Grootste angst

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
ik moet mn motorrijbewijs nog halen... :(
maar ik zat te denken.... wat zijn nou de grootste angsten (op de motor) van de snelle jongens? mij persoonlijk lijkt het me wel eng om een schuiver te maken en dan een obstakel tegen te komen.... collega van mn pa is zo aan zn eind gekomen.
 
Grootste angst is sowieso om onderuit te gaan, helemaal als het niet je eigen schuld is.
 
Mijn grootste angst is dat we angevallen worden door buitenaardse wezens...

ik denk als je bang bent om te vallen dat je niet op een motor moet stappen.
angst maakt je onzeker, en als je onzeker rijdt gebeuren er ongelukken. en wat betreft schuld door een ander, ja je moet er altijd vanuit gaan dat je geen voorrang krijgt, en kijken of je altijd kan uitwijken. probeer die kans zo klein mogelijk te maken.
 
Laatst bewerkt:
Echt angst ken ik niet, maar rij wel altijd defensief in het bijzijn van auto,s op dichte afstand, met in m,n achterhoofd dat zij mij mischien niet opmerken.
 
Ik vind die bitumen in de bochten wel eng altijd |( Dan rem ik meteen vet af en ga ik misschien nog wel trager dan auto's
 
Grootste motorangst is met 240+ geflitst te worden... Op een 60-dijkje :P ... Daarom rij ik in NL nooit sneller dan 120, hoe moeilijk dat ook is... ;)
Vallen? daar wil ik helemaal niet mee bezig zijn... Natuurlijk ga je niet voluit op de dijk, want als je gaat, pleur je gelijk óf in het prikkeldraad óf tien/ vijftien meter naar beneden... Dus je houdt er wel wat rekening mee, maar niet echt bewust... Als je er bewust mee bezig moet zijn, ben ik bang dat je op een gegeven moment als het toch iets te vlot gaat vanzelf gaat fixeren op dat obstakel... Dan is het gewoon wachten tot je het ook raakt. Niet doen dus...
Natuurlijk is het wel verstandig dat áls je gaat en je kan nog wat bijsturen in je glijtocht, dat je dan die paal / vangrail / meterkast / flitser vermijdt, maar het is te vroeg om daar al mee bezig te zijn als je de bocht nog in moet gaan... Als je rekening moet houden met alles dat iemand op de motor z'n leven gekost heeft, kan je niet meer rijden... Dan moet je gaan plannen wat te doen als je op een rechte tweebaans weg opeens een koe voor je hebt (paar jaar terug twee Britten in geknoept), wat je doet als je moet remmen op een putdeksel & wilt vermijden onderuit te glijden tegen die vrachtwagen, etc.

Dus probeer er toch niet té actief mee bezig te zijn, ondanks de verhalen die je hebt gehoord uit je omgeving...
 
Mijn grootste angst is dat ik op een avond de koelkast open trek en tot de schrikbarende ontdekking kom dat er geen bier koud staat.


;)
 
Mijn grootste angst is om hem te moeten inleveren
Niet dat ik er anders door ga rijden
Dan rij ik net zo lief niet


Dus ik rij gewoon weg als ik denk dat hem toch kwijt ben
Het heeft mij al 1 motor gescheeld :]
 
Mijn angst is dat ik van de weg gereden word door een koekblikfiguur wat zit te bellen of in het dashbordkastje zit te vroeten en niks meer ziet.
 
Ik denk dat je eerst gewoon een paar lesjes moet proberen, dat weet je misschien iets meer waar je over praat en dat zie je waarschijnlijk dat het best allemaal wel meevalt. *D
Mocht je toch angstig blijven is het misschien niet zo'n heel slim idee om je morot-rijbewijs te gaan halen ;( .

Idergeval succes ermee.
ps ik denk dat elke motorrijder wel eens van die angstige momentjes heeft, denk maar bijvoorbeeld aan al die verstopte putdeksels die je soms niet ziet tijdens de regen en die precies in een bocht liggen |(
 
rotzooi in een bocht waar je over uitglijdt richting andere weghelft waar net een flink koekblik aan komt gereden....bbbbrrrrr...
 
De angst om een klapband te krijgen op de snelweg met een gangetje van 140km/h.............ooit heb ik dit gehad met een CB550, ik had hem net een paar dagen en die had zeker een jaar stil gestaan........een verdroogde voorband was de boosdoender..........schade viel redelijk mee.
 
Al 1 keer meegemaakt mijn grootste angst: Je rijdt op de linkerbaan over de snelweg en een auto (of in mijn geval een scania) denkt "lekker belangrijk die dooie hoek" en gooit, hup, z'n knipperlicht aan en komt naar links. En dan leg je het echt af hoor, tegen zo'n dikke 15-tonner... Gelukkig reed er niks achter me en kon ik volop in de ho-ijzers en werd ik niet een plat kikkertje.

Elke keer als ik vrachtautos of sommige andere sukkels ik koekblikken inhaal let ik 3x zo goed op of ze mij wel zien.
 
Dat er troep ligt in de bocht zoals olie, zand en steentjes of dat er een obstakel in de weg zit als je onderuit gaat :(
 
Onderuit gaan en dan tot de ontdekking komen dat er iets in de weg staat.

Oh ja, net als Paul vind ik het ook wel heel eng om de koelkast open te trekken en tot de ontdekking komen dat er geen bier koud staat.
 
Ben zelf niet echt bang om te vallen... rij al jaren paard en ben al diverse malen door de lucht geslingerd, tegen een muur geknald, in hindernissen gegooit, een paard struikelde een keer toen viel ik eerst en daarna viel die knol op me etc.. Maar met een hoge snelheid vallen lijkt me ook niets..

Mijn grootste angst is dat ik met 200+ geflitst word..
 
Grootste angst:

Een schuiver maken als er net een dikke vrachtwagen uit de tegenovergestelde richting komt.
 
grootste angst is van baan wisselen terwijl daar een auto rijdt die je niet gezien hebt...

Voor de rest valt het wel mee, moet wel leuk blijven dat motorrijden. ;)
Voordurend bang zijn lijkt me geen pretje...
 
Grootste angst is voor mij toch de mede verkeersdeelnemers die zich in het verkeer begeven met de gedachte: "mij overkomt toch niets" en daarbij totaal geen rekening houden met andere verkeersdeelnemers. Dan kun je toch nog zo oplettend en anticiperend rijden, van zulke *gekken* (en ze zijn er helaas te veel) kun je alleen hopen dat je er ongeschonden langs komt.
Volgens mij is het eerste vereiste voor elke motorrijden het vertrouwen in je eigen kunnen, anders zit je veel te gespannen op je motor en neemt de kans op ongevallen enkel toe. Ik weet nog goed m'n eerste lessen dat ik op de snelweg het stuur zo'n beetje kromboog, zo stevig hield ik dat vast.
 
Als je nu al over angst begint te praten moet je helemaal niet op de motor stappen!
Zit je ook zo in een auto? Je maakt volgens mij meer ongelukken als je zit te zweete op je motor als dat je lekker ontspannen je km maakt
 
Mijn grootste angst is dat we angevallen worden door buitenaardse wezens...

ik denk als je bang bent om te vallen dat je niet op een motor moet stappen.
angst maakt je onzeker, en als je onzeker rijdt gebeuren er ongelukken. en wat betreft schuld door een ander, ja je moet er altijd vanuit gaan dat je geen voorrang krijgt, en kijken of je altijd kan uitwijken. probeer die kans zo klein mogelijk te maken.

er is een veschil tussen ergens bang voor zijn en onzeker rijden..
en geen angst maakt "kan" je overmoedig.
met de rest ben ik het met je eens.
 
Grootste angst is voor mij toch de mede verkeersdeelnemers die zich in het verkeer begeven met de gedachte: "mij overkomt toch niets" en daarbij totaal geen rekening houden met andere verkeersdeelnemers. Dan kun je toch nog zo oplettend en anticiperend rijden, van zulke *gekken* (en ze zijn er helaas te veel) kun je alleen hopen dat je er ongeschonden langs komt.
Volgens mij is het eerste vereiste voor elke motorrijden het vertrouwen in je eigen kunnen, anders zit je veel te gespannen op je motor en neemt de kans op ongevallen enkel toe. Ik weet nog goed m'n eerste lessen dat ik op de snelweg het stuur zo'n beetje kromboog, zo stevig hield ik dat vast.

Ik sluit me hier helemaal bij aan.... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan