Groninger topic deel 30: Een frisse start !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrijdag kan ik niet, dan heb ik late dienst:N Maar dan kunnen jullie natuurlijk ook rijden. Om alvast een datum te prikken: zaterdag 17:30 bij Kaap Hoorn. Wie is erbij? En eerst hapje eten, daarna vertrekken? Evt. kan ik wel een leuke route uitzetten, met eindbestemming weer Kaap Hoorn. Misschien kan ik zelfs eerder stoppen met werk, dan zou ik er om 16:15 al kunnen zijn, als dat beter uitkomt.
 
Laat ik mijn nieuwe motor ook nog maar even showen dan *D Inmiddels al een verse set banden erop. Binnenkort hopelijk die lelijke lange staart nog wisselen met een korte en mooiere knippers.

Kan er helaas vrijdag en zaterdag niet bij zijn. Veel plezier voor wie wel gaat!
 

Bijlagen

  • 20200702_171648.jpg
    20200702_171648.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 6
  • 20200702_171640.jpg
    20200702_171640.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 6
Laat ik mijn nieuwe motor ook nog maar even showen dan *D Inmiddels al een verse set banden erop. Binnenkort hopelijk die lelijke lange staart nog wisselen met een korte en mooiere knippers.

Kan er helaas vrijdag en zaterdag niet bij zijn. Veel plezier voor wie wel gaat!
Knappe fiets. Heb zelf ook die lange staart er nog op zitten, maar vind hem totaal niet storend. Knippers was ik ook nog van plan. Ben benieuwd wat je eronder zet.
 
Laat ik mijn nieuwe motor ook nog maar even showen dan *D Inmiddels al een verse set banden erop. Binnenkort hopelijk die lelijke lange staart nog wisselen met een korte en mooiere knippers.

Kan er helaas vrijdag en zaterdag niet bij zijn. Veel plezier voor wie wel gaat!
Mooie fiets ja! 8-)Zo lelijk is die staart toch niet?
 
Knappe fiets. Heb zelf ook die lange staart er nog op zitten, maar vind hem totaal niet storend. Knippers was ik ook nog van plan. Ben benieuwd wat je eronder zet.
Thanks! Heb deze op het oog: Kentekenplaathouder Yamaha MT-03 2006 - 2013 - G&G Shop
Mooi alles in 1, moet ik alleen nog apart een reflector bij kopen.

Mooie fiets ja! 8-)Zo lelijk is die staart toch niet?
Danku!
Echt lelijk issie niet, maar ik vind zo'n korte houder altijd net even wat strakker.
 
Nou ik durf het nog wel stelliger te zeggen, ik zie mezelf nooit electrisch te gaan rijden op de motor.

(Wou zeggen op twee wielen, maar ik heb een electrische fiets)
Ik ben benieuwd hoe het is. Ik zou altijd m'n SV wel houden, maar daarnaast lijkt een elektrische me ook gewoon leuk. Instant vermogen, onopvallend vlammen!
 
Ik ben benieuwd hoe het is. Ik zou altijd m'n SV wel houden, maar daarnaast lijkt een elektrische me ook gewoon leuk. Instant vermogen, onopvallend vlammen!
Geluid is wel belangrijk vind ik. Dat gezoem vind ik niks. En daarnaast heeft een ICE karakter en verloop, voegt ook wel wat toe.
 
Precies daarom wil ik m'n SV houden. Geur, gevoel, geluid. Maar de wereld gaat verder, en als meer mensen elektrisch gaan rijden, is de kans groter dat we niet gedwongen worden om elektrisch te móeten rijden...
 
Laat ik mijn nieuwe motor ook nog maar even showen dan *D Inmiddels al een verse set banden erop. Binnenkort hopelijk die lelijke lange staart nog wisselen met een korte en mooiere knippers.

Kan er helaas vrijdag en zaterdag niet bij zijn. Veel plezier voor wie wel gaat!

Ziet er strak uit! Heel eerlijk gezegd heb ik wel gelijk die taartschep aan de achterkant van mijn mt-09 af laten halen.

Zaterdag wordt het aardig warm en zoals het nu lijkt kan ik ook wel een hapje doen bij kaap hoorn. Enige waar ik nog mee zit is dat ik een tweedelig leren pak draag en dat wordt behoorlijk warm als ik even een tijdje stil zit. Ik weet niet hoe jullie dat doen?
 
Ziet er strak uit! Heel eerlijk gezegd heb ik wel gelijk die taartschep aan de achterkant van mijn mt-09 af laten halen.

Zaterdag wordt het aardig warm en zoals het nu lijkt kan ik ook wel een hapje doen bij kaap hoorn. Enige waar ik nog mee zit is dat ik een tweedelig leren pak draag en dat wordt behoorlijk warm als ik even een tijdje stil zit. Ik weet niet hoe jullie dat doen?
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar goed jas uit moet al een hoop helpen denk ik
 
Ziet er strak uit! Heel eerlijk gezegd heb ik wel gelijk die taartschep aan de achterkant van mijn mt-09 af laten halen.

Zaterdag wordt het aardig warm en zoals het nu lijkt kan ik ook wel een hapje doen bij kaap hoorn. Enige waar ik nog mee zit is dat ik een tweedelig leren pak draag en dat wordt behoorlijk warm als ik even een tijdje stil zit. Ik weet niet hoe jullie dat doen?
Ja, ik wil eventueel ook wel een keer mee rijden. Nog nooit echt gedaan in een groepje. Maar, ik zou het wel fijn vinden als we rekening kunnen houden met elkaar en elkaar niet onnodig in gevaar brengen.

Verder, hoe groot wordt de route die er gereden gaat worden ?

En, over motorpak... inderdaad... ik denk dat ik het ook bloedheet ga krijgen bij het teveel stilzitten. Dus vraag me af, of het dan niet beter is om thuis eerst een hapje te gaan eten ? En dan zelf eventueel drinken mee nemen met koekje en dan tussendoor 1x stoppen om wat te nuttigen.
 
lijkt mij ook leuk om zaterdag avond mee te rijden... zelf wat eten en drinken meenemen vind ik ook wel ok....
ik heb wel een koffer dus als mensen niet een hele rit willen rijden met een rugtas, dan kan dit tijdens de tocht wel in mijn koffer denk ik.
natuurlijk wel de normale afspraken.... eigen tempo, baksteen rijden (behalve in bochten), niet inhalen in de groep, persoon achter je in de gaten houden, een beetje aan de verkeersregels houden.
het liefst dat er een route wordt gemaakt zodat er meerder mensen de route hebben, dit bijv met kurviger dan kan iedereen dit downloaden.
met een grote groep stel ik meestal voor om na 1.5 uur een stop in te plannen, @CBR-fan maak jij een leuke route dan?
 
lijkt mij ook leuk om zaterdag avond mee te rijden... zelf wat eten en drinken meenemen vind ik ook wel ok....
ik heb wel een koffer dus als mensen niet een hele rit willen rijden met een rugtas, dan kan dit tijdens de tocht wel in mijn koffer denk ik.
natuurlijk wel de normale afspraken.... eigen tempo, baksteen rijden (behalve in bochten), niet inhalen in de groep, persoon achter je in de gaten houden, een beetje aan de verkeersregels houden.
het liefst dat er een route wordt gemaakt zodat er meerder mensen de route hebben, dit bijv met kurviger dan kan iedereen dit downloaden.
met een grote groep stel ik meestal voor om na 1.5 uur een stop in te plannen, @CBR-fan maak jij een leuke route dan?
Wel t liefst eentje die ik dan ook in de garmin kan zetten. Nja Iniedergeval voor elkaar stoppen als je elkaar niet meer ziet. dan kan niemand verdwalen.
 
Morguh mede Groningers, ik ben Martijn wonende in Veendam.

Al heel wat jaartjes actief hier op het forum, ene topic wat meer als het andere.
Zelf rijdt ik een Ducati Monster 1100 en ben eigenlijk door de hele provincie wel eens te vinden.

Zie dat hier ook wel regelmatig toertjes worden gereden dus het lijkt me leuk om eens aan te sluiten!
20200520_200754.jpg
 
Verdwalen is toch juist t leukste als je met de motor op pad bent? :+ kom je op plekken waar je anders niet zou komen

Zo rijd ik momenteel bij gebrek aan navigatie, gewoon op de bonnefooi door de provincie(s).

@CBR-fan, aangezien je hoogstwaarschijnlijk van je werk komt kunnen we anders wel even een snelle hap, kibbelingetje oid, ergens scoren?
 
Morguh mede Groningers, ik ben Martijn wonende in Veendam.

Al heel wat jaartjes actief hier op het forum, ene topic wat meer als het andere.
Zelf rijdt ik een Ducati Monster 1100 en ben eigenlijk door de hele provincie wel eens te vinden.

Zie dat hier ook wel regelmatig toertjes worden gereden dus het lijkt me leuk om eens aan te sluiten!
Bekijk bijlage 1527902
Welkom terug :W
 
Morguh mede Groningers, ik ben Martijn wonende in Veendam.

Al heel wat jaartjes actief hier op het forum, ene topic wat meer als het andere.
Zelf rijdt ik een Ducati Monster 1100 en ben eigenlijk door de hele provincie wel eens te vinden.

Zie dat hier ook wel regelmatig toertjes worden gereden dus het lijkt me leuk om eens aan te sluiten!
Bekijk bijlage 1527902
Die ziet er ook goed uit! :}
 
Voor de geinteresseerden, bij outsiders motoren in Groningen kan je deze dinsdag en donderdag de Cake elektrische motocross motoren proberen! Moet je wel even inschrijven, maar is gratis.
Ben heel benieuwd, heb altijd al eens een elektrische willen proberen.

Vandaag een proefritje gemaakt.

Voor 11kw rijders moet het fantastisch zijn. Ongemerkt en vrij snel zit je op 60km/h. Maar ongemerkt rijd je ook continu volgas, omdat je geen feedback hebt van de motor. 70km/h voelt als 40km/h. De enige feedback die je hebt is de windruis (maar die is er amper beneden de 80km/h) en de snelheidsmeter.

Je vliegt ook als een gek over gravelweggetjes met allemaal gaten. Ik was het terreintje bij de zendmast bij de Gideonweg op gegaan. Dat ging echt verrassend makkelijk, ook de modderige heuvel opklimmen enzo. Daar kom ik met m'n SV ook nog wel op, daar niet van.

Maar ik mis het gevoel van een levend ding tussen m'n benen. Ik mis de warmte, het geluid, de geur en de trilling... De Cake Kalk voelt zielloos, hoe goed ie ook is in wat ie doet.

Het gebrek aan motorfeedback zal denk ik ook echt voor problemen gaan zorgen. Je hebt geen brullende motor die aangeeft dat je het toch wel erg bont maakt. De snelheidsbeleving is zoveel lager, dat ik denk dat zodra elektrische sportmotoren gemeengoed worden, dat er eerst veel ongelukken gaan gebeuren totdat iedereen aan het lagere snelheidsgevoel zijn gewend.

Al met al was het wel leuk, en ik zou het prima vinden om een elektrische motor te hebben (met meer vermogen), maar ik zal voor plezierritjes toch altijd nog een benzinemotor willen hebben.
1596020310720.png
 
Ik zal een leuke route uitzetten met begin- en eindpunt Kaap Hoorn. 17:30 vertrek en rond 21:30 weer terug (incl. stop tussendoor). Evt. kunnen mensen halverwege afhaken, mits dat goed gecommuniceerd wordt natuurlijk. Zelf wat eten/drinken meenemen is een goed idee, dat scheelt weer tijd. Ik gebruik zelf de navigatie app 'Scenic Motor Navigatie' op m'n iPhone. Die zou je ook kunnen gebruiken met spraakbesturing, als je een headset hebt.
Zal het .GPX bestand dan hier delen, dan kan iedereen hem zelf laden in zijn/haar navigatie. En uiteraard, gezelligheid voorop en geen races o.i.d. Niet elkaar inhalen, baksteensgewijs rijden. Dan zet ik ook mijn zadeltas op de motor, kan evt. ook nog wel wat spullen van een ander bij. Voor mij wordt het ook de eerste keer in een groep rijden. Even ter plekke maar bepalen wie voorop en achterop rijdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan