer te gaan proberen. Het mocht alleen niet meer helpen..... na alle problemen, uitputting etc etc ging het gewoon niet. Kon geen bocht rijden en bij ieder steentje/geluidje wat ik hoorde dacht ik dat er wat mis was. Vrijdag haverwege de middag de boel maar ingepakt en terug gereden naar Hoogezand waar we begin van de ochtend weer waren.

Seizoen kon voor mij wel eens over zijn voordat het echt begonnen is, heb er echt geen gevoel bij en eigenlijk al helemaal geen zin meer in.
 
Mag de Kawa er bij??

verslagje van wat voor mij 6 dagen trainen in Frankrijk had moeten worden...


Gisteren de boel maar ingepakt en terug gereden, had er geen gein meer in.....

...heel verhaal '(

Seizoen kon voor mij wel eens over zijn voordat het echt begonnen is, heb er echt geen gevoel bij en eigenlijk al helemaal geen zin meer in.

Potverdorie man, het zit je ook werkelijk niet mee zeg! -O-
Nog knap veel werk verricht in korte tijd :} :}

enne... Kop der veur, morgen denk je er heel anders over! ;)
 
421 euro lichter maar idd zij doet t weer:) me ghappy waar had je mij gespot?

Emmaviaduct Groningen, vanuit kantoor!

@Arnold; had het verslag al gelezen in het JM-racing topic..echt zuur allemaal. Hoop voor je dat het nu afgelopen is met de ellende en je er weer plezier in gaat/kunt vinden.
 
Vanmiddag nog gepraat met in van de posters in dit topic
Ben haar naam kwijt maar haar man reed motor

Kwam haar tegen bij Noordepoort College te Veendam

Dus ik dacht zal hier ook even een :W neer zetten
 
rj heeft een goede reden om hard te lopen. 8-)

hard rijden was de vorige keer niet zo bevallen :X

maar wel goed dat je er weer bijna helemaal bovenop bent rj :}

en dat je weer rijdt
 
Ja dat klopt:) moest ff met t vrouwtje naar das krankenhaus niks ernstigs gewoon controle:)) waar werk je precies want ik verwacht er met 45 min uurtje weer langs te rijden, gaan we ff maar leek:) kijken of een nieuw seizoen gepaard gaat met een andere fiets:)

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan