Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hij is wel op veel punten gewijzigd, alleen de looks zijn zo´n beetje hetzelfde. Het is meer detail werk. grammetje hier eraf, mm daar erbij. En ga zo verder.ik heb testgereden. het was kicken maar ik aarzel nog steeds.
het model dat ik reed was 2000 maar mijn budget hangt rond de 98-99.
is de 2000 erg veel gewijzigd tov de oudere modellen?
Ze zeggen dat ze hem iets tammer en voorspelbaarder hebben gemaakt dan het mod 98/99. Ik zou het zelf niet weten ik heb er een van 2001 en de 98/99 heb ik nog nooit op geik heb testgereden. het was kicken maar ik aarzel nog steeds.
het model dat ik reed was 2000 maar mijn budget hangt rond de 98-99.
is de 2000 erg veel gewijzigd tov de oudere modellen?
Het is idd wel ff wennen, ik nl ook van een 900RR fireblade naar deze R1 gegaan. De inhoud is wel iets minder maar dat scheelt ook weer gewicht moet je maar denken. Meestal gaat het lampje rond de 190km bij mij branden en geloof me ik rijd echt nooit rustig! Een Yamaha rijd gewoon altijd goed, of het nou woon/werk, recreatief of circuit is.
de eerste blades met injectie (vanaf 2000, volgens mij) lopen rommelig onderin. Oppakken van de R1 is onderin gewoon beter.--------------------------------------------------------------------------------
Wat zijn volgens jouw nou de grootste verschillen tussen een Blade
van 98 en een R1 van 2001/2002?
Ik kan nog niet echt kiezen, of een nieuwere Blade van 2001 of
een R1 van 2001/2002....
Qua stijling vindt ik de R1 wel strakker..
Ik had de "oerblade" uit '92 was op zich een hele fijne motor! Supersnel, maar dit kwam ook mede door de nodige aanpassingen. Het grootste verschil wat ik ondervond was het gewicht en het sturen. Op een 92er zit nl een 16" voorwiel en dat merk je heel goed met het insturen van bochten, je moet veel meer werken. Qua gewicht, en nou weet ik niet eens ofdat het met het aantal kilo's zoveel uitmaakt, maar qua rijeigenschappen voelt de R1 aan als een veertje en de blade die ik had als een blok beton. Verder is hetgeen wat je gelijk opvalt de teringherrie die een yamaha blok maakt t.o.v. een honda blok. Maar dit is dan ook een nadeel--------------------------------------------------------------------------------
Wat zijn volgens jouw nou de grootste verschillen tussen een Blade
van 98 en een R1 van 2001/2002?
Ik kan nog niet echt kiezen, of een nieuwere Blade van 2001 of
een R1 van 2000/2001 of 2002/2003....
Qua stijling vindt ik de R1 wel strakker..
Ik had de "oerblade" uit '92 was op zich een hele fijne motor! Supersnel, maar dit kwam ook mede door de nodige aanpassingen. Het grootste verschil wat ik ondervond was het gewicht en het sturen. Op een 92er zit nl een 16" voorwiel en dat merk je heel goed met het insturen van bochten, je moet veel meer werken. Qua gewicht, en nou weet ik niet eens ofdat het met het aantal kilo's zoveel uitmaakt, maar qua rijeigenschappen voelt de R1 aan als een veertje en de blade die ik had als een blok beton. Verder is hetgeen wat je gelijk opvalt de teringherrie die een yamaha blok maakt t.o.v. een honda blok. Maar dit is dan ook een nadeel
Dat is maar net hoe je het zelf ervaart, maar ik vind persoonlijk het insturen met een 16" voorwiel gewoon kut. Je valt als het ware de bocht in en dat kan soms wel eens irritant zijn. Als dit nl zo'n suc6 had geweest dan had iedere motor nu wel een 16" voorwiel gehad of niet.Een 16" voorwiel stuurt juist makkelijker. Dat het niet te vergelijken is met een R1 komt omdat er 6 jaar tussen zit.
De Rijeigenschappen van een blade uit 2000 en een R1 uit 2000 maakt met sturen echt geen ****, weinig uit.
Ja, er kleven natuurlijk ook nadelen aan een kleiner voorwiel. Theoretisch zou het moeten leiden tot sneller sturen.Dat is maar net hoe je het zelf ervaart, maar ik vind persoonlijk het insturen met een 16" voorwiel gewoon kut. Je valt als het ware de bocht in en dat kan soms wel eens irritant zijn. Als dit nl zo'n suc6 had geweest dan had iedere motor nu wel een 16" voorwiel gehad of niet.
[edit]Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nu misschien heel anders op die blade zou rijden als dat ik dat toen deed.
Waarschijnlijk komt dat door een slechte massa, ik heb ook zoiets gehad. Het heeft allemaal te maken met de signalen die de gearindicator ontvangt, zodra hij een slecht ontvangst heeft gaat de gearindicator knipperen.wat me opvalt is dat mijn "gear indicator" gaat knipperen bij 7000RPM.
Weet iemand van jullie hoe ik dit kan veranderen?
Anders ergens een WPH op de kop tikken.
En om de duo-pasagier voetsteuntjes te monteren, moet je dan de achterkuip eraf hebben?
het gaat hier om een R1-2005
Het kan zijn dat dat de motor op dit toerental een bepaalde trilling in het blok heeft wat de verbinding kan verstoren met als gevolg dat de Gearindicator een slecht signaal krijgt.toch wel vreemd dat de motor dat precies bij 7000RPM heeft dan
bikevouwer heeft wel een manual op z'n server staan, kzal daar eens kijken
Het kan zijn dat dat de motor op dit toerental een bepaalde trilling in het blok heeft wat de verbinding kan verstoren met als gevolg dat de Gearindicator een slecht signaal krijgt.
Een 16" voorwiel stuurt juist makkelijker. Dat het niet te vergelijken is met een R1 komt omdat er 6 jaar tussen zit.
De Rijeigenschappen van een blade uit 2000 en een R1 uit 2000 maakt met sturen echt geen ****, weinig uit.
heb wel verschillende test gelezen dat de handelbaarheid beter is dan 98-99 en dat ook de benzine tank groter is (kleinere reserve tank dacht ik , 1 liter minder) en dat hij iets minder woest is om te rijden. Tevens is de vering en andere zaken aangepast, beste is dus ff iets door te spareik heb testgereden. het was kicken maar ik aarzel nog steeds.
het model dat ik reed was 2000 maar mijn budget hangt rond de 98-99.
is de 2000 erg veel gewijzigd tov de oudere modellen?