Groot licht aan, knappende zekering

Gurbmeister

Die hard MF'er
24 apr 2007
328
0
Goedenavond mensen.
Ik heb een vraag :9 Als ik mijn grote licht aan zet dan knapt er een zekering uit. Zit een 15 zekering in, zoals het hoord, en een 12 v 55w pit. Zit er dan sluiting in de kabels? zo ja, dan zit hij voorbij de knop van het grote licht toch? Want ik zet de schakelaar om, dan brand de pit 3 tellen en dan is het pats.
Iemand een idee?
Betreft een suzuki gsx600f uit '98
Groeten
 
schema?

.
full
 
Pak een lamp van 12 Volt/21 Watt.
Soldeer daar twee draadjes aan met platte AMP-stekkertjes.
Eén op de buis de ander op het platte soldeerpuntje onderaan.
Plaats die op de plek waar de zekering er steeds uit vliegt.
Nu zal bij kortsluiting deze lamp gaan branden.
Dan is het een kwestie van stekkertjes en verbinden losmaken tot de lamp uit gaat.
En je hebt dan je kortsluiting gevonden.
Kortsluiting zit bijna altijd in je plusdraad omdat alle verbruikers doorgaans plus geschakeld zijn.

Groet, J@SE
 
Laatst bewerkt:
Dus zodra je het grootlicht aanzet knapt bijna onmiddelijk (3sec) de zekering? En zonder lamp blijft de zekering heel? Op basis van deze symptomen denk ik dat het gloeidraadje in je lampje kapot is en sluiting veroorzaakt. Nieuw lampje en weer :]

Als je ergens een sluiting zou hebben zou de zekering ook springen zonder dat je een lampje hebt aangesloten.
 
Dus zodra je het grootlicht aanzet knapt bijna onmiddelijk (3sec) de zekering? En zonder lamp blijft de zekering heel? Op basis van deze symptomen denk ik dat het gloeidraadje in je lampje kapot is en sluiting veroorzaakt. Nieuw lampje en weer :]

Als je ergens een sluiting zou hebben zou de zekering ook springen zonder dat je een lampje hebt aangesloten.


????

@ TS: kijk eens naar je schakelaar.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt in elk geval, zat hem in de aansluiting van de pit. Vorige eigenaar heeft daar heel vreemd in om gesoldeerd. Ontdekte ik nadat ik de kabels tot het handvat door heb gemeten, handvat uit elkaar, meten tot de pit. B| Maar hij doet het weer. :] Slot dacht ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan