miehoe
MF veteraan
hallo,
ik weet dat dit eigelijk een zonde is maar ik ben ten einde raad.
ik heb een honda zb (is dus een 50cc 4-takt brommer) en heb al een tijdje last dat hij steeds weer uitvalt tijdens het rijden
het gebeurt voornamelijk met slecht weer. na inspectie heb ik het probleem bij de startonderbreker gevonde (hij vonkte steeds niet of maar even). goed brommer reed weer maar we hoorde een blazend geluid (net of ik een lekke band had) naja brommer uit elkaar spanning van de condensator en bobine gemete en daar zat een kleine weerstand....opgelost en hij reed weer. nu reed ik vandaag naar school en halverwege kwamen er mega grote knallen (en soms ook vlamme) uit mijn uitlaat. en hij vertikte het verder te rijden. toen heb ik hem aangelopen (lukte even) en weer knallen, maar nu ook een er tikkend (klikkend, het zelfde geluid als je condensator maakt (of net zo iets als je bougi maakt))
kan het zijn dat ik mijn kleppen heb verkloot (ik heb motor olie de dag ervoor bij gevuld, maar misschien was mijn motor nog te koud en kwam er daardoor te veel in??) ?!?!? zou het kunnen dat mijn kop geen olie (motor olie) meer krijgt en daardoor mijn klep te heet is geworde en kapot is gegaan????
ik weet dat dit eigelijk een zonde is maar ik ben ten einde raad.
ik heb een honda zb (is dus een 50cc 4-takt brommer) en heb al een tijdje last dat hij steeds weer uitvalt tijdens het rijden
het gebeurt voornamelijk met slecht weer. na inspectie heb ik het probleem bij de startonderbreker gevonde (hij vonkte steeds niet of maar even). goed brommer reed weer maar we hoorde een blazend geluid (net of ik een lekke band had) naja brommer uit elkaar spanning van de condensator en bobine gemete en daar zat een kleine weerstand....opgelost en hij reed weer. nu reed ik vandaag naar school en halverwege kwamen er mega grote knallen (en soms ook vlamme) uit mijn uitlaat. en hij vertikte het verder te rijden. toen heb ik hem aangelopen (lukte even) en weer knallen, maar nu ook een er tikkend (klikkend, het zelfde geluid als je condensator maakt (of net zo iets als je bougi maakt))
kan het zijn dat ik mijn kleppen heb verkloot (ik heb motor olie de dag ervoor bij gevuld, maar misschien was mijn motor nog te koud en kwam er daardoor te veel in??) ?!?!? zou het kunnen dat mijn kop geen olie (motor olie) meer krijgt en daardoor mijn klep te heet is geworde en kapot is gegaan????