groot licht licht op dash gaat branden bij LED

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAATRICKS

MF'er
4 apr 2014
46
0
delft
Goede avond,

Even een vraagje,
Ik heb vanavond een LED H4 koplamp ingebouwd in mijn Yamaha FZ1n, nu doet het lampje zelf het prima. Alleen gaat op me dashboard het lampje van me groot-licht zwakjes branden. Terwijl me koplamp zelf gewoon op standje dimlicht staat. Als ik vervolgens me koplamp op groot licht druk gaat de LED feller branden wat logisch is. Maar hierbij gaat dus ook me lampje op me dash van het grote licht een stuk feller branden. Wat kan hier de oorzaak van zijn? ik gok zelf op of iets van slechte massa op de LED lamp zelf of moet er zo'n weerstand / canbus geval tussen?

kleine toevoeging heb hiervoor ook al een keer LED dimverlichting erin gehad en toen deed die het probleem zoals hierboven beschreef niet, alleen ging dit ebay lampje vrij snel kapot haha!

alvast bedankt voor het meedenken!

greets rick
 
Laatst bewerkt:
Je lamp verbruikt te weinig stroom. Het lampje doet daardoor oplichten.
(zelfde idee met ledknippers met maar één controle lampje)

Wat voor ledlamp gebruik je?


(p.s. het is m'n of mijn. Niet zeikerig bedoelt maar als je binnenkort een sollicitatiebrief moet schrijven o.i.d. staat het knap lullig)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een massa probleem of een slecht contact.
Alle stekkers even nalopen.

Thanks heb ik gedaan! Heeft alleen niks geholpen!

Je lamp verbruikt te weinig stroom. Het lampje doet daardoor oplichten.
(zelfde idee met ledknippers met maar één controle lampje)

Wat voor ledlamp gebruik je?


(p.s. het is m'n of mijn. Niet zeikerig bedoelt maar als je binnenkort een sollicitatiebrief moet schrijven o.i.d. staat het knap lullig)

Daar dacht ik zelf ook ineens aan ja m.b.t. die knippers die dan te snel gaan.
heb inmiddels zo'n weerstand gekocht hiervoor! :t

En bedankt voor je explicite uitleg over het m'n of mijn gebruik. Totaal niet nodig mijn inziens maar goed, als jij je daar beter door voelt ;)
 
Lekstroom, als je die wegneemt is het opgelost.

Het valt me op dat de taal die gebezigd word door de jeugd niet de mijne is.
Maar taal is dynamisch en daardoor aan verandering onderhevig, het zal me me reet roesten.
 
Thanks heb ik gedaan! Heeft alleen niks geholpen!Daar dacht ik zelf ook ineens aan ja m.b.t. die knippers die dan te snel gaan.
heb inmiddels zo'n weerstand gekocht hiervoor! :t

En bedankt voor je explicite uitleg over het m'n of mijn gebruik. Totaal niet nodig mijn inziens maar goed, als jij je daar beter door voelt ;)

Nee, niet het sneller knipperen. Het branden van alle vier knippers op 't moment dat je ze inschakelt.

Dit gebeurt exact bij jou nu, maar dan met je verlichting. Weerstanden is overigens gepruts. Gewoon weerstand onafhankelijk relais pakken voor je knippers.
Betreft je verlichting; canbus geschikte LED's pakken.

Ik vond het wel nodig. Als jij geen energie/moeite in je vraag wilt steken, waarom zouden wij dat wel in de antwoorden doen?
 
Prul er uithalen. Normaal lampje monteren.


top dank je wel voor je hulp! NOT! _O-


anyway het is inmiddels verholpen door een weerstandje ertussen te zetten!
Thanks heb ik gedaan! Heeft alleen niks geholpen!Daar dacht ik zelf ook ineens aan ja m.b.t. die knippers die dan te snel gaan.
heb inmiddels zo'n weerstand gekocht hiervoor! :t

En bedankt voor je explicite uitleg over het m'n of mijn gebruik. Totaal niet nodig mijn inziens maar goed, als jij je daar beter door voelt ;)

Nee, niet het sneller knipperen. Het branden van alle vier knippers op 't moment dat je ze inschakelt.

Dit gebeurt exact bij jou nu, maar dan met je verlichting. Weerstanden is overigens gepruts. Gewoon weerstand onafhankelijk relais pakken voor je knippers.
Betreft je verlichting; canbus geschikte LED's pakken.

Ik vond het wel nodig. Als jij geen energie/moeite in je vraag wilt steken, waarom zouden wij dat wel in de antwoorden doen?


Is inmiddels opgelost dmv weerstandje ertussen te zetten .

Je maakt ze zelf die opmerking is totaal niet gerelateerd aan de vraag die gesteld werd, nutteloze discussie dus.

@ moderators: kan slotje op!
 
top dank je wel voor je hulp! NOT! _O-


anyway het is inmiddels verholpen door een weerstandje ertussen te zetten!Is inmiddels opgelost dmv weerstandje ertussen te zetten .

Je maakt ze zelf die opmerking is totaal niet gerelateerd aan de vraag die gesteld werd, nutteloze discussie dus.

@ moderators: kan slotje op!

Pruts jij maar lekker met weerstandjes. Ben benieuwd naar je volgende topic :t "Me motor is afgebrand, heeft iemand dit al is eerder meegemaakt"
 
Met een weerstandje haal je net de drempel niet om het ledje te laten branden, je lekstroom blijft dan toch gewoon aanwezig. Dat is symptoombestrijding en geen goeie oplossing.
Of daar direkt brand door ontstaat weet ik niet.
 
Met een weerstandje haal je net de drempel niet om het ledje te laten branden, je lekstroom blijft dan toch gewoon aanwezig. Dat is symptoombestrijding en geen goeie oplossing.
Of daar direkt brand door ontstaat weet ik niet.

Niet direct. Schakel het licht maar eens in en pak dan de weerstand met je vingers beet. Zulke dingen moet je niet willen gebruiken als er ook alternatieven zijn. Bovendien heb je een LED koplamp die dusdanig weinig stroom verbruikt waardoor je storingen in je electra krijgt. Dus het zal vast hip staan, maar lichtbeeld en hoeveelheid licht zal wel ruk zijn.
 
Niet direct. Schakel het licht maar eens in en pak dan de weerstand met je vingers beet. Zulke dingen moet je niet willen gebruiken als er ook alternatieven zijn. Bovendien heb je een LED koplamp die dusdanig weinig stroom verbruikt waardoor je storingen in je electra krijgt. Dus het zal vast hip staan, maar lichtbeeld en hoeveelheid licht zal wel ruk zijn.
Wanneer je een weerstand gebruikt met koellichaam en die in de rijwind hangt gaat het nog wel. Anders heb je mooi iets om je peuk op aan te steken. Ik rij nu ongeveer drie jaar met led koplampen en het licht is beter (lees anders, feller, witter) en wanneer je hem goed afsteld dan halogeen lampen. Bij mijn blade had ik het grootlicht opgeofferd zodat ik voor dubbellicht had en daardoor verbruikte ik 10w meer dan voorheen. Dat is weer 10w minder voor de spanningsregelaar om af te fakkelen en die blijft daar ook koeler door. Het lijkt haast niks maar je kunt het wel voelen. Bij de cb heb ik dat probleem niet. Zit nu ook led op.
 
Ik dacht dat we hier in het "techniek" subforum zaten, en niet het "taalfouten" topic?
Ja, er bestaat daar idd een topic voor :Y
Het grootte taal fouten topic deel1
Zelf stoort het me niet dat mensen taalfouten maken, doe ikzelf ook, in het Engels, maar ook nog steeds in het Nederlands.
Maar, voor iemand andermans fouten gaat verbeteren/bekritiseren, moet die persoon zelf ook goed zijn in bijna correct taalgebruik.

Voorbeeldje:
iemand schreef eens:
Je lamp verbruikt te weinig stroom. Het lampje doet daardoor oplichten.
(zelfde idee met ledknippers met maar één controle lampje)

Wat voor ledlamp gebruik je?


(p.s. het is m'n of mijn. Niet zeikerig bedoelt maar als je binnenkort een sollicitatiebrief moet schrijven o.i.d. staat het knap lullig)
Het lampje doet daardoor oplichten. >>> Het lampje gaat daardoor oplichten.
Wat ook kan is, Je lamp verbruikt te weinig stroom, wat het lampje doet oplichten.



On topic:
@TS: Wat een merk/model motor heb je? En is die van canbus voorzien?
Dit zijn wel interessante gegevens.
tenzij je dat al hebt weergegeven, maar ik er overheen gelezen heb ... :+
 
Ik dacht dat we hier in het "techniek" subforum zaten, en niet het "taalfouten" topic?
Ja, er bestaat daar idd een topic voor :Y
Het grootte taal fouten topic deel1
Zelf stoort het me niet dat mensen taalfouten maken, doe ikzelf ook, in het Engels, maar ook nog steeds in het Nederlands.
Maar, voor iemand andermans fouten gaat verbeteren/bekritiseren, moet die persoon zelf ook goed zijn in bijna correct taalgebruik.

Voorbeeldje:Het lampje doet daardoor oplichten. >>> Het lampje gaat daardoor oplichten.
Wat ook kan is, Je lamp verbruikt te weinig stroom, wat het lampje doet oplichten.



On topic:
@TS: Wat een merk/model motor heb je? En is die van canbus voorzien?
Dit zijn wel interessante gegevens.
tenzij je dat al hebt weergegeven, maar ik er overheen gelezen heb ... :+



Gewoon correcte zin hoor. Als het lampje het niet doet zeg je toch ook 'het lampje doet daardoor niks'?
Maar goed, mooi dat het is opgelost. Denk nog wel even goed na over de positie van de weerstand. Het liefst met koelpasta op een metalen deel van het frame om de warmte goed weg te laten geleiden.

Of plaats een canbus-geschikte ledlamp. En stel de lamp af alvorens je gaat rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan