Groninger topic deel 30: Een frisse start !

Status
Niet open voor verdere reacties.
0117-45-81x300.png


lekker drankje voor de winterstop..
 
Hoi, Ik heb niet zulke fijne feestdagen , ik lees op het Kreidler forum dat onze regering bezig is om de 2 takt te verbieden in Nederland. Heel wat brommer liefhebbers zullen balen dat hun mooie hobby deels wordt afgenomen voorts zal de waarde van hun bromfietsen drastisch dalen, vraag is wanneer komen de motoren , als men overgaat op elektrische motoren zal je ook een milieu belasting op 4 takt motoren krijgen , want ten opzichte van een elektrische is een 4 takt benzine verbrander een vervuiler!. We gaan naar een andere tijd Heren! groet Harry
 
Hoi, Ik heb niet zulke fijne feestdagen , ik lees op het Kreidler forum dat onze regering bezig is om de 2 takt te verbieden in Nederland. Heel wat brommer liefhebbers zullen balen dat hun mooie hobby deels wordt afgenomen voorts zal de waarde van hun bromfietsen drastisch dalen, vraag is wanneer komen de motoren , als men overgaat op elektrische motoren zal je ook een milieu belasting op 4 takt motoren krijgen , want ten opzichte van een elektrische is een 4 takt benzine verbrander een vervuiler!. We gaan naar een andere tijd Heren! groet Harry
Dat is toch niets nieuws? Tenminste in de vakhandel niet.
2t verdwijnt als eerste, de gewone brom en snorscooter zullen binnenkort alleen nog elektrisch leverbaar zijn. Niet alleen voor de vervulling maar met name voor geur en lawaai " overlast" bij onze stadse vrienden.
Motoren zullen als laatste verdwijnen maar zal vast wel iets van een tax op komen.


Hey aan de andere kant, als de olie etc op is zal de wereld toch vergaan omdat 95% afhankelijk is hiervan dus toch nog een beetje fijne feestdagen 😁😁
 
Hoi Arnold , dat de tweetakt verdwijnt , ja dat is bekend, maar hoe gaat het met de tweetakten die er nog lopen, daar ben ik benieuwd naar en met name de oldtimers. Het kan ook wel eens net zo worden als roken dat je dan op een 2 takt een ander zijn longen "' beschadigt"'
 
De oer 2t verbrandt gewoon olie en dat is niet goed voor de gezondheid zeggen ze 😅

Verkoop van nieuwe 2t brommers werd van 1 op andere dag verboden. Zal met rijden (kijk maar naar de grote steden voor 2t en bijv oude diesels) straks net zo zijn
 
Hoi, Ik heb niet zulke fijne feestdagen , ik lees op het Kreidler forum dat onze regering bezig is om de 2 takt te verbieden in Nederland. Heel wat brommer liefhebbers zullen balen dat hun mooie hobby deels wordt afgenomen voorts zal de waarde van hun bromfietsen drastisch dalen, vraag is wanneer komen de motoren , als men overgaat op elektrische motoren zal je ook een milieu belasting op 4 takt motoren krijgen , want ten opzichte van een elektrische is een 4 takt benzine verbrander een vervuiler!. We gaan naar een andere tijd Heren! groet Harry
Het voordeel is wel dat de zolder dan eens weer leeg komt met al die kreidler onderdelen.
 
Hoi dat wel natuurlijk, ik zou het heel jammer vinden dat we niet meer op een tweetakje mogen rijden. Maar t is nog niet zover ,ik denk dat we nog tot 2030 kunnen rijden met eventuele constructies , vergunningen e.d. ik heb nog een oude Benelli 125 Panther die ga ik in Januari nog voor de keuring doen. Nog van genieten .
 
Hopelijk kan ik dan nog een keer een Kawasaki samuria op de kop tikken :P
 
Hallo mijn naam is Jesse en ik ben nieuw hier. Afgelopen zaterdag heb een FZ6 uit 2005 aangeschaft en ben als een kind zo blij met mijn eerste motor :) . Ik woon midden in Groningen (stad) op 1 hoog. Ruimte om de motor zelf te stallen heb ik dus niet. Hebben jullie ideeën waar en hoe ik mijn motor het beste kan stallen?
 
Hallo mijn naam is Jesse en ik ben nieuw hier. Afgelopen zaterdag heb een FZ6 uit 2005 aangeschaft en ben als een kind zo blij met mijn eerste motor :) . Ik woon midden in Groningen (stad) op 1 hoog. Ruimte om de motor zelf te stallen heb ik dus niet. Hebben jullie ideeën waar en hoe ik mijn motor het beste kan stallen?
Hallo Jesse, ik ben Gerard, oud gediende hier, maar tijdje weg geweest.
Heb vorige week mijn stallings plaats in een schuur aan de Noorderhaven ontruimd. Had daar een zijspan en een klassieker staan. Deze plaats is nog vrij. Belangstelling? Stuur me een PBtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan