Groot licht? Dimlicht? Geen licht?

Je hoeft niet zo boos te reageren meteen. :P Ik had het vooral over mistlichten en grootlicht in het donker. Overdag is grootlicht niet zo'n ramp maar of je er beter door gezien wordt betwijvel ik echt. Je ziet een dimlicht ook al heel goed, grootlicht kan je misschien wel eens op het verkeerde been zetten qua afstandsinschatting. Dit dan vooral omdat je niet in het licht blijft kijken en dus zo'n koplamp zonder de bijbehorende motor/auto maar heel even ziet.

OK skuzeer, :)
 
ik rij altijd met dimlicht.
groot licht wekt aggressie en ze kunnen je afstand moeilijker inschatten.
je kunt wel een sterkere lamp in je dimlicht zetten. is minder irri.maar wel meer licht
 
Aangezien ik net bezig ben met theorie:Altijd dimlicht en als je groot licht aan hebt in combinatie met dimlicht,grootlicht uitzetten als je een andere bestuurder achterop rijd of tegemoet rijd o-)
 
Ik rij altijd met het dimlicht, dat geeft al meer dan licht genoeg.
Op mijne vfr zit straffen toubac, als ik mijn grootlicht opzet heb ik een lichtstraal van hiet tot in tokio *D *D

Het enige wa ge dan voor hebt is dat al de konijnen voor uw wielen komen gesprongen :? :? :?
 
Beter opvallen, maar 's nachts zelf niets meer zien......

Beslist niet waar. Ik weet niet waar dit verhaal vandaan komt. Misschien stamt het nog uit de tijd van voor de halogeenlampen.
Ik heb gele H4 lampen en de lichtopbrengst in het donker is niet merkbaar minder dan de witte. Er zal best een meetbaar verschil bestaan maar dat speelt geen rol.
Bedenk vervolgens hoe vaak je in het donker rijdt en hoe vaak je er dus overdag nut van hebt.
Enige nadeel van gele lampen is de beperkte verkrijgbaarheid. Verder zie ik alleen maar voordelen.
 
Ik rijd altijd met een gele lamp. Automobilisten kunnen je hierdoor sneller onderscheiden van andere auto`s (die rijden nl. bijna allemaal met wit-licht). Je merkt het vooral bij file rijden. Een beetje motorzaak heeft ze gewoon op de plank liggen! Probeer het maar eens..
 
lijkt me ook ideaal geel licht....ga binnenkort es ff kijken...

full


:+ als het licht dan aan is lijkt dat ongeveer zo ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan