Grootlicht VTR1000F blijft branden

Frankyboy68

Honda VTR1000F BJ '97.
25 mei 2022
4
1
Ulft
Ik ben in het bezit van een VTR1000F van bj'97.
Als ik de motor start blijft het grootlicht branden.
Hij reageert niet op de schakelaar.
Is hier iemand bekend mee.
 
Lichtschakelaars doen wel vaker hun eigen ding. Inspuiten met WD40. (Werkt meestal niet). Inspuiten met electrospray. (werkt soms). Schakelaarbehuizing los maken, en het mechanisme zo goed mogelijk reinigen met remmenreiniger, daarna goed invetten.

Als dat niet helpt, nieuwe schakelaar.

En als dat niet helpt, zit het ergens anders niet goed.

Tot die tijd zien ze je in ieder geval niet over het hoofd.

Het kan ook nog zo zijn dat de vorige eigenaar er LED verlichting en/of een double light module ingebouwd heeft.
 
Er zit wel een PFS GL AL Electronics kastje in, als ik deze afkoppelen, dwz de zekering ervan afhaal blijft het grootlicht gewoon branden.
Als ik de schakelaar op stadslicht zet, gaat grootlicht uit en de seinschakelaar werkt dan ook.
Ik zal de schakelaar is uit elkaar halen.
 
Vet fabriek uit verhard na zoveel jaar. Veel voorkomend probleem bij de vtr. Behuizing van betreffende schakelaar openhalen en reinigen waar dat het kan. Daarna inspuiten met lichte smeermiddel en dichtschroeven. En af en toe de schakelaar gebruiken om de boel gangbaar te houden. Net als de vrouw zeg maar 👍
 
Vet fabriek uit verhard na zoveel jaar. Veel voorkomend probleem bij de vtr. Behuizing van betreffende schakelaar openhalen en reinigen waar dat het kan. Daarna inspuiten met lichte smeermiddel en dichtschroeven. En af en toe de schakelaar gebruiken om de boel gangbaar te houden. Net als de vrouw zeg maar 👍
maar vooral de eerste zin moest ik een paar keer lezen.

Als zij er ook plezier van beleeft , helemaal prima :t ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan